Υπουργείο Παιδείας : Ανανέωση σχολικών βιβλίων και προγραμμάτων σπουδών
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης.
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης.
Παράλληλα, θα επικαιροποιηθούν 330 προγράμματα σπουδών και βιβλία επαγγελματικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια από τις βασικές μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης, που ξεκινά από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, το Νηπιαγωγείο, και φτάνει μέχρι την κορυφή.
Αλλαγές μετά από χρόνια
«Έχει ξεκινήσει η συγγραφή, όχι μόνο των νέων σχολικών βιβλίων, αλλά και μίας νέας σελίδας για τα σχολεία μας. Μίας σελίδας σύγχρονης, ποιοτικής, που συμπεριλαμβάνει τις νεότερες εξελίξεις κάθε επιστημονικού πεδίου, που αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις ανησυχίες των νέων, που μπορεί να τους εφοδιάσει με πιο χρήσιμες, πιο επικαιροποιημένες, πιο απαραίτητες γνώσεις αλλά και να τους καλλιεργήσει σημαντικές δεξιότητες» δήλωσε σχετικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Όπως ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ολοκλήρωσε τη διαδικασία επιλογής 49 εποπτών και 210 εκπονητών, μεταξύ 750 περίπου υποψηφίων διακεκριμένων επιστημόνων – ερευνητών, ακαδημαϊκών δασκάλων και εκπαιδευτικών – οι οποίοι αφιερώνονται στο έργο της εκπόνησης των νέων προγραμμάτων σπουδών, αλλά και της επικαιροποίησης και συγγραφής νέων σχολικών βιβλίων γενικής εκπαίδευσης.
Επιπλέον, σχεδιάζεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα προγράμματα σπουδών, με επιστημονική κατεύθυνση που δίνει, μεταξύ άλλων, έμφαση σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, καθώς επίσης και κεντρικό ρόλο στις πολλαπλές πηγές, τη συγκριτική ανάλυση, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των υφισταμένων προγραμμάτων σπουδών γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης έχουν εκπονηθεί εδώ και πολλά χρόνια: Για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο από το 2003 και για το λύκειο από το 1998.
Ανανέωση και νέα επιστημονική κατεύθυνση
«Η ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων, καθώς και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας επ’ αυτών, μία οραματική μεταρρύθμιση με ορίζοντα διετίας, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της στρατηγικής μας για τη συνολική αναβάθμιση του σχολείου που, μαζί με άλλες πρωτοβουλίες, όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και η ενίσχυση γνωστικών αντικειμένων, μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους», κατέληξε η κ. Κεραμέως στη δήλωσή της.
- Megasports: Πρώτος ο Ολυμπιακός
- Τσακωμοί, Κάμερα, Πάμε: To «The Jerry Springer Show» έστρωσε τον δρόμο για την trash τηλεόραση
- ΠΑΟΚ: 2-0 με γκολ των Τσάλοβ και Ζίβκοβιτς – Έχασε πέναλτι ο Ουάρντα
- LIVE: ΑΕΚ – Λεβαδειακός
- Ισραήλ: Η Χαποέλ Μπέιτ Σεάν έδιωξε τερματοφύλακα επειδή είχε αγωνιστεί με την Εθνική Παλαιστίνης
- H τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζει σημεία άνοιας, λένε οι νευρολόγοι