Σχοινάς : Κανείς δεν μπορεί να εκβιάσει την ΕΕ με κραυγές ή απειλές – Ώρα αποφάσεων για την Τουρκία
Την εκτίμηση ότι είναι «ίσως η μεγαλύτερη και ίσως η τελευταία ευκαιρία για την Τουρκία να επανέλθει στον δρόμο της αποκλιμάκωσης και του διαλόγου» εξέφρασε απόψε, ενόψει της ειδικής Συνόδου Κορυφής για την Αν. Μεσόγειο, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Μαργαρίτης Σχοινάς
Την εκτίμηση ότι είναι «ίσως η μεγαλύτερη και ίσως η τελευταία ευκαιρία για την Τουρκία να επανέλθει στον δρόμο της αποκλιμάκωσης και του διαλόγου» εξέφρασε απόψε, ενόψει της ειδικής Συνόδου Κορυφής της 24ης και 25ης Σεπτεμβρίου για την Ανατολική Μεσόγειο, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, αρμόδιος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, μιλώντας -μέσω τηλεδιάσκεψης- από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ).
Ήρθε η ώρα η Τουρκία να αποφασίσει
«Πρέπει να γίνει σαφές προς πάσα κατεύθυνση -και πιστεύω πως έχει ήδη γίνει σαφές- ότι κανείς δεν μπορεί να εκβιάσει την Ευρώπη με κραυγές ή απειλές. Ήρθε η ώρα η Τουρκία να αποφασίσει αν θα πρέπει να συμμετάσχει στο τραπέζι ενός ειλικρινούς και γόνιμου διαλόγου με τους γείτονές της και την ΕΕ συνολικά ή αν θα ψάξει μια άλλη θέση στον κόσμο, με άλλους συμμάχους.»
» Αναζητούμε από την πλευρά μας ένα πλαίσιο ευρω-τουρκικής αναφοράς, που σίγουρα θα καλύπτει τις ελληνικές και κυπριακές εθνικές επιδιώξεις, με ορίζοντα τη Σύνοδο Κορυφής της 24ης- 25ης Σεπτεμβρίου.»
» Θα είναι ίσως η μεγαλύτερη και ίσως και η τελευταία ευκαιρία για την Τουρκία, να επανέλθει στον δρόμο της αποκλιμάκωσης και του διαλόγου και πρέπει οι φίλοι μας οι Τούρκοι να το καταλάβουν αυτό» σημείωσε ο κ.Σχοινάς, επισημαίνοντας ότι η Τουρκία είναι «ένας μεγάλος και δύσκολος εταίρος» για την Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά αυτή η σχέση δεν είναι δεδομένη, ούτε λειτουργεί αυτόματα, παρά πρέπει να χτιστεί και να αποδειχθεί στην πράξη.
Η διατήρηση της γεωπολιτικής σταθερότητας και ασφάλειας σε όλα τα σύνορα της ΕΕ, αλλά ιδιαίτερα στην ανατολική Μεσόγειο, είναι σύμφωνα με τον κ. Σχοινά, μία από τις δύο πρόσθετες βασικές προϋποθέσεις και κρίσιμους παράγοντες για τη γρήγορη επιστροφή της Ευρώπης στην κανονικότητα μετά την πανδημία.
«Προσβάσιμο σε όλους με ισότιμο τρόπο το εμβόλιο»
Η άλλη προϋπόθεση είναι το εμβόλιο, για το οποίο ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδωσε τη διαβεβαίωση ότι, όταν είναι διαθέσιμο, θα πρέπει να έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ευρωπαϊκού δημόσιου αγαθού και θα είναι «προσβάσιμο σε όλους, με ισότιμο τρόπο, ώστε να καταστεί σαφές ότι η Ευρώπη που προστατεύει δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά ένας απτός μηχανισμός που δίνει λύσεις» στα προβλήματα των πολιτών.
Ο κ. Σχοινάς υπενθύμισε ότι από κοινού με την Επίτροπο Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου, έχει εκπονηθεί ευρωπαϊκή στρατηγική για τη συνολική προαγορά εμβολίων, συμβαλλόμενη με όλες τις εταιρείες παγκοσμίως, που έχουν αποδεδειγμένα προχωρήσει με επιτυχία στο θέμα του εμβολίου.
Επανέλαβε ότι έχουν ήδη προχωρήσει, εκ μέρους των 27 κρατών-μελών, πέντε συμφωνίες προαγοράς σημαντικής ποσότητας εμβολίων.
Συγκεκριμένα, ήδη έχουν «πέσει οι υπογραφές» με την Astra Zeneca για 300 εκατ. δόσεις με οψιόν αγοράς 100 εκατ. επιπλέον και επίκεινται ανάλογες υπογραφές με τις υπόλοιπες τέσσερις εταιρείες.
«Δεν θέλουμε στα εμβόλια να επαναληφθεί η κακοφωνία που είχαμε στην πρώτη φάση της πανδημίας με τον υγειονομικό εξοπλισμό, μάσκες και αναπνευστήρες, όταν λειτούργησε το σύνδρομο ‘ο σώζων εαυτόν σωθήτω’. Θέλουμε να υπάρχει ευρωπαϊκή συνολική συνεκτική λύση. Κι αυτή ακριβώς βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, δουλεύουμε με μεγάλη συνέπεια και στοχοπροσήλωση για να συμβεί αυτό» κατέληξε ο κ. Σχοινάς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Για αυτό τον λόγο η βασίλισσα Ελισάβετ αντιπαθούσε τον Ντόναλντ Τραμπ
- Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια των millenials που δεν κάνουν παιδιά
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
- Έρωτες, χρήματα και τραγωδίες: Η πολυτάραχη ζωή της Gloria Vanderbilt
- Τζάστιν Σαν: Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μπανάνα για 6,2 εκατ. δολάρια
- Σε ποιες χώρες είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα – Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]