Υδατοδρόμια: Τι προβλέπει η ΚΥΑ για τα τέλη λειτουργίας τους
Το ύψος των τελών υδατοδρομίου -5 ευρώ ανά επιβάτη υπέρ του Δημοσίου- που θα καταβάλλει η εταιρεία αεροσκαφών η οποία πραγματοποιεί πτήσεις, και τις εξαιρέσεις καταβολής του υπέρ της εξυπηρέτησης της νησιωτικής Ελλάδας, ορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση
Το ύψος των τελών υδατοδρομίου -5 ευρώ ανά επιβάτη υπέρ του Δημοσίου- που θα καταβάλλει η εταιρεία αεροσκαφών η οποία πραγματοποιεί πτήσεις, και τις εξαιρέσεις καταβολής του υπέρ της εξυπηρέτησης της νησιωτικής Ελλάδας, ορίζει Κοινή Υπουργική Απόφαση, που συνυπέγραψαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Με βάση την εν λόγω ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 3217- 3/8/20) ορίζεται ότι για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από υδατοδρόμιο, η εταιρεία αεροσκαφών η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις, καταβάλλει τέλος υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, ποσού ύψους πέντε ευρώ, πλέον του αναλογούντος τέλους χαρτοσήμου.
Το τέλος αυτό επιβάλλεται στα εισιτήρια των επιβατών και εισπράττεται με ευθύνη αυτών που εκδίδουν τα εισιτήρια, είτε πρόκειται για αεροπορικές εταιρίες είτε για τα συνεργαζόμενα με αυτές τουριστικά ή ναυτικά πρακτορεία και συναφείς επιχειρήσεις.
Απαλλάσσονται από την επιβολή του τέλους οι εξής:
– Παιδιά έως πέντε ετών
– Ασθενείς και οι συνοδοί τους, των οποίων η μεταφορά πραγματοποιήθηκε από το ΕΚΑΒ, τις Ένοπλες Δυνάμεις ή νόμιμα αδειοδοτημένους φορείς αεροδιακομιδής στο πλαίσιο διενέργειας εκτάκτων πτήσεων.
– Επιβάτες που αναχωρούν με αεροσκάφος από υδατοδρόμιο λόγω έκτακτης ανάγκης, βλάβης ή/και κακών καιρικών συνθηκών από άλλο από το προγραμματισμένο υδατοδρόμιο.
– Επιβάτες, οι οποίοι είναι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών Σάμου, Λέσβου, Κω, Χίου και Λέρου, για δρομολόγια από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς.
– Επιβάτες, μόνιμοι κάτοικοι των νησιών με μόνιμο πληθυσμό λιγότερο των 2.000 κατοίκων.
– Η πιστοποίηση της ιδιότητας του μόνιμου κατοίκου θα πραγματοποιείται με την επίδειξη της κάρτας Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (ΜΑΝ) που χορηγείται στους δικαιούχους από το πληροφοριακό σύστημα του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Για τη μη είσπραξη, τη μειωμένη είσπραξη ή την καθυστέρηση απόδοσης του τέλους από τον υπόχρεο, ο διοικητής ΥΠΑ δύναται με απόφασή του να επιβάλλει κατά περίπτωση, σωρευτικά ή μία από τις κάτωθι κυρώσεις:
– Απαγόρευση της αποθαλάσσωσης αεροσκαφών της ιδίας εταιρείας, μέχρι της ολοσχερούς απόδοσης του οφειλόμενου τέλους.
– Επιβολή προστίμου ανερχόμενου μέχρι το εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα αποδοθέντος τέλους.
– Αποστολή οφειλών στην αρμόδια ΔΟΥ για βεβαίωση και είσπραξη, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
«Η λειτουργία των υδατοδρομίων θα αποτελέσει μια ουσιαστική αναβάθμιση των αεροπορικών υπηρεσιών στη χώρα μας, με σημαντικά οφέλη στην οικονομική ανάπτυξη και τη συγκοινωνία της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά μας» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και προσέθεσε: «Λαμβάνεται, άλλωστε, ειδική μέριμνα για τους συμπολίτες μας στα πέντε νησιά που έχουν επιβαρυνθεί ιδιαίτερα με το προσφυγικό, αλλά και στα νησιά με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων, οι οποίοι θα αποκτήσουν άλλη μια επιλογή για τις μετακινήσεις τους».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις