Η χώρα που δίνει 3.000 δολάρια σε τουρίστες που κολλήσουν κοροναϊό
Κράτη ανά τον κόσμο σκαρφίζονται διάφορες προσφορές για να προσελκύσουν τουρίστες.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Λίγες είναι οι χώρες του κόσμου – ανάμεσα τους και η δική μας – που έχουν ανοίξει τα σύνορά τους για τουρίστες είτε από όλον τον πλανήτη είτε από συγκεκριμένα κράτη.
Σε μια χρονιά που τα έσοδα από τον τουρισμό αναμένονται αισθητά μειωμένα, οι χώρες που υποδέχονται τουρίστες κάνουν ό,τι μπορούν για να πείσουν τους υποψήφιους επισκέπτες να κάνουν το μεγάλο βήμα και να τολμήσουν το πρώτο τους ταξίδι εν μέσω πανδημίας κοροναϊού.
Για παράδειγμα, στο Κανκούν του Μεξικό, η πόλη έχει δημιουργήσει την προσφορά «Come to Cancun 2×1″ («Ελάτε στο Κανκούν 2×1»). Για κάθε δύο μέρες διαμονής στα ξενοδοχεία της πόλης, οι δημοτικές αρχές θα πληρώνουν αυτές δύο μέρες έξτρα. Επίσης, η πόλη θα πληρώνει για ένα εισιτήριο αεροπλάνου έτσι ώστε ο επισκέπτης να φέρει και… παρέα μαζί του.
Τον Μάιο, ο ιδιοκτήτης καζίνο Ντέρεκ Στίβενς δώρισε 1.000 πτήσεις στο Λας Βέγκας για να αναζωογονήσει τον τουρισμό στις ΗΠΑ.
Τέλος, το υπερπολυτελές ξενοδοχείο που εκμεταλλεύεται το νησάκι Koh Samui στην Ταϊλάνδη έχει προσφορά 1+1 δώρο: νοικιάστε μια από τις υπέροχες βίλες με πισίνα στο νησί και θα έχετε άλλη μία δώρο για να στεγάσετε την παρέα σας.
Νέα εποχή στα ταξίδια
Στη Βουλγαρία, δεν θα χρεώνονται πλέον οι ξαπλώστρες, οι ομπρέλες και τα τραπέζια σε δημοφιλείς παραλίες.
Στη Γενεύη της Ελβετίας, μπορείτε να αγοράσετε τα πακέτα «Geneva Boxes» που περιέχουν εκπτώσεις έως και 65% σε ξενοδοχεία και εμπειρίες μέσα στην πόλη.
Πολλοί ταξιδιωτικοί προορισμοί δεν προσφέρουν απλά εκπτώσεις, αλλά και δωρεάν υπηρεσίες στους τουρίστες.
Στην προσπάθειά τους να πείσουν τους ταξιδιώτες ότι είναι «ασφαλείς προορισμοί», πολλές χώρες προσφέρουν ανταγωνιστικά πακέτα για να προσελκύσουν κόσμο.
Στο Ουζμπεκιστάν, το κράτος καλύπτει τα έξοδα των επισκεπτών σε περίπτωση που νοσήσουν με κοροναϊό ενώ βρίσκονται εκεί για διακοπές. Συγκεκριμένα, δίνεται αποζημίωση 3.000 δολαρίων σε όσους άτυχος κολλήσουν τον κοροναϊό στην ασιατική αυτή χώρα.
Και η Κύπρος έχει δεσμευτεί να καλύψει τα έξοδα διαμονής, διατροφής και φαρμάκων σε όσους βρεθούν θετικοί στον ιό.
Αρκούν όμως αυτές οι προσφορές για να πειστούν οι φοβισμένοι πολίτες;
Σε πρόσφατη έρευνα της ΙΑΤΑ, 45% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ελπίζει να ταξιδέψει εντός των επόμενων μηνών σε περίπτωση που η πανδημία υποχωρήσει, ενώ το 33% είπε ότι θα απέφευγε τα ταξίδια στο μέλλον.
Πάντως, κίνητρα όπως οι χαμηλότερες τιμές είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργηθεί ζήτηση, ωστόσο όσο περνάει ο καιρός οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για την ασφάλεια παρά για την τιμή.
Οι μειωμένες τιμές για πτήσεις και διαμονή αναμένεται να καθιερωθούν καθώς οι επιχειρήσεις του τουρισμού προσπαθούν να αποκομίσουν κέρδη.
Εγγυήσεις ασφάλειας
Αναλυτές που δραστηριοποιούνται στα ταξίδια λένε στο CNN ότι στο μέλλον οι κρατήσεις θα είναι πιο ευέλικτες, προσφέροντας ασφάλεια και εμπιστοσύνη στον καταναλωτή.
Καθώς δεν υπάρχει ακόμα εμβόλιο, οι παράγοντες αυτοί είναι πιο σημαντικοί για τους ταξιδιώτες και οι εταιρείες στον τομέα του τουρισμού θα μπορούσαν να κοστολογούν πιο ακριβά πακέτα που εξασφαλίζουν στους επισκέπτες ένα ταξίδι χωρίς απρόοπτα.
Η ασφάλεια θα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας τουλάχιστον στην αρχή της ανάκαμψης του τουρισμού. Οι εγγυήσεις ασφάλειας, ο χαμηλός αριθμός κρουσμάτος, η διενέργεια τεστ και η ιχνηλάτηση, καθώς και τα μέτρα υγεινής και κοινωνικής αποστασιοποίησης στον εκάστοτε προορισμό μπαίνουν στο προσκήνιο.
Οι υποψήφιοι επισκέπτες θέλουν επίσης εγγυήσεις ότι θα λάβουν καλή φροντίδα στον προορισμό τους. Σίγουρα υπάρχει ακόμα ένα άγχος ιδιαίτερα για τις πτήσεις.
Κερδίζοντας και πάλι την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών
Οι προορισμοί πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών και αυτό μπορούν να το κάνουν με προγράμματα που δείχνουν ότι πρώτο μέλημα είναι η ασφάλεια.
Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να καλύπτουν τα ιατρικά έξοδα ή και όλα τους τα έξοδα αν νοσήσουν με Covid-19.
Σημαντικό είναι τα κράτη να γνωρίζουν ποιους καταναλωτές πρέπει να βάλουν στο στόχαστρο: κάποιοι δεν είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν αν υπάρχει εμβόλιο, ενώ άλλοι είναι πρόθυμοι να πάρουν το ρίσκο.
Υπάρχει δρόμος ακόμα για την ανάρρωση του τουρισμού
Μετά από μερικούς καταστροφικούς μήνες, η βιομηχανία του τουρισμού προσπαθεί να σταθεί και πάλι στα πόδια της, καθώς διάφορες χώρες αίρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς ή έχουν λιγότερα κρούσματα του κοροναϊού.
Αυτό έχει ενθαρρύνει και τους καταναλωτές οι οποίοι αναζητούν και ταξιδεύουν σε συγκεκριμένους προορισμούς.
Στην εφαρμογή Skyscanner, παρατηρήθηκε αύξηση αναζητήσεων τον Μάιο και τον Ιούνιο σε χώρες όπως η Βρετανία και η Ισπανία. Παράλληλα, αυξήθηκαν και οι κρατήσεις καθώς οι χώρες άρχισαν να ανοίγουν σταδιακά τα σύνορά τους.
Αν και τα στοιχεία αυτά είναι ενθαρρυντικά, θα χρειαστεί καιρός – ίσως και χρόνια – για να πάρει τα πάνω της η βιομηχανία του τουρισμού και να φτάσει στα επίπεδα προ κοροναϊού.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις