Καταλήψεις : Από 700 έγιναν 1000 – Παράνομες πράξεις μειοψηφιών βλέπει η κυβέρνηση
Η μέχρι στιγμής επιλογή της κυβέρνησης για μετωπική σύγκρουση με το μαθητικό κίνημα έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται τα υπό κατάληψη σχολεία, ενώ και οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε κινητοποιήσεις αρνούμενοι να εφαρμόσουν τα αντιδημοκρατικά όπως οι ίδιοι τα χαρακτηρίζουν μέτρα του υπουργείου Παιδείας σε βάρος όσων μαθητών συμμετέχουν σε καταλήψεις.
Η μέχρι στιγμής επιλογή της κυβέρνησης για μετωπική σύγκρουση με το μαθητικό κίνημα έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται τα υπό κατάληψη σχολεία, ενώ και οι εκπαιδευτικοί προχωρούν σε κινητοποιήσεις αρνούμενοι να εφαρμόσουν τα αντιδημοκρατικά όπως οι ίδιοι τα χαρακτηρίζουν μέτρα του υπουργείου Παιδείας σε βάρος όσων μαθητών συμμετέχουν σε καταλήψεις.
De facto μέτωπο
Δημιουργείται έτσι ένα de facto εκπαιδευτικό μέτωπο απέναντι στην πολιτική της κυβέρνησης ενώ την ίδια ώρα το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης είτε δηλώνει ότι στηρίζει τις κινητοποιήσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, είτε επιρρίπτει την ευθύνη στην κυβέρνηση για την κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία αλλά σε κάθε περίπτωση ουδείς -πλην των κυβερνώντων- μέχρι σήμερα έχει διαφωνήσει με τα αιτήματα που θέτουν οι μαθητές στις καταλήψεις για μείωση του αριθμού ανά τμήμα και προσλήψεις καθηγητών και δασκάλων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι καταλήψεις αυξάνονται και το Μαξίμου ουσιαστικά επιλέγει αφενός να σκληρύνει τη στάση του κάνοντας λόγο για «παράνομες πράξεις μειοψηφιών» αφετέρου επιχειρεί να εγκλωβίσει το ζήτημα των μαθητικών καταλήψεων σε μια δικομματική κόντρα με το ΣΥΡΙΖΑ όταν, το ΚΚΕ, το ΜέΡΑ25, ακόμα και το ΚΙΝΑΛ, το κάθε κόμμα στο πλαίσιο των θέσεών του στηρίζει τα μαθητικά αιτήματα.
«Ο κατάλογος μεγαλώνει καθημερινά, μαζί με τον αντιπολιτευτικό κατήφορο του ΣΥΡΙΖΑ. Προσπαθεί να αποκτήσει αφήγημα και ρόλο στηρίζοντας, ανοιχτά πια, παράνομες πράξεις μειοψηφιών που στρέφονται κατά της πλειοψηφίας των μαθητών και των οικογενειών τους και κυρίως των οικονομικά πιο αδύναμων. Αυτών που παριστάνει ότι υπερασπίζεται.
Η στροφή στη σοβαρότητα συνεχίζεται! Στροφή 360 μοιρών, όπως θα έλεγε και ο κ. Τσίπρας…» ανέφερε σήμερα σε ανακοίνωσή της η ΝΔ παραθέτοντας δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ τις προηγούμενες ημέρες όπου δήλωναν υπέρ των καταλήψεων.
Μικρές, θλιβερές, θορυβώδεις
Για «μικρές, θλιβερές και θορυβώδεις μειοψηφίες» έκανε λόγο και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στο MEGA και εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων υβρίζοντας ουσιαστικά τους μαθητές τους οποίους χαρακτήρισε «κακομαθημένους».
«Όποιος κάνει κατάληψη θα παίρνει απουσία, και όποιος θέλει ας μείνει στην ίδια τάξη», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Γεωργιάδης και αφού υποστήριξε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στα σχολεία απέδωσε τις καταλήψεις σε «δυστροπία της κοινωνίας μας που οφείλεται στην ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς».
Μάλιστα ο κ. Γεωργιάδης αρνήθηκε να συνομιλήσει στο τηλεοπτικό πάνελ με εκπρόσωπο του συντονιστικού των μαθητών της Αθήνας, γεγονός που επικρότησε λίγη ώρα αργότερα ο γαλάζιος βουλευτής Θάνος Πλεύρης κάνοντας και αυτός λόγο για παράνομες καταλήψεις από μειοψηφίες.
Διαδηλώνουν …χωρίς μέτρα
Από την πλευρά του και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς φωτογράφισε τα χτεσινά μαθητικά συλλαλητήρια υποστηρίζοντας ότι έγιναν διαδηλώσεις χωρίς μέτρα προστασίας.
«Δεν φταίει η κυβέρνηση για τις εικόνες σε διάφορες εκδηλώσεις. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να έχει έναν αστυνομικό δίπλα σε κάθε πολίτη. Δεν μπορεί οι ίδιοι που διαμαρτύρονται για έλλειψη σχεδίου της κυβέρνησης να κλείνουν το μάτι σε συγκεντρώσεις δυο, τριών, τεσσάρων χιλιάδων διαδηλωτών στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς μέτρα».
Όπως είπε, βέβαια, «θέλουμε να υπάρχουν οι πολλές φωνές, αλλά ας διαμαρτυρηθούν τηρώντας τα μέτρα».
Δεν μασάμε
Η στάση της κυβέρνησης πάντως φαίνεται ότι έχει πεισμώσει τους μαθητές που απαντούν στην υπουργό Παιδείας, «δεν μασάμε» και διαμηνύουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους ενώ αύριο Σάββατο στις 16.00, καλούν σε ανοιχτή συνεδρίαση του συντονιστικού στη Γκράβα.
Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους, μέσω της ΟΛΜΕ διαμηνύουν: «Δε θα γίνουμε ο βούρδουλας και το μακρύ χέρι της κυβέρνησης ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές!!». Η Ομοσπονδία, καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν τις «αντιδημοκρατικές εντολές» του υπουργείου Παιδείας και προκηρύσσει στάσεις εργασίας για σήμερα και τη Δευτέρα.
Στο πλευρό των μαθητών τάσσονται και οι γονείς, με την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων να χαρακτηρίζει τα μέτρα του υπουργείου εκβιαστικά και υποκριτικά.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της επιμένει ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε έχουν «παιδαγωγικό χαρακτήρα» και ότι κύριο μέλημά της είναι να μη χαθούν άλλες διδακτικές ώρες.
«Καταλήψεις σε 1.000 σχολεία»
Οι καταλήψεις εξελίσσονται σε 1.000 σχολεία, σύμφωνα με όσα είπε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ στην ΕΡΤ, ενώ οι μαθητές αύριο θα αποφασίσουν τις επόμενες δράσεις τους. Σύμφωνα πάντως με κύκλους του υπουργείου Παιδείας οι καταλήψεις μειώνονται.
Μετά τα μαζικά συλλαλητήρια χθες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας, σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών αναφέρει: «Όλοι αναγνωρίζουν τον δίκαιο αγώνα μας» συμπληρώνοντας :«έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με την αστυνομία, εισαγγελείς, διευθυντές δευτεροβάθμιας και σχολείων, δεχόμαστε εκβιασμό από την Υπουργό για απουσίες, κόψιμο εκδρομών, χαρακτηρισμό στη διαγωγή μας. Απλά γιατί διεκδικούμε όσα έπρεπε να έχει κάνει το Υπουργείο ήδη…».
«Τίποτα από αυτά δεν πιάνει! Το σχέδιο τους το μπλοκάραμε φωνάζοντας δυνατά και μαχητικά τα συνθήματα μας. Σε όλους αυτούς που προσπαθούν να μας φιμώσουν, που απειλούν λέμε: Οι μαθητές δεν μασάμε. Αυτά δεν πιάνουν σε εμάς! Έχουμε δίκιο! Όσο η κυβέρνηση δεν απαντάει θα μας βρίσκουν συνέχεια απέναντι τους!» διαμηνύουν οι μαθητές προαναγγέλλοντας συνέχιση των κινητοποιήσεων και των καταλήψεων καθώς από αύριο οργανώνονται γενικές συνελεύσεις, εκλογές για μαθητικά συμβούλια και ανοιχτή συνεδρίαση της Συντονιστικής επιτροπής των μαθητών της Αθήνας στην Γκράβα το Σάββατο το απόγευμα.
«Προκλητικό να μας λένε κακομαθημένα»
Μιλώντας στο MEGA» η Κωνσταντίνα Παντέλαρου, μέλος συντονιστικής επιτροπής μαθητών Αθήνας «Στην χθεσινή πορεία ήταν κάτω στο δρόμο χιλιάδες μαθητές. Τα επεισόδια που έγιναν σε κάποιο σημείο από ελάχιστα άτομα τα οποία καμία σχέση δεν είχαν με τα αιτήματα των μαθητών. Η πορεία ξεκίνησε και κατέληξε στα Προπύλαια. Αυτοί που πέταξαν τις μολότοφ δεν ήρθαν από την μαθητική πορεία και επιχείρησαν να την διαλύσουν. Εμείς συνεχίζουμε να εμμένουμε και να βάζουμε μπροστά τα αιτήματά μας».
Απαντώντας στην υπουργό Παιδείας, η μαθήτρια είπε χαρακτηριστικά:« Οι μαθητές έχουμε προσπαθήσει όλη αυτή την περίοδο και έχουμε πάει σε δήμους, σε δευτεροβάθμιες ο ένας μας στέλνει στον άλλο και πετάνε το μπαλάκι της ευθύνης. Όσον αφορά στο υπουργείο και πέρυσι και πρόπερσι και με άλλες κυβερνήσεις που είχαμε προβλήματα -γιατί δεν κάνουμε τις πορείες εθιμοτυπικά-, κάθε χρόνο μας προκύπτουν προβλήματα και κάθε φορά βρίσκουμε την καγκελόπορτα του υπουργείου κλειστή και οι φύλακες μας λένε ότι δεν υπάρχει κανείς εκεί να μας ακούσει».
Η ίδια επίσης, τόνισε πως υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία τόσο σε επίπεδο καθηγητών όσο και ως προς τα υγειονομικά μέτρα και πως είναι προκλητικό από τη μεριά της κυβέρνησης να υποστηρίζει πως οι μαθητές δεν ξέρουν τι λένε και πως είναι κακομαθημένα.
Η ίδια κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως για τιμωρητικού χαρακτήρα ανακοινώσεις, ενώ όπως χαρακτηριστικά είπε «δεν νοιάζεται για την Παιδεία μας, δεν νοιάζεται για την υγεία μας και θέλει να μας κλείσει και το στόμα». Τέλος προανήγγειλε συνέχεια στις διαμαρτυρίες των μαθητών και με άλλους τρόπους που θα αποφασιστούν στην συνεδρίαση της συντονιστικής επιτροπής μαθητών Αττικής, ενώ όπως είπε οι καταλήψεις θα συνεχιστούν αν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.
ΟΛΜΕ: Κανείς εκπαιδευτικός να μην υλοποιήσει τις εντολές του υπ. Παιδείας
Με μια οργισμένη ανακοίνωση υποδέχτηκε η ΟΛΜΕ τις δηλώσεις Κεραμέως για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.
«Οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας ότι «…στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική για όλους σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση…», απειλώντας μάλιστα με απουσίες όσους μαθητές δε συμμετέχουν, μόνο ντροπή και θυμό προκαλούν» τονίζει η ΟΛΜΕ.
Στηλιτεύει δε το γεγονός ότι «προβλέπεται, όλως παρανόμως, ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται. Προσπαθεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες των μαθητών τους. Είναι αυτονόητο ότι κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παίξει ένα τέτοιο ρόλο.»
Υπογραμμίζει εξάλλου ότι: «Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντί να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, αντί να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών επιλέγουν τον απαράδεκτο δρόμο των απειλών, των εκφοβισμών και της τρομοκρατίας.Η άθλια επιχείρηση επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη δε θα περάσει. Κανένας συνάδελφος να μην υλοποιήσει τις αντιδημοκρατικές εντολές του Υπουργείου Παιδείας»/
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να:
- Προκηρύξει, για τους συναδέλφους που τα σχολεία τους τελούν υπό κατάληψη, 3ωρη στάση εργασίας 8-11πμ για την Παρασκευή και τη Δευτέρα και να καλέσει τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν άμεσα συμπληρωματικές στάσεις 11-2μμ για τις ίδιες μέρες για τα ημερήσια σχολεία και αντίστοιχα στάσεις εργασίας για την πρώτη βάρδια των εσπερινών σχολείων, με τις ΕΛΜΕ να καλύπτουν τη δεύτερη βάρδια.
και - Να ζητήσει από την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει άμεσα απεργία-αποχή από την ΥΑ 131451/ΓΔ4 και κάθε διαδικασία τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία.
Δείτε εδώ την ανακοίνωση.
ΑΣΓΜΕ: Εκβιαστικά διλήμματα από την κυβέρνηση
«Τα μέτρα που εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας για την αναπλήρωση των μαθημάτων στα σχολεία που βρίσκονται υπό κατάληψη είναι και εκβιαστικά και υποκριτικά», τονίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας.
«Αν πραγματικά το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση έδειχνε και το στοιχειώδες ενδιαφέρον για τις “χαμένες διδακτικές ώρες” θα είχε φροντίσει
- να μην υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά και για χιλιάδες μαθητές η “κανονικότητα” να είναι τα 4ώρα και τα 5ώρα
- να υπάρχουν όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής στα σχολεία ώστε να μην κλείνουν με μορφή χιονοστιβάδας σχολεία και Τμήματα λόγω covid-19 και ακόμα οι περισσότεροι μαθητές που μπαίνουν σε “καραντίνα” ουσιαστικά να μπαίνουν και σε μορφωτική “καραντίνα” λόγω έλλειψης μέσων τηλεκπαίδευσης.
Εδώ και τώρα η Κυβέρνηση, να συζητήσει με τους μαθητές και τους γονείς και να υλοποιήσει τα δίκαια αιτήματα μαθητών – γονιών – εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε άλλη μια χαμένη εκπαιδευτική χρονιά. Απαιτούμε μόρφωση – υγιεινή – ασφάλεια σε όλα τα σχολεία», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ
Παιδαγωγικός ο χαρακτήρας των μέτρων λέει η κυβέρνηση
Η κυβέρνηση από την πλευρά της υπεραμύνεται των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας, και επιμένει ότι ο είναι παιδαγωγικός ο χαρακτήρας των μέτρων, μεταξύ αυτών και η εξαίρεση από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη. Μετά την αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπο και η υφυπουργός παιδείας Σοφία Ζαχαράκη μίλησε για παιδαγωγικό τρόπο:
«Όλα τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας ή ο τρόπος αντιμετώπισης των καταλήψεων ήταν τρόπος παιδαγωγικός», είπε μιλώντας στης ΕΡΤ και πρόσθεσε:
«Ζητήσαμε από τους διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές σχολείων να μιλήσουν με τα παιδιά, σε πολλές περιπτώσεις παρενέβησαν και δήμαρχοι και αυτοδιοικητικοί, έτσι ώστε να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι αιτήματα τα οποία έχουν θέσει περί των ωρών, περί των ελλείψεων, περί του προσωπικού καθαρισμού είναι αιτήματα τα οποία συζητάμε και εξηγούμε, αλλά ουσιαστικά ο διάλογος θα πρέπει να συνεχίσει και με ανοιχτά σχολεία. Είναι δίκαιο για όλους. Από εκεί και πέρα το υπουργείο Παιδείας έπρεπε να διασφαλίσει πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα παιδιά τα οποία δεν το επιθυμούν αυτή τη στιγμή, είναι μια πλειοψηφία που δεν συμμετέχει στην κατάληψη, πρέπει όμως να μην χάνει και τις ώρες της» ανέφερε.
Ανάλογη τοποθέτηση είχε κάνει και η υπουργός Παιδείας στο MEGA, λέγοντας: «Κατανοώ τους προβληματισμούς αλλά ο διάλογος δεν μπορεί παρά αν γίνεται με ανοιχτά σχολεία».
Αναφερόμενη στις καταλήψεις, η υπουργός τόνισε ότι δε νοείται μια μειοψηφία να κλείνει τα σχολεία και να σταματά την εκπαιδευτική διαδικασία.
«Κανείς, και πόσο μάλλον μια μειοψηφία, δεν μπορεί να παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τους άλλους. Δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία».