Απεργία στο λιμάνι του Πειραιά την Πέμπτη – Δεν θα τελούνται τα δρομολόγια
24ωρη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Εικοσιτετράωρη προειδοποιητική παμπειραϊκή απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου, από τις 00:01 τα ξημερώματα έως 24:00 τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας, εξήγγειλαν πέντε ναυτεργατικά σωματεία.
Αντιδρούν, μεταξύ άλλων, σε πρόσφατη ρύθμιση του υπουργείου Ναυτιλίας στη Βουλή, με την οποία θα επιτρέπεται στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (PNO ITF TCC ή PNO IBF) για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού.
Η απεργία αφορά τους ναυτεργάτες των πλοίων που θα βρίσκονται σε όλη τη γεωγραφική έκταση και περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, ενώ λόγω της απεργιακής κινητοποίησης όσα πλοία βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά δεν πρόκειται να αποπλεύσουν.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσαν, τα σωματεία διεκδικούν:
- Ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική δημόσια ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.
- Κατάργηση του ν.4714/2020, των αντεργατικών διατάξεων των ΠΝΠ και όλων των αντεργατικών νόμων, που προστέθηκαν στους προηγούμενους, για το χτύπημα συμβάσεων, μισθών, δικαιωμάτων σε συνθήκες πανδημίας.
- Πλήρη – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν.4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
- Ουσιαστική προστασία των ανέργων, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, για όλους τους ανέργους, για όσο διαρκεί η ανεργία. Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Άμεσα μέτρα για τον επαναπατρισμό των χιλιάδων ναυτεργατών, στα ποντοπόρα καράβια
- Άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ, σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
- Προστασία της υγείας του λαού. Άμεσα μαζικές προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού.
- Διαγραφή των χρεών όλων των εργατικών οικογενειών.
«Τα αντεργατικά μέτρα για την κατάργηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, η αντιδραστική παρέμβαση στις εκλογικές διαδικασίες των ναυτεργατικών οργανώσεων, τα κοινωνικοασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά προβλήματα» βρίσκονται στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων των ναυτικών, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Προσθέτει επίσης ότι το συγκεκριμένο ναυτεργατικό σωματείο κήρυξε την απεργιακή κινητοποίηση της Πέμπτης αποστέλλοντας έγκαιρα εξώδικο με τα αιτήματα των ναυτικών, ενώ αναφέρει ότι «η απόφαση της ΠΕΝΕΝ για την απεργία είναι η πρώτη που λαμβάνεται από ένα ναυτεργατικό σωματείο μετά από 41 χρόνια». Υπογραμμίζει επίσης ότι ο κλάδος ενημερώθηκε και ενημερώνεται σε καθημερινή βάση με επισκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.
«Η κυβέρνηση της ΝΔ με τον ν.4714 που ψήφισε στις 29 Ιούλη, κάνει πράξη την απαίτηση των εφοπλιστών για κατάργηση των κλαδικών ΣΣΕ και εφαρμογή των «διεθνών κρατούντων» δηλ. συνθήκες εργασίας που επικρατούν για το σύνολο των αλλοδαπών ναυτεργατών», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και της Πανελλήνιας Ενωσης Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών Εμπορικού Ναυτικού.
Τα τέσσερα ναυτεργικά σωματεία που συμμετέχουν στην απεργία της Πέμπτης 24/9 υποστηρίζουν ότι «τις επόμενες μέρες με τη μαζική ακινησία των επιβατηγών πλοίων, τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, θα ενταθεί η ανεργία, με την πλειοψηφία των ναυτεργατών να έχει εργαστεί ελάχιστους μήνες, ενώ ακόμα και η επιδότηση σε όσους είναι σε αναστολή έχει δοθεί μόνο για τον Μάιο».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις