Με έμπνευση από την F1 ο κινητήρας του νέου supercar δια χειρός Gordon Murray
Το νέο δημιούργημα του σχεδιαστή της θρυλικής McLaren F1, GMA T.50, θα αξιοποιήσει έναν V12 με χωρητικότητα 3,9 λίτρων με όριο στροφών στις 12.000 σ.α.λ., βάρος μόλις 178 κιλά και ισχύ που θα αγγίζει τους 665 ίππους.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Στις αρχές Αυγούστου θα αποκαλυφθεί το νέο υπεραυτοκίνητο με την υπογραφή του Gordon Murray το οποίο αναμένεται να αποτελεί μια προβολή στο μέλλον της McLaren F1, αξιώνοντας μια ανάλογη θέση στο hypercar στερέωμα.
Μέχρι τότε, η Gordon Murray Automotive, όπως ονομάζεται η εταιρεία του Βρετανού δίνει στη δημοσιότητα λίγα ακόμα στοιχεία για την «καρδιά» του νέου hypercar, τον V12 κινητήρα με την υπογραφή της Cosworth.
Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 3,9 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και υπόσχεται 665 ίππους και 467 Nm ροπής πλήρως διαθέσιμα στις 9.000 σ.α.λ.
Σύμφωνα με τις συστάσεις πρόκειται για έναν κινητήρα που υπόσχεται να μεταφέρει «την τεχνολογία της F1 σε ένα νόμιμο για το δρόμο αυτοκίνητο», χαρακτηρισμό τον οποίο οφείλει μεταξύ άλλων και στο υψηλό όριο στροφών του το οποίο διαμορφώνεται σε 12.100 σ.α.λ. μέγεθος που προσδίδει στο σύνολο έναν αέρα υπεροχής έναντι οποιουδήποτε κινητήρα road-legal αυτοκινήτου. Επίσης η διαδρομή της βελόνας στο στροφόμετρο από το ρελαντί ως το όριο στροφών απαιτεί μόλις 3/10 του δευτερολέπτου.
Σημειώνεται επίσης ότι το συνολικό βάρος της μονάδας περιορίζεται σε 178 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.
Η κίνηση θα μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων δια χειρός XTrac με κοντές σχέσεις.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του T.50, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον παράγοντα βάρος το οποίο αναμένεται να μην ξεπερνά τα 980 κιλά. Για αυτό τον λόγο εξάλλου έχουν χρησιμοποιηθεί σε αφθονία συνθετικά υλικά όπως το ανθρακόνημα και τα πολυμερή αλλά και το τιτάνιο από το οποίο αποτελούνται τα συνδετικά σημεία του monocoque πλαισίου.
Εξίσου σοφιστικέ θα μπορούσε να θεωρηθεί η προσέγγιση στην αεροδυναμική με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο την παρουσία ενός διαχύτη που θυμίζει ανεμιστήρα στο πίσω τμήμα. Επίσης το T.50 θα διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά κάτω αλλά και περιμετρικά του αμαξώματος τα οποία θα προσφέρουν έξι διαφορετικές δυνατότητες διαμόρφωσης που θα αλλάζουν ριζικά την συμπεριφορά του hypercar αναλόγως τις απαιτήσεις του οδηγού και την περίσταση. Δυνατότητες παραμετροποίησης θα προσφέρει και το σύστημα traction control με γνώμονα την ιδανική διαμόρφωση για το εκάστοτε πεδίο κίνησης.
Η πλήρης αποκάλυψη του βρετανικού hypercar αναμένεται στις αρχές Αυγούστου ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 αντίτυπα τα οποία αναμένεται να ξεκινούν από τα δύο εκατομμύρια στερλίνες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις