Κοροναϊός : Κρούσματα σε 152 σχολεία – Καταλήψεις και νέο συλλαλητήριο των μαθητών την Πέμπτη
Σε 152 σχολεία έχουν εντοπιστεί κρούσματα κοροναϊού σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία. «Μια λύση, θα ήταν τα γρήγορα, αξιόπιστα τεστ», σημείωσε ο Νίκος Σύψας. Συνεχίζονται στο μεταξύ οι καταλήψεις, με τους μαθητές να ζητούν μεγαλύτερες αίθουσες, μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις και επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
Συνεχίζονται οι καταλήψεις στα σχολεία, με τους μαθητές να ζητούν μεγαλύτερες αίθουσες, μικρότερο αριθμό μαθητών στις τάξεις και επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
Οι μαθητές ετοιμάζονται για νέο συλλαλητήριο την 1η Οκτωβρίου, ενώ το υπουργείο Παιδείας αναζητά τρόπους προκειμένου σταματήσουν οι καταλήψεις αλλά και να περιοριστούν οι χαμένες διδακτικές ώρες.
Στο υπουργείο, επικρατεί προβληματισμός και για το θέμα των σχολείων όπου έχουν εντοπιστεί κρούσματα κοροναϊού, με αποτέλεσμα να αναστέλλεται η λειτουργία είτε τμημάτων είτε ολόκληρων σχολικών μονάδων.
Κρούσματα κοροναϊού σε 152 σχολεία
Γεγονός είναι ότι καθημερινά αυξάνεται η λίστα των σχολείων – δημόσιων και ιδιωτικών- στα οποία έχουν εντοπιστεί κρούσματα κοροναϊού σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, κρούσματα κοροναϊού έχουν εντοπιστεί σε 152 σχολεία,με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Αττική, που αποτελεί το επίκεντρο της πανδημίας, αυτή τη στιγμή.
Δείτε τη σχετική λίστα εδώ
Σημειώνεται ότι η λίστα να αναπροσαρμόζεται διαρκώς, καθώς αφενός νέα κρούσματα οδηγούν σε νέα «λουκέτα», ενώ σχολεία/τάξεις που ολοκληρώνουν την «καραντίνα» των 14 ημερών επανέρχονται σε πλήρη λειτουργία.
Βάσει πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ, σε περίπτωση κρούσματος κορονοϊού σε μαθητή ή εκπαιδευτικό, γίνεται διερεύνηση των στενών επαφών, ενώ αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος για 14 ημέρες. Επιπλέον, ο μαθητής ή ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιστρέψει μετά την παρέλευση 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων και την πάροδο 24 ωρών με πλήρη υποχώρηση του πυρετού.
Στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός έχει επαφή με περισσότερα άτομα ή τμήματα, γίνεται ειδική εκτίμηση κινδύνου και ακολουθούνται οι οδηγίες του ΕΟΔΥ.
Για την περίπτωση συρροής κρουσμάτων, όπου προκρίνεται η αναστολή λειτουργίας της σχολικής μονάδας εν συνόλω, ορίζεται η καταγραφή τουλάχιστον τριών κρουσμάτων σε διάστημα 14 ημερών μεταξύ μελών της ίδιας μονάδας, χωρίς να έχουν οικογενειακή σχέση και στενή μεταξύ τους
Σύψας: Μια λύση θα ήταν τα γρήγορα, αξιόπιστα τεστ
«Μια λύση για τα σχολεία θα ήταν τα γρήγορα, αξιόπιστα τεστ» , τόνισε μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας.
«Στόχος της πολιτείας είναι τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά», δήλωσε και διαβεβαίωσε ότι θα είναι τα τελευταία που θα κλείσουν, καθώς αποτελούν «τη σημαντικότερη δομή της κοινωνίας».
Σχετικά με τις ελλείψεις και τη χορήγηση ελάχιστων δωρεάν τεστ σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε περίπτωση κρούσματος σε σχολείο, παραδέχθηκε πως υπάρχουν δυσκολίες για τη διενέργεια μαζικών τεστ και κάλεσε τους γονείς να τηρήσουν αυστηρά τα πρωτόκολλα, τα οποία επαρκούν και είναι ασφαλή ακόμα και αν δεν προβλέπουν την υποχρεωτική χορήγηση τεστ.
«Αν ένας μαθητής κάτσει στο σπίτι του 10 μέρες και μετά γυρίσει χωρίς συμπτώματα είναι απολύτως ασφαλές», δήλωσε χαρακτηριστικά
Για τις περιπτώσεις που ένας μαθητής νοσεί και ο αδελφός του συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο, δήλωσε πως είναι ασφαλές, στον βαθμό που ο μαθητής φοράει τη μάσκα και τηρεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Ο καθηγητής επανέλαβε πως υπάρχουν συγκεκριμένοι περιορισμοί και προσέθεσε «μακάρι να είχαμε τη δυνατότητα για ένα δισεκατομμύριο τεστ και κάθε πολίτης να έκανε καθημερινά».
Σε κάθε περίπτωση, οι διαδικασίες ιχνηλάτησης προβληματίζουν την επιτροπή των ειδικών, καθώς μαθητές και γονείς συρρέουν σε διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία, με αποτέλεσμα το σύστημα υγείας να δέχεται μεγάλη πίεση. Η λύση για τα σχολεία θα ήταν η έγκριση ενός γρήγορου, αξιόπιστου τεστ, προσέθεσε.
Συνεχίζονται οι καταλήψεις – Συλλαλητήρια μαθητών την Πέμπτη
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι καταλήψεις και οι κινητοποιήσεις των μαθητών, που σημειώνουν ότι η μάσκα μόνο δεν αρκεί και ζητούν μέτρα ουσιαστικής προστασίας από τον κοροναϊό.
Σύμφωνα με το συντονιστικό των μαθητών τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη είναι πάνω από 700, ωστόσο επίσημη λίστα με τις καταλήψεις σχολείων στη χώρα δεν είναι διαθέσιμη.
Οι μαθητές αύριο Πέμπτη 1 Οκτωβρίου, καλούνται από τη Συντονιστική επιτροπή τους, σε νέα συλλαλητήρια με αιτήματα:
- Να λυθεί το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα.
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη.
- Προσλήψεις καθηγητών- να καλυφθούν όλα τα κενά.
- Επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
- Με ευθύνη Υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και Δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτιριακά προβλήματα.
- Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές.
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες.
- Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκδρομές ή έστω άλλες ψυχαγωγικές- εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες.
Η απάντηση του υπουργείου
Η «απάντηση» του υπουργείου στους μαθητές που χάνουν μαθήματα λόγω κοροναϊού είναι η τηλεκπαίδευση ενώ ξεκίνησε και η συζήτηση για την αναπλήρωση ωρών, στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων.
Στο υπουργείο Παιδείας δηλώνουν ότι θα είναι ευέλικτοι με τον τρόπο διδασκαλίας και για την αναπλήρωση ωρών όλα τα σενάρια είναι πάνω στο τραπέζι. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εναλλακτικες, ύστερα από 15 ημέρες χαμένων ωρών διδασκαλίας είναι η περικοπή περιπάτων και εκδρομών και και μάθημα σε αργίες, προκειμένου να μην παραταθεί το διδακτικό έτος.
- Ηνωμένα Έθνη: Πόσες χώρες έχουν εκλέξει γυναίκα ηγέτιδα μέχρι το 2024;
- Ολυμπιακός – Μαρούσι 106-94: Ο Πίτερς μοίρασε τα… δώρα στο ΣΕΦ
- Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τους χειρισμούς σχετικά με τις πληροφορίες για το παρελθόν του δράστη
- Φάμελλος: Η αλληλεγγύη είναι η βάση μιας δημοκρατικής κοινωνίας
- Ανακοίνωσε τον Τρέβιον Γουίλιαμς η Μακάμπι
- Χάκερ της φωτοσύνθεσης δημιούργησαν την πατάτα της κλιματικής αλλαγής