Ποιος θα αποφασίσει για το άνοιγμα των σχολείων και τι έπρεπε να κάνει το υπουργείο Παιδείας
Η απόφαση της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου είχε ληφθεί στα μέσα Ιουλίου, όταν δεν υπήρχε η σημερινή έξαρση των κρουσμάτων. Από τότε η κατάσταση στην Ελλάδα έχει αλλάξει δραματικά και καθημερινά μετράμε εκατοντάδες κρούσματα και πολλούς νεκρούς
Μετά την αποκάλυψη του in.gr ότι οι λοιμωξιολόγοι έριξαν στο τραπέζι πρόταση για αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, σε περίπτωση μεγάλης έξαρσης του κοροναϊού, στο υπουργείο Παιδείας υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση.
Η απόφαση της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου είχε ληφθεί στα μέσα Ιουλίου, όταν δεν υπήρχε η σημερινή έξαρση των κρουσμάτων. Από τότε η κατάσταση στην Ελλάδα έχει αλλάξει δραματικά και καθημερινά μετράμε εκατοντάδες κρούσματα και πολλούς νεκρούς.
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων και πολλών μέσων ενημέρωσης, μετά την αποκάλυψη του in.gr, το υπουργείο Παιδείας, δήλωνε κατηγορηματικά ότι τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου.
Ιδια και η απάντηση που δόθηκε στον Σκάι στην ερώτηση αν υπάρχει σκέψη για αλλαγή του σχεδιασμού, αν είναι υπό εξέταση η ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων.
Εύλογα το υπουργείο υπερασπίζεται την αρχική του απόφαση, όμως, εδώ μπαίνουν δύο ερωτήματα:
Ποιος τους ρώτησε και ποιος θα τους ρωτήσει αν πρέπει να γίνει αλλαγή της ημερομηνίας με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Έχουν στο υπουργείο Παιδείας ειδικούς λοιμωξιολόγους που τους λένε ότι όλα βαίνουν καλώς και τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως είχαν αποφασίσει όταν τα κρούσματα ήταν 10 ή 20 καθημερινά;
Προφανώς και στο υπουργείο δεν αμφισβήτησαν το αποκλειστικό ρεπορτάζ του in.gr. Πώς θα μπορούσαν να το κάνουν άλλωστε, αφού και η πρόταση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων υπάρχει κι έχει κατατεθεί αλλά και την τελική απόφαση θα τη λάβει το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο έγινε αποδέκτης αυτής της πρότασης.
Είναι ξεκάθαρο: Αν τις επόμενες ημέρες, μέχρι τις 25 Αυγούστου συνεχιστεί αυτή η εικόνα στη χώρα.
Αν μετράμε 200 κρούσματα καθημερινά ή ο αριθμός τους πάει στα 500 ή 600 τα σχολεία είναι πολύ δύσκολο να ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου. Ακόμη και με υποχρεωτική χρήση της μάσκας, ακόμη και με εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων.
Θα ήταν αδιανόητο να έχουμε ένα ισχυρό κύμα πανδημίας σε εξέλιξη, να τρέχουμε να προλάβουμε δεκάδες νεκρούς και να σκεφτόμαστε αν θα αντέξει το ΕΣΥ και ταυτόχρονα να δημιουργούμε μικρές υγειονομικές «βόμβες» σε κάθε σχολείο της χώρας.
Ούτε οι γονείς, ούτε τα παιδιά αλλά ούτε και η Πολιτεία θα αισθάνονταν ασφαλείς σε μια τέτοια ανεξέλεγκτη κατάσταση.
Όπως και το ρεπορτάζ του in.gr ανέφερε ξεκάθαρα ότι πρόκειται για πρόταση και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν προς τα τέλη του μήνα, όταν αξιολογηθεί η κατάσταση, έτσι λένε και οι ειδικοί επιστήμονες.
Μόλις χθες ο καθηγητής κ. Σύψας στο Mega είπε ότι είναι όλα ανοικτά για τα σχολεία και όλα θα κριθούν από την εξέλιξη των κρουσμάτων.
Ο δε κ. Δερμιτζάκης την Πέμπτη στον Σκάι δήλωνε: «Εάν συνεχίσουμε έτσι, το αν θα ανοίξουν τα σχολεία θα είναι λεπτομέρεια, θα έχουμε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα, θα συζητάμε για πολύ μεγαλύτερα θέματα, οικονομικά και κοινωνικά. Αν βγει η κατάσταση εκτός ελέγχου τα σχολεία δε θα ανοίξουν, στην καλύτερη περίπτωση θα ανοίξουν με μάσκες».
Επομένως, στο υπουργείο Παιδείας επί της ουσίας δεν πέφτει λόγος για το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. Όπως δεν πέφτει λόγος στο υπουργείο Ανάπτυξης ή το Εσωτερικών για το πότε θα ξανανοίξουν τα μαγαζιά μετά τα μεσάνυχτα.
Σε κρίσιμες περιόδους, τις ημέρες αυτές όπου ο κοροναϊός απειλεί τις ζωές όλων μας, φυσικά και των παιδιών μας, η πολιτική υποχωρεί, όσο κι αν αυτό εκνευρίζει τους πολιτικούς.
Όταν βλέπουμε, λοιπόν ότι πλέον και παιδιά του δημοτικού ή έφηβοι νοσούν από τον ιό, κάτι που δεν βλέπαμε στο πρώτο κύμα πανδημίας, θα ήταν παράλογο να ανοίξουν τα σχολεία.
Ποια είναι η δουλειά του υπουργείου Παιδείας
Η δουλειά του υπουργείου Παιδείας είναι άλλη, και είναι εξαιρετικά σημαντική. Θα κριθεί για τις ενέργειες που έκανε ώστε να είναι προετοιμασμένη η εκπαιδευτική κοινότητα για τη νέα σχολική χρονιά, όποτε κι αν αυτή ξεκινήσει.
Έχει πράξει τα δέοντα το υπουργείο ώστε να είναι κατάλληλα στελεχωμένα τα σχολεία; Θα υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές παντού ή θα τρέχουμε να καλύπτουμε τα κενά μέχρι τα Χριστούγεννα;
Η Παράλληλη Στήριξη είναι καλυμμένη και δεν θα υπάρχουν προβλήματα;
Είναι έτοιμο το υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει το θεσμό των Τάξεων Υποδοχής για τα προσφυγόπουλα και γενικά παιδιά που πρέπει να μάθουν την ελληνική γλώσσα ώστε να αρθούν οι ανισότητες με τους άλλους μαθητές; Υπάρχουν έτοιμοι εκπαιδευτικοί για να αναλάβουν αυτό το έργο;
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας είναι καθόλα έτοιμο να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που θα προκύψουν με το άνοιγμα των σχολείων και την υποχρεωτική χρήση της μάσκας;
Έχει κάνει τίποτε το υπουργείο τους προηγούμενους μήνες ώστε να μην συνωστίζονται 25 και 30 παιδιά σε ακατάλληλες αίθουσες;
Έχουν δημιουργηθεί νέες σχολικές μονάδες;
Έχει πιέσει το υπουργείο τα ιδιωτικά σχολεία να προβούν σε κινήσεις αποσυμφόρησης των αιθουσών γιατί πολλά λειτουργούν με τάξεις των 27 και πλέον μαθητών;
Έχουν γίνει κινήσεις για την ενίσχυση των παιδιών που δεν έχουν πρόσβαση στα σύγχρονα μέσα τηλεκπαίδευσης;
Υπάρχουν χιλιάδες οικογένειες χωρίς τα στοιχειώδη για την επιβίωσή τους, πόσο μάλλον για γραμμή ίντερνετ.
Και πολύ περισσότερο για λάπτοπ ή ipad που θα μπορούν τα παιδιά να παρακολουθήσουν μαθήματα από μακριά αν χρειαστεί λόγω του κοροναϊού.
Αυτά είναι προβλήματα που πρέπει να λύσει το υπουργείο Παιδείας.
Οι επιστήμονες εισηγούνται, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παίρνει τις αποφάσεις και όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος.
Και το υπουργείο για το αν έχει προετοιμάσει τα σχολεία για μια πιθανότατα πολύ δύσκολη χρονιά που έρχεται.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις