Παιχνίδι θανάτου η οδήγηση μοτοσυκλέτας 125 κυβικών με δίπλωμα Ι.Χ.
Ζήτημα ζωής και θανάτου η άμεση ανάκληση της απόφασης για οδήγηση μοτοσυκλέτας 125 κυβικών για όσους έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου
Ποιος αν-εγκέφαλος γραφειοκράτης ή και υπουργός αποφάσισε ότι όποιος γνωρίζει να οδηγεί αυτοκίνητο μπορεί να οδηγεί χωρίς καμία εκπαίδευση και έλεγχο ( δηλαδή εξετάσεις) και μοτοσυκλέτα έως 125 κυβικά!
Την ώρα που θρηνούμε καθημερινά ζωές νέων ανθρώπων από τροχαία δυστυχήματα, που η συμμόρφωση για το κράνος είναι ακόμη σε χαμηλά ποσοστά- μόλις προχθές το παραδεχόταν σε συνέντευξή του ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης- η Πολιτεία – δυο υπουργοί με μια απόφαση -δίνουν σε όλους τους άσχετους τη δυνατότητα να «καβαλάνε» μια μηχανή έως 125 κυβικά δίχως να ενδιαφέρεται εάν γνωρίζουν …ποδήλατο.
Προφανώς ένας υπεύθυνος άνθρωπος που δεν γνωρίζει τη λειτουργία μιας μοτοσυκλέτας δεν θα πλησιάσει ποτέ!
Όμως, πως θα αποτραπούν οι νέοι και αρκετοί μεγαλύτεροι να δοκιμάσουν το νέο «παιχνίδι θανάτου» που τους δίνει απλόχερα το κράτος;
Πώς 18χρονοι που μόλις πήραν το δίπλωμα αυτοκινήτου θα αποτραπούν από τον πειρασμό- έστω στις διακοπές- να αποφύγουν την «μαγκιά», την αδρεναλίνη, την σύγκριση ή τη μίμηση με τους συνομήλικους;
Η οδήγηση μοτοσυκλέτας προφανώς απαιτεί εκπαίδευση. Πρωτίστως για την ασφάλεια του αναβάτη και του πιθανού συνεπιβάτη. Για την ασφάλεια των άλλων οδηγών και των πεζών. Χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση ανεξάρτητα από τυχόν περιορισμούς στα κιλοβάτ (11 ή 15 σε τρίτροχες).
Πως και πόσο να γέρνεις στις στροφές. Πώς να φρενάρεις και με ποιο τρόπο. Πώς να αλλάξεις ταχύτητες (αν έχει το δίκυκλο).
Αντί να αυξηθούν οι προϋποθέσεις για να πάρεις δίπλωμα μοτοσυκλέτας , όπως για παράδειγμα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης σε ειδικές πίστες, πέραν της κλασσικής εκπαίδευσης, τώρα δίνεται η δυνατότητα να έχουν μια μοτοσυκλέτα όλοι και όποιον πάρει ο… Χάρος.
Η μοτοσυκλέτα απαιτεί από τον αναβάτη τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητα διαχείρισης της κυκλοφορίας σε υψηλότερο βαθμό από των οδηγών αυτοκινήτων. Ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας συμμετέχει πλήρως στην οδήγηση του οχήματος, πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί με ασφάλεια επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις σε ένα δύσκολο απαιτητικό όχημα που τρέχει στους δρόμους σε δυο ρόδες.
Ανεξάρτητα, εάν πρόκειται για εφαρμογή οδηγίας του 2019, από μια πρόχειρη έρευνα φαίνεται ότι τουλάχιστον σε 13 χώρες της Ε.Ε. επιτρέπται η οδήγηση τους χωρίς δίπλωμα, υπό προϋποθέσεις εκπαίδευσης, ηλικίας ή χρόνου κατοχή του διπλώματος αυτοκινήτου.
Η Ελλάδα, άλλωστε, αποτελεί φαινόμενο, όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα. Κυκλοφορούν μοτοσυκλετιστές άνω του ενός εκατομμυρίου.
Δεν θα αναφερθώ σε τυχόν προβλήματα με τις ασφαλιστικές εταιρείες και πως θα καλύπτουν τυχόν ζημιές σε ατυχήματα, ούτε στην προφανή απώλεια εσόδων στους εκπαιδευτές οδήγησης.
Πρόκειται για ζήτημα ζωής και θανάτου.
Και τώρα πρέπει να διορθωθεί άμεσα το λάθος. Κάθε ώρα που παραμένει σε ισχύ η κοινή υπουργική απόφαση κινδυνεύουμε να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις