Κεραμέως : Θωρακίζουμε το ρόλο της εκπαίδευσης, αυξημένα μέτρα προστασίας
«Πάμε να θωρακίσουμε τον ρόλο της εκπαίδευσης, να επιστρέψουν τα παιδιά μας όπως επιστρέφουμε εμείς στην κανονική μας δραστηριότητα, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας», είπε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και απευθυνόμενη στα στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Είχε μεταφερθεί στην Ψυχιατρική του ΠΑΓΝΗ ο δολοφόνος της 36χρονης στο Ηράκλειο αλλά δεν τον κράτησαν
- Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι - Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων του Λιβάνου
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
«Ήταν μια ευνόητη εισήγηση εκ μέρους της κυβέρνησης και βεβαίως και της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, γιατί διεθνείς μελέτες κατακλύζουν τον κόσμο και δείχνουν ότι η ζημία για ένα παιδί που παραμένει εκτός δομής για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αιφνιδίως είναι εν δυνάμει πολύ μεγαλύτερη από την ενδεχόμενη ζημιά, που ελλοχεύει από τον κίνδυνο του κοροναϊού, καθώς μιλάμε για τις πιο ασφαλείς πληθυσμιακές ομάδες», δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας, για το άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου και τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του κοροναϊού που πρόκειται να εφαρμοστούν.
«Πάμε να θωρακίσουμε τον ρόλο της εκπαίδευσης, να επιστρέψουν τα παιδιά μας όπως επιστρέφουμε εμείς στην κανονική μας δραστηριότητα, αλλά με αυξημένα μέτρα προστασίας», είπε η υπουργός και απευθυνόμενη στα στελέχη της εκπαιδευτικής κοινότητας τόνισε:
«Βασιζόμαστε πάνω σας. Ο δικός σας ρόλος είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Αν τα παιδιά πάρουν παράδειγμα από εσάς, όπως πήραν τον Μάιο και τον Ιούνιο για την τήρηση των μέτρων, τότε θα έχουμε εξαιρετική εφαρμογή των μέτρων. Ο ρόλος σας είναι πραγματικά κρίσιμος».
Από τρεις πηγές η πληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας
Η κ. Κεραμέως ανέφερε πως η πληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα μέτρα προστασίας από τον κοροναϊό θα γίνεται από τρεις πηγές και συγκεκριμένα από τις αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, μέσα από τη συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και τους κατά τόπους συλλόγους, προκειμένου ιατροί να επισκέπτονται τα σχολεία και να εξηγούν δια ζώσης στα παιδιά την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας και -τρίτον- μέσα από βίντεο που θα κυκλοφορήσουν ευρύτερα προκειμένου να απευθυνθούν σε ευρύτερη γκάμα του μαθητικού πληθυσμού και να περάσουν τα μηνύματα αρκετά νωρίς, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Σχετικά με τη χρήση της μάσκας επισήμανε πως πρόκειται για αυτονόητη υποχρέωση των γονέων για την προστασία της δημόσιας υγείας, «όπως αυτονόητη υποχρέωση έχουμε να εμβολιάζουμε παιδιά μας, να βάζουμε ζώνη, παιδικό καρεκλάκι» και «όσο πιο ειλικρινείς είμαστε και εξηγούμε με στοιχεία, τόσο πιο πειστικοί γινόμαστε και διορθώνουμε την παραπληροφόρηση».
Σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη κάθε μαθητής να έχει το δικό του παγούρι εξήγησε πως είναι αναγκαία καθώς τα παιδιά ανταλλάσσουν μπουκάλια, δεν προσέχουν ή πίνουν νερό κατευθείαν από τη βρύση, ενώ αν κάθε παιδί έχει το δικό του σκεύος προστατεύεται η δημόσια υγεία και περνάει και το μήνυμα αλλαγής στη νοοτροπία για την προστασία του περιβάλλοντος.
Γιατί δεν θα γίνεται θερμομέτρηση;
Αναφορικά με τη μη πρόβλεψη θερμομέτρησης των μαθητών στην είσοδο των σχολείων η υπουργός διευκρίνισε πως είναι ένα μέτρο που δεν προκρίθηκε, καθώς «αν κάναμε θερμομέτρηση στην πόρτα θα είχαμε συγχρωτισμό», ενώ «και άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν το εφάρμοσαν και συστήνεται θερμομέτρηση να γίνεται στο σπίτι πριν το σχολείο».
Η υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα των ειδικών αδειών που προβλέπονται για τις ευπαθείς ομάδες της εκπαιδευτικής κοινότητας καλώντας τους διευθυντές εκπαίδευσης να είναι πολύ αυστηροί με την τήρηση των κριτηρίων.
«Το πλαίσιο είναι πολύ συγκεκριμένο, είναι άλλο από αυτό που ήταν τον Μάιο και τον Ιούνιο, καθώς είμαστε σε άλλη φάση της πανδημίας και οι γιατροί έχουν δώσει ξεκάθαρες κατευθύνσεις και παρακαλώ θερμά για αυστηρή τήρηση του πλαισίου», τόνισε, διευκρινίζοντας πως «η επιτροπή έδωσε στη δημοσιότητα τις ομάδες αυξημένου κινδύνου, μία πολύ συγκεκριμένη λίστα και όσοι μαθητές εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες μπορούν να απουσιάζουν χωρίς να προσμετράται η απουσία τους, αλλά προσκομίζοντας τα απαραίτητα πιστοποιητικά».
Για τις αντίστοιχες άδειες των εκπαιδευτικών σημείωσε πως «προφανώς κι όποιος εκπαιδευτικός αιτιολογημένα θα απουσιάζει από το σχολείο θα κάνει τηλεκπαίδευση, αλλά για το σχολείο θα προβλεφθεί αναπληρωτής» και στην κατεύθυνση αυτή «ψηφίζονται ειδικές διατάξεις να στελεχωθούν και οι θέσεις αυτές, περνάμε ειδικές ρυθμίσεις προκειμένου πολύ γρήγορα να αναπληρώνουμε αυτά τα κενά».
Ευελιξία στα ολοήμερα σχολεία
Αναφορικά με τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, γνωστοποίησε πως μέσω εγκυκλίου θα δοθεί κατεύθυνση για μεγαλύτερη ευελιξία «γιατί θέλουμε ο κόσμος να στείλει τα παιδιά στο σχολείο και είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε προσλήψεις εκπαιδευτικών προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες», ενώ σημείωσε πως υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός να ενισχυθεί ο θεσμός και στο περιεχόμενό του, καθώς «πραγματικά υπάρχει μεγάλο πεδίο για πραγματική βελτίωση του παιδαγωγικού περιεχομένου του ολοήμερου».
Σε ό,τι αφορά την επέκταση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στους πολυπληθέστερους δήμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης η υπουργός είπε πως «πραγματικά καταβλήθηκαν τεράστιες προσπάθειες για να μπορέσει να εφαρμοστεί», ενώ ψηφίζεται άμεσα διάταξη για δυνατότητα χρήσης και αιθουσών βρεφονηπιακών σταθμών, προκειμένου να καλυφθούν προσωρινά ανάγκες σε χώρους.
Αναφερόμενη στις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει η έναρξη της σχολικής χρονιάς μίλησε για την απευθείας ανάληψη υπηρεσίας στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς, προαναγγέλλοντας ότι θα εκσυγχρονιστεί ακόμη περισσότερο και θα ψηφιοποιηθεί πλήρως η διαδικασία.
Επισήμανε ακόμη τη σημασία της εισαγωγής των ειδικών μαθημάτων των Πανελληνίων στα δημόσια σχολεία, καθώς και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, όπου «πρέπει να εστιάσουμε και στις δεξιότητες ζωής» και «νέες θεματικές που περιλαμβάνουν τη ρομποτική, την περιβαλλοντική συνείδηση, τη σεξουαλική αγωγή, τον σεβασμό στην ιδιαιτερότητα, τον εθελοντισμό και βασικές αξίες, που υπάρχουν πλέον στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα».
Σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή τόνισε πως «ήταν ένας άθλος» σε συνθήκες πανδημίας με τις υπηρεσίες κλειστές, ενώ μετέφερε τη διαβεβαίωση που της έχει δοθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες «πως προχωράμε πολύ γρήγορα και στο κομμάτι των μόνιμων διορισμών στην γενική εκπαίδευση».
Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης ευχαρίστησε την υπουργό «για τη διάθεση να ακούει, να συζητάει για όλα τα θέματα με τους εκπαιδευτικούς» και διαβεβαίωσε πως η περιφερειακή διεύθυνση είναι σε πλήρη ετοιμότητα για το άνοιγμα των σχολείων και σε απόλυτη συνεννόηση με τους Δήμους και τους φορείς για την τήρηση των υγειονομικών μέτρων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις