Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Περιβάλλον : Η κρεατοφαγία στο πυρ το εξώτερο

Περιβάλλον : Η κρεατοφαγία στο πυρ το εξώτερο

Η συνειδητοποίηση των καταστροφών στο περιβάλλον από την εκτροφή ζώων έχει ωθήσει πολλούς να σταματήσουν την κατανάλωση κρέατος. Βίγκαν και χορτοφαγικοί κλάδοι καταγράφουν τους τελευταίους μήνες αυξητικά ποσοστά.

Η συνειδητοποίηση των καταστροφών στο περιβάλλον από την εκτροφή ζώων έχει ωθήσει πολλούς να σταματήσουν την κατανάλωση κρέατος. Βίγκαν και χορτοφαγικοί κλάδοι καταγράφουν τους τελευταίους μήνες αυξητικά ποσοστά.

Εναλλακτικά προϊόντα

Λιχουδιές που δεν στηρίζονται οπωσδήποτε στο κρέας έχουν όλο και περισσότερη ζήτηση. Η εταιρεία παραγωγής αλλαντικών Rügenwalder Mühe από την πόλη Bad Zwischenahn της Κάτω Σαξονίας κατέγραψε αύξηση του τζίρου της μέχρι και 100% τους περασμένους μήνες σε εναλλακτικά προϊόντα κρέατος.

Αλλά και η ανταγωνίστριά της, η εταιρεία Wiesenhof από το Viebek, διαπιστώνει ότι η αγορά προϊόντων για χορτοφάγους και βίγκαν αυξήθηκε φέτος θεαματικά.

Ακόμη και στον κολοσσό τροφίμων Nestlé αυξήθηκε κατά 40% το πρώτο εξάμηνο του 2020 ο τζίρος σε προϊόντα φυτικής προέλευσης.

Η αύξηση ξεκίνησε ήδη από το 2018 και το 2019, όπως καταδεικνύεται σε μελέτη της Πρωτοβουλίας Δικτύου Επενδυτών FAIRR.

Αναπτύσσονται ραγδαία

Χάμπουργκερ βίγκαν

Τι μας δείχνει αυτή η μελέτη; Οτι οι εναλλακτικές του κρέατος αγορές αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο ποσοστό του παγκόσμιου τζίρου, αλλά αναπτύσσονται πάνω του συνήθους σε σχέση με τους παραδοσιακούς τομείς προϊόντων κρέατος.

Με αριθμούς, ο τελευταίος αυτός κλάδος αυξήθηκε κατά 6% και ο εναλλακτικός τομέας κατά 25% πέρυσι.

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Ενωσης ProVeg Αλεξ Γκρέμινγκεν είπε ότι στη Γερμανία η μεγαλύτερη αγορά είναι η εναλλακτική με φυτικά γαλακτοκομικά. Υπολογίζεται στο 10% με αυξητική τάση.

Αντίθετα, το ποσοστό των φυτικής προέλευσης προϊόντων κρέατος και αλλαντικών είναι πιο κάτω. «Τα επόμενα χρόνια και αυτή η αγορά θα αγγίξει διψήφια νούμερα σε μεσαίο επίπεδο. Φυτικά χάμπουργκερ ή λουκάνικα βίγκαν δεν αποτελούν πλέον ειδική αγορά προϊόντων, αλλά έχουν κατακτήσει αγορές που απευθύνονται σε πολύ κόσμο» υπολογίζει ο Γκρέμινγκεν.

«Καίει» το θέμα

«Ολες οι μελέτες ξεκινούν από την υπόθεση ότι το 10 με 40% των προϊόντων από ζωϊκό κρέας μπορούν να αντικατασταθούν από εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης», λέει ο Γκόντο Ρέμπεν, μέλος της διοίκησης στην εταιρεία Rügenwalder Mühe.

«Η ανάπτυξη αυτού του κλάδου είναι εκπληκτική, δεν υπάρχει παραγωγός τροφίμων που να μην τον αγγίζει το θέμα, δεν υπάρχει προμηθευτής και κατασκευαστής μηχανών που να μην προετοιμάζεται για τις αλλαγές σε αυτήν την αγορά», προσθέτει.

Σε αυτήν την τάση προσαρμόζεται και η γερμανική εταιρεία μπαχαρικών Fuchs που παράγει μείγματα μπαχαρικών και σόγια texturate για την παρασκευή προϊόντων βίγκαν.

Οπως πιστεύει και ο Σύνδεσμος Εναλλακτικών Πηγών Πρωτεΐνης BalPro, μια εκπροσώπηση συμφερόντων από 70 επιχειρήσεις από τον κλάδο τροφίμων, θα πρέπει και η πολιτική να θέσει τις προϋποθέσεις και να ανοίξει τον δρόμο.

Επιδημίες και κλίμα

Τα προϊόντα για χορτοφάγους και βίγκαν έχουν γίνει ολόκληρη αγορά

Αλλά σε τι οφείλεται αυτή η έκρηξη στην αγορά φυτικών τροφίμων; «Η συζήτηση για το κλίμα παίζει φυσικά ένα ρόλο όπως και η πρόσφατη συζήτηση για τις συνθήκες εργασίας στη βιομηχανία κρέατος» πιστεύει ο Κρίστιαν Βάγκεντες από τη Γερμανική Εταιρεία Βίγκαν. «Κρέας και άλλα προϊόντα μαζικής εκτροφής προκαλούν βλάβη στο κλίμα και μάλιστα σε ποσοστό 18% περισσότερο από ολόκληρη την κυκλοφορία αυτοκινήτων και αεροπλάνων.

Ο εκπρόσωπος της ProVeg Γκρέμινγκερ πιστεύει ότι η πανδημία κοροναϊού έβαλε τους ανθρώπους σε δεύτερες σκέψεις.

«Υπάρχει στο μεταξύ αδιαμφισβήτητη σχέση ανάμεσα στο σύστημα διατροφής και το ρίσκο για πανδημίες, όπως το βιώνουμε αυτήν την εποχή». Για να επιτύχουμε μεγαλύτερη βιωσιμότητα στην παραγωγή τροφίμων θα πρέπει να πάει ακόμη πιο μακριά ο κλάδος. Αυτή είναι η άποψη του επικεφαλής του BalPro, Μπίντερμαν.

Η πρόοδος της ψηφιοποίησης θα πρέπει να χρησιμοποιείται για τη μεγαλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από αλυσίδες παραγωγής.

«Οικολογικό σκορ»

«Οταν κάνουμε λόγο για nutri-score, για σκορ διατροφικής αξίας, γιατί να μην μιλάμε και για οικολογικό σκορ;».

Οπως επισημαίνει, θα ήταν επιθυμητό για τον καταναλωτή να φαίνεται σε συσκευασία πόσο διοξείδιο του άνθρακα ή πόσο νερό χρησιμοποιείται για την παραγωγή του συγκεκριμένου τροφίμου ή τροφής.

Η πολιτική θα πρέπει να φροντίσει ώστε να υπάρχει διαφάνεια σε όλη τη διατροφική αλυσίδα από τον αγρό μέχρι το εργοστάσιο τροφίμων.

Πηγή: Deutche Welle

Must in

Παρί – Ρεάλ Μαδρίτης 85-96: «Βασιλική» απόδραση από το Παρίσι

Η Ρεάλ επικράτησε με 96-85 εκτός έδρας την Παρί για τη 16η αγωνιστική της Euroleague και έβαλε τέλος στον… κατήφορο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο