Μια online έκθεση φωτογραφίας για τον Λίβανο του χθες και του σήμερα
Στην έκθεση «Lebanon Then and Now: Photography from 2006 to 2020», η Middle East Institute's Art Gallery στην Ουάσινγκτον παρουσιάζει επιλογές φωτογραφιών από δύο εκθέσεις
- Όλη η Θεσσαλονίκη μια... ψησταριά - Γλέντι με χριστουγεννιάτικο κέφι
- Το άγριο έγκλημα που στιγμάτισε την Ελλάδα τα Χριστούγεννα του 1965
- Αλλαγή σεξουαλικού προσανατολισμού στα 30 και στα 50; - Η σωματογραφία των αναγκών της ψυχής
- Αρνούνται να μπουν στα κελιά τους οι κρατούμενοι στις φυλακές της Αγιάς
Στην έκθεση «Lebanon Then and Now: Photography from 2006 to 2020», η Middle East Institute’s Art Gallery στην Ουάσινγκτον παρουσιάζει επιλογές φωτογραφιών από δύο εκθέσεις, τη «Lebanon: Between Reality and Fiction» του 2019 και τη «Revolt» του 2019-2020.
Αν και η τωρινή έκθεση ήταν αρχικά έκθεση στον πραγματικό κόσμο, λόγω της πανδημίας την επεξεργάστηκαν ως εικονική εμπειρία, επιτρέποντας στους «επισκέπτες» να απολαύσουν τις υψηλής ανάλυσης εικόνες και ταινία με την άνεσή τους.
Η έκθεση «Μεταξύ Πραγματικότητας και Μυθοπλασίας» όπως μεταδίδει το ΑΠΕ αναδείκνυε δουλειές 19 φωτογράφων, καλλιτεχνών και κινηματογραφιστών με θέμα τον Εμφύλιο στον Λίβανο, του οποίου πολλές ανεπίλυτες εκκρεμότητες εξακολουθούν να συδαυλίζουν πολιτική αναταραχή στη χώρα.
Ιδιαίτερα οξύ πόνο προκαλεί η σειρά της Dalia Khamissy «Οι Απόντες του Λιβάνου» (ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζεται), η οποία παρουσιάζει γυναίκες να ποζάρουν με φωτογραφίες μελών της οικογένειάς τους που είναι απόντες – έως σήμερα, περί τους 17.000 Λιβανέζοι παραμένουν αγνοούμενοι.
Η θάλασσα είναι το θέμα της σειράς ψηφιακών κολάζ της Maria Kassab με τίτλο «Το Ναυάγιο» (2018): η καλλιτέχνης υφαίνει εικόνες της Μεσογείου μέσα σε άδεια καθιστικά σπιτιών, εξερευνώντας τον πόνο του αποχωρισμού και της απώλειας λόγω του πολέμου.
Photojournalist Marwan Tahtah has been documenting the #BeirutExplosion on his Instagram. His work on the October 2019…
Δημοσιεύτηκε από Middle East Institute στιςΤρίτη, 25 Αυγούστου 2020
Μετά τις διαμαρτυρίες που ξέσπασαν στον Λίβανο τον περασμένο Οκτώβριο οργανώθηκε η έκθεση «Εξέγερση» και φιλοξενήθηκε στον κινηματογράφο «Το Αβγό», του οποίου η οικοδόμηση δεν ολοκληρώθηκε λόγω του εμφυλίου.
Το κουφάρι διεκδίκησαν οι διαδηλωτές ως στρατηγείο τους και έγινε σύμβολο του κινήματός τους. Εκεί στεγάστηκε η έκθεση φωτογραφιών μεγέθους διαφημιστικής πινακίδας από 11 φωτογράφους. Μια από τις πιο εντυπωσιακές είναι η φωτογραφία «Ελευθερία, 28 Οκτωβρίου του 2019» που τράβηξε τη δωδεκάτη μέρα της εξέγερσης ο Jack Seikaly και η οποία απεικονίζει μια νεαρή να κάνει σκέιτμπορντ σ’ έναν αυτοκινητόδρομο, προσπερνώντας έναν φοιτητή που διαβάζει.
Αντιδιαστέλλοντας τις δύο εκθέσεις, η επιμελήτρια Chantale Fahmi επιτρέπει μια διεισδυτική ματιά στη σημερινή κρίση στον Λίβανο. Δεν είναι όμως μακάβρια τα πάντα. Στη φωτογραφία «Οι Εραστές σε Καιρούς της Επανάστασης» του Omar Sfeir, ένα ανώνυμο ζευγάρι αγκαλιάζονται και φιλιούνται μέσα από λιβανέζικη σημαία που καλύπτει πλήρως τα κεφάλια τους (θυμίζει τον πίνακα του 1928 «Οι Εραστές» του Ρενέ Μαγκρίτ).
Έως τις 25 Σεπτεμβρίου, η έκθεση είναι προσβάσιμη online εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις