Πώς θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία – Οι προτάσεις των ειδικών
Πρωταρχικός στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν τα σχολεία και να επιστρέψουν κανονικά όλοι οι μαθητές τηρώντας τα μέτρα προστασίας που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα
Ειλημμένη θεωρείται η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολικών μονάδων στις 7 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα και με τις χθεσινές δηλώσεις του Στέλιου Πέτσου, και πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται στο καθεστώς λειτουργίας των σχολείων, με δεδομένο ότι η πανδημία του κοροναϊού βρίσκεται σε έξαρση.
Τις επόμενες ημέρες κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και λοιμωξιολόγοι θα αποφασίσουν για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη. Στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστεί εάν οι μαθητές θα φορούν μάσκες και από ποια ηλικία, εάν θα χρειαστεί να γίνονται εκ περιτροπής μαθήματα για τις τάξεις που υπερβαίνουν τους 15 μαθητές ανά τμήμα ενώ θα εξειδικευτούν και τα πρωτόκολλα για τις περιπτώσεις όπου παρουσιαστεί κρούσμα κοροναϊού στο σχολικό περιβάλλον.
Πρωταρχικός στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν τα σχολεία και να επιστρέψουν κανονικά όλοι οι μαθητές τηρώντας τα μέτρα προστασίας που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος διασποράς του ιού στη σχολική κοινότητα.
Ωστόσο, το σενάριο της εκ περιτροπής διδασκαλίας παραμένει στο «τραπέζι» και όλα θα εξαρτηθούν από τον αριθμό των καθημερινών κρουσμάτων τις επόμενες ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση, ένα από τα μέτρα που αναμένεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση, είναι η χρήση μάσκας για μαθητές – ειδικά μεγαλύτερων ηλικιών – ενώ εάν επαναληφθεί για κάποιο διάστημα η εκ περιτροπής διδασκαλία, τότε θα επανέλθει και τα τηλεμαθήματα για όσους θα μένουν σπίτι.
Χρήση μάσκας προτείνουν οι ειδικοί
Ο καθηγητής στο τμήμα Υγιεινής και Επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης μίλησε το πρωί στο MEGA και αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων και στο καθεστώς λειτουργίας τους.
Το επικρατέστερο σενάριο, σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνη είναι η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε παιδιά άνω των 10 ετών, αλλά οποιαδήποτε απόφαση θα παρθεί με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος μιλώντας στο MEGA τόνισε ότι «εμείς ως υγειονομική επιτροπή πρέπει να δούμε τι μέτρα πρέπει να παρθούν ώστε να είναι τα καλύτερα δυνατά και υγειονομικά και εκπαιδευτικά. Θα υπάρξουν λύσεις. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η δυνατότητα κάλυψης του χώρου στις τάξεις.
Να αναπτυχθούν περισσότερες αίθουσες. Υπάρχει και το όπλο που λέγεται μάσκα. Πάνω από 10-11 χρονών τα παιδιά μπορούν να πάρουν τα μέτρα που πρέπει».
Από την πλευρά του, ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας και Διευθυντής Εργαστηρίου Μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΡΤ) σημείωσε ότι η τάση είναι να ανοίξουν τα σχολεία, δεδομένου ότι τα παιδιά χρειάζονται και την κοινωνικοποίηση που είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την ψυχική τους υγεία, αλλά και η εκπαίδευση, η δια ζώσης επικοινωνία με τους δασκάλους και τους καθηγητές τους, όπως είπε, είναι πολύ σημαντική.
Υπογράμμισε ότι η χρήση μάσκας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε ασιατικές χώρες, είναι κάτι που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, προσθέτοντας ότι είναι καλό να αποκτήσουν αρχές δημόσιας υγείας.
Ο καθηγητής Μικροβιολογίας τόνισε ότι θα πρέπει να ληφθεί δέσμη μέτρων για το άνοιγμα των σχολείων, αφού εξεταστούν ενδελεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα υπάρχουν στη χώρα μας τις επόμενες κρίσιμες εβδομάδες.
Πώς «βλέπουν» οι καθηγητές το άνοιγμα των σχολείων
Ο γ.γ της ΟΛΜΕ Βαγγέλης Μπουντουλούλης μιλώντας στο MEGA υπογράμμισε ότι «εμείς δεν θα φέρουμε αντιρρήσεις στην επιστημονική επιτροπή για το πως πρέπει να γίνει», σημείωσε ο κ. Μπουντουλούλης. «Όταν κλειθούμε να κάνουμε αυτό που πρέπει, ως καθηγητές, θα το κάνουμε», συμπλήρωσε.
Σχετικά με τον τρόπο που θα γίνουν τα μαθήματα, ο Γ.Γ. της ΟΛΜΕ στάθηκε στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, που πρέπει να είναι σαφώς μικρότερος, στα απαιτούμενα κονδύλια και στους καθηγητές που επιβάλλεται να αυξηθούν ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες.
«Το πρόβλημα εμείς το εντοπίζουμε στην περίπτωση που χρειαστεί εκ περιτροπής διδασκαλία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα σοβαρό ζήτημα που θέλει οργάνωση. Έχει γίνει αυτό το καλοκαίρι; εμείς δεν το βλέπουμε», σημείωσε.
«Η εξ αποστάσεως διδασκαλία σημαίνει ότι έχουμε αναπροσαρμογή της ύλης, ψηφιακά μαθήματα, ψηφιακό υλικό, επιμόρφωση των καθηγητών, όλα τα παιδιά να έχουν τα μέσα, δεν γίνεται να υπάρχουν ανισότητες», συμπλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ξεκαθάρισε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου και με όλα τα αναγκαία μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν.
O κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε πως τα σχολεία θα ανοίξουν τη συγκεκριμένη ημερομηνία, ενώ εξήγησε πως θα πρέπει να επαναλειτουργήσει η εκπαίδευση έστω κι αν συνεχίζει να υπάρχει ο κοροναϊός στη χώρα μας.
- Τριντό: Τον εγκατέλειψε η πλειοψηφία των βουλευτών του – Πολιτική κρίση στο φόντο της εκλογής Τραμπ
- «Ήταν όλοι τους παιδιά μου», το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ στο θέατρο Αλκυονίς
- Το ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Μια Διαδρομή Πρωτοπορίας και Εξωστρέφειας
- Εφορία: Αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες φορο-δηλώσεις
- Πως ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ακροδεξιά και πληθωρισμό παγκόσμιους «βασιλιάδες»
- Επιστροφή στον πρώην: Η σύγχρονη «Οδύσσεια» των σχέσεων