Μεγάλος Περίπατος : Δημόσια διαβούλευση με φορείς της αγοράς
Συζητήθηκαν οι προϋποθέσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης.
Τις προϋποθέσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας της πόλης, συζήτησαν εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων αλλά και κοινωνικών και στρατηγικών εταίρων, στο πλαίσιο της συνεχούς δημόσιας διαβούλευσης του Δήμου Αθηναίων.
Στην διαβούλευση συμμετείχαν ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας Γιωργος Καββαθάς, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος Αντώνης Μακρής, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδας Γιώργος Μαρκατάτος, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνίας Γιώτα Παπαρίδου, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Κογιουμτζής, η διευθύντρια του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών Βάλια Αρανίτου, και η διευθύντρια Επικοινωνίας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Μαρία Γάτσου.
«Η Ερμού, η Βαλαωρίτου, η Βουκουρεστίου και άλλοι πεζόδρομοι της Αθήνας, είναι η χειροπιαστή απόδειξη για τα οφέλη της επιχειρηματικότητας από την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Είναι η απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος, μας προσφέρει μία μεγάλη ευκαιρία να μετατρέψουμε την αγορά μας σε εμπορικό προορισμό. Μας επιτρέπει να δώσουμε σε κάθε περιοχή της Αθήνας, ξεχωριστή εμπορική και επιχειρηματική ταυτότητα. Και αξιοποιούμε τον Μεγάλο Περίπατο για να μπούμε σε μία νέα περίοδο επιχειρηματικότητας για την πόλη. Να αναβαθμίσουμε το επίπεδό της και να την οργανώσουμε, να την αναδείξουμε και να την ενισχύσουμε με σύγχρονα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας» τόνισε, ανοίγοντας την δημόσια διαβούλευση ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Στη συζήτηση που ακολούθησε παρουσιάστηκε το πλάνο για την ανάδειξη και την ανάπτυξη των τοπικών αγορών και των επιχειρήσεων μέσα από μια εμπεριστατωμένη μελέτη σύστασης και λειτουργίας συστάδων επιχειρήσεων (Clusters). Η μελέτη επικεντρώθηκε σε έξι συγκεκριμένες περιοχές που χωρικά περιλαμβάνονται στην έκταση που εξελίσσεται ο Μεγάλος Περίπατος. Στο πλαίσιο της παρουσίασης τονίστηκε η ανάγκη για ανάληψη συνεργατικών δράσεων εκ μέρους της επιχειρηματικής κοινότητας, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν τα οφέλη που θα αποκομίσει κάθε επιχείρηση που εδρεύει στην πόλη καθώς επίσης και ο ρόλος που οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούσαν να διαδραματίσουν, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις του κέντρου της Αθήνας να επωφεληθούν από την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου στην πόλη.
Οι δυνητικοί συνεργατικοί σχηματισμοί, έχουν επιλεγεί με επιστημονικά κριτήρια που σχετίζονται με το χαρακτήρα της κάθε περιοχής, την εύκολη πρόσβαση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, την ύπαρξη χώρων Τέχνης & Πολιτισμού και άλλων αξιοθέατων για τον επισκέπτη και την υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων, ιδιαίτερα από συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.
Η μελέτη έχει επικεντρωθεί στις εξής περιοχές:
- την Ομόνοια όπου εδρεύει μεγάλος αριθμός εξειδικευμένων επιχειρήσεων τροφίμων.
- το Μοναστηράκι και την περιοχή της Πλάκας όπου ο επισκέπτης μπορεί να βρει πολλά καταστήματα ειδών λαϊκής τέχνης.
- του Κολωνακίου με βασικό χαρακτηριστικό τις πολυτελείς αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης
- τα Εξάρχεια, με βασικό χαρακτηριστικό τους την συγκέντρωση εκδοτικών οίκων, βιβλιοπωλείων και καταστημάτων μουσικών ειδών.
- το Εμπορικό Τρίγωνο, για αγορές ειδών υπόδησης και προϊόντων δέρματος.
- την μεγάλη αγορά της οδού Πατησίων, για είδη ένδυσης και υπόδησης
Στόχος της πρωτοβουλίας των συνεργατικών σχηματισμών (Clusters) είναι η ισότιμη συμμετοχή όλων των επιχειρήσεων του κέντρου της πόλης στα οφέλη που θα προκύψουν από την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας από κατοίκους και επισκέπτες για ψυχαγωγία, επαφή με την ιστορία της πόλης και τον ευρύ πολιτιστικό της απόθεμα και τις καταναλωτικές αγορές.
Σε ένα τέτοιο μοντέλο, ο Δήμος της Αθήνας θα υποστηρίξει οικονομικά και θα διευκολύνει επιχειρησιακά την δημιουργία κάθε Cluster, θα θέσει το γενικό πλαίσιο θεσμοθέτησης και λειτουργίας τους και θα συμμετέχει ενεργά σε κάθε στάδιο εξέλιξης τους, μετά από διαβούλευση με τα μέλη και τους συνεργάτες των Clusters. Ο στόχος είναι οι μηχανισμοί αυτοί να αποκτήσουν μια δυναμική αυτόνομης, με ευθύνη της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης.
Οι επιχειρηματικοί φορείς θα μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του συντονιστή ή του υποστηρικτή κάθε Cluster που θα δημιουργηθεί. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να προβάλλουν στο καταναλωτικό κοινό την τοπική επιχειρηματικότητα, να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις στην προσαρμογή τους στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον της πόλης, να συμβάλλουν στην υλοποίηση δράσεων προβολής της κάθε τοπικής αγοράς, να αξιολογήσουν με την τεχνογνωσία τους την υλοποίηση των δράσεων αυτών και να διατυπώνουν σε διαρκή βάση προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας των Clusters.
Οι εκπρόσωποι των φορέων άκουσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις προτάσεις του Δήμου Αθήνας, και συμμετείχαν σε έναν δημιουργικό διάλογο ο οποίος συμφωνήθηκε να συνεχιστεί έτσι ώστε να σχεδιαστεί μια πρωτοβουλία λειτουργική, βιώσιμη, και με σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης.
Οι φορείς της αγοράς για τον Μεγάλο Περίπατο
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, οι εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς, έκαναν τις εξής δηλώσεις :
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΣΕΒΕ: Η σημερινή διαβούλευση που είχε σχέση με τον Μεγάλο Περίπατο, αλλά και τη σύνδεσή του με την επιχειρηματικότητα μέσω των Clusters των συνεργατικών σχηματισμών, μας βρίσκει αρωγούς και συνοδοιπόρους σε αυτή την προσπάθεια του Δήμου της Αθήνας. Είναι μια καινοτόμα προσπάθεια του Δημάρχου της Αθήνας του Κώστα Μπακογιάννη που παρά τις πρώτες αντιδράσεις νομίζω ότι το αποτέλεσμα θα τον δικαιώσει, τόσο σε επίπεδο αύξησης της ελκτικότητας του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας και της Αθήνας γενικότερα , όσο στη βελτίωση του οικονομικού κλίματος για τις επιχειρήσεις.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΚΡΗΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΛΠΕ: Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες του Δημάρχου, γιατί θεωρούμε ότι η πόλη έχει πολύ περιθώριο βελτίωσης και στην οποία βελτίωση πρέπει να συμμετέχουμε όλοι. Είμαστε παρόντες στην εκδήλωση του δημάρχου, αφενός για να συζητήσουμε τις ωραίες ιδέες που έχουν πέσει στο τραπέζι και αφετέρου να συμβάλλουμε σε λειτουργικότερα αποτελέσματα.
ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΡΙΔΟΥ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ: Θεωρούμε πολύ σωστή την πρωτοβουλία και πιστεύουμε ότι έρχεται την κατάλληλη περίοδο, γιατί πρέπει να σκεφτούμε και λίγο αναπτυξιακά και να φύγουμε και από το πρόβλημα του περιβόητου ιού. Οι επιχειρήσεις του κλάδου είναι εδώ για να στηρίξουν, γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να μην χρειάζεται ψηφιακή υποδομή και ψηφιακή δύναμη μέσα του. Οχι κατόπιν εορτής, τώρα πρέπει να το κάνουμε και να τα σχεδιάσουμε όλα ψηφιακά. Θέλουμε να τραβήξουμε κόσμο στο κέντρο, δε θέλουμε να φτιάξουμε τον πεζόδρομο και να είναι άδειος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενημερώσουμε τον κόσμο και τον Έλληνα που δεν είναι Αθηναίος πολίτης, αλλά και αυτούς που είναι εκτός Ελλάδος για να έρθουν να δουν τι συμβαίνει. Άρα πρέπει να σκεφτούμε και να κάνουμε κάποια ψηφιακά θέματα για να δείξουμε όλα τα ωραία που έχει η Αθήνα μας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΟΣ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΒΕΑ: Σήμερα είχαμε μια πολύ χρήσιμη έρευνα η οποία μας έγινε γνωστή από το δήμο Αθηναίων και νομίζω είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Ολοκληρώνεται σχετικά σύντομα το πρώτο στάδιο του Μεγάλου Περιπάτου, ευελπιστώ ότι μέχρι το 2022 θα έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο, και, πέραν αυτών των πρωτοβουλιών τις οποίες έχει πάρει ο δήμος Αθηναίων και ο Δήμαρχος ο Κώστας Μπακογιάννης, νομίζω ότι, όπως και ο ίδιος λέει, δεν είναι κάτι το οποίο απλά το τελειώνουμε, το εγκαινιάζουμε και το αφήνουμε στην τύχη του. Είναι ένα έργο πνοής, ένα έργο που θέλει συνεχώς την παρακολούθηση αλλά και τη διεύρυνση, τόσο από το δήμο, όσο και από πλευράς φορέων. Γι΄ αυτό και αναφερθήκαμε στα θέματα της ηλεκτροκίνησης, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι πολύ πιο εύκολη και πιο συχνή στο κέντρο της Αθήνας. Βεβαίως, τα θέματα της διαρκούς καθαριότητας που θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο δήμος και βεβαίως της διατήρησης αυτού του πάρα πολύ ωραίου κήπου που δημιουργείται, ιδιαίτερα στην Πανεπιστημίου και ευελπιστώ, μέχρι το τέλος του έργου, και σε άλλους δρόμους της Αθήνας. Είναι μια πολύ θετική προσπάθεια, στην οποία πιστεύω ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς του κέντρου των Αθηνών τη στηρίζουν αμετάκλητα.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: Για μας, ο Μεγάλος Περίπατος, συνδεδεμένος με την ανάπλαση που γίνεται στην Πλάκα – Μοναστηράκι, είναι ένα έργο ζωής. Θα πρέπει επιτέλους η πρωτεύουσα της χώρας μας να γίνει μια πόλη ανθρώπινη, μια πόλη που μπορεί οι πολίτες να την περπατήσουν και να ψωνίσουν. Ασφαλώς και θα στηρίξουμε με όλες τις προσπάθειές μας, γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το μέλλον και της Αθήνας αλλά και της χώρας.
ΝΙΚΟΣ ΚOΓΙΟΥΜΤΖΗΣ – ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΘΗΝΑΣ: Το έργο, όπως το είδαμε σήμερα στο Δημαρχείο της Αθήνας, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα Clusters και οι συνεργασίες που εμπεριέχει όλο αυτό το κομμάτι, είναι προς την κατεύθυνση δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στην επιχειρηματικότητα της πόλης, η οποία, με τη σειρά της θα δώσει άνθηση στην ίδια την οικονομία της πόλης, στην απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.
ΒΑΛΙΑ ΑΡΑΝΙΤΟΥ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΕΣΕΕ: Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια πολύ θετική πρωτοβουλία, την οποία η ΕΣΕΕ θα στηρίξει. Νομίζουμε ότι πραγματικά πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τόσο το εμπόριο – και θα συμβάλλουμε σε αυτό – όσο και το σύστημα της οικονομικής γεωγραφίας του ΙΝΕΜΥ.
- Σταρ του OnlyFans ξαναχτυπά: «Θέλω να πάω με 950 άντρες μέσα σε μια ημέρα και να σπάσω το ρεκόρ»
- Ο πραγματικός Ρωμαίος αυτοκράτορας που υποδύεται ο Ντένζελ Ουάσινγκτον στο γεμάτο ανακρίβειες «Μονομάχο 2»
- Κάποτε κυρίαρχη η Γερμανία, τώρα απελπισμένη
- Ποιο το μυστικό της Ρωσίας έναντι επίθεσης από βαλλιστικούς πυραύλους
- Τέρμα η ποινικοποίηση της μοιχείας στη Νέα Υόρκη
- Ted Bundy: Όταν τα μίντια έφτιαχναν το «γοητευτικό» pop προφίλ ενός serial killer