Το Μπαλέτο της ΕΛΣ παρουσιάζει το Human Behaviour στην Εναλλακτική Σκηνή
Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην πρώτη του παραγωγή για την Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει ένα δίπτυχο σύγχρονου χορού με τίτλο Human Βehaviour
Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην πρώτη του παραγωγή για την Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει ένα δίπτυχο σύγχρονου χορού με τίτλο Human Βehaviour.
Ο Γιάννης Μανταφούνης χορογραφεί το Point of No Return σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη και η Ερμίρα Γκόρο χορογραφεί το Plan B σε μουσική Δήμητρας Τρυπάνη. Από τις 16 Οκτωβρίου και για τρεις παραστάσεις στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Οι χορογραφίες των δύο καταξιωμένων χορογράφων μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας, δίνοντας την ευκαιρία στους χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ να πειραματιστούν σε νέες φόρμες και σε μια μικρότερη κλίμακα. Συμμετέχει κουαρτέτο εγχόρδων, με διακεκριμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Point of No Return
Χορογραφία: Γιάννης Μανταφούνης
Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης
Στο Point of No Return o διεθνώς καταξιωμένος χορευτής και χορογράφος Γιάννης Μανταφούνης συνθέτει ένα σύγχρονο χορευτικό έργο με κινησιολογικά στοιχεία βαθιά ριζωμένα στην παράδοση του κλασικού χορού. Στον τόνο του έργου του Γιώργου Κουμεντάκη, οι χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ επικεντρώνουν την ερμηνεία τους στη διαφάνεια και την αυθεντικότητα της κίνησης μέσα από το πρίσμα του κλασικού βηματολογίου. Παρότι το ομαδικό βίωμα των σωμάτων τους αντικατοπτρίζει μια άκρως κλασική χορογραφική προσέγγιση, μπορούμε να διακρίνουμε στους ερμηνευτές ένα προσωπικό στίγμα και μια ιδιαίτερα σύγχρονη αντιμετώπιση της παρουσίας και ερμηνείας της κίνησης. Εμφανή στοιχεία που σηματοδοτούν την υπογραφή του χορογράφου σε κάθε του νέο έργο. «Έχοντας ως γνώμονα τον τίτλο της μουσικής σύνθεσης Point of No Return, το χορευτικό αυτό έργο πραγματεύεται την ανάδειξη της κλασικής τεχνικής όπως θα τη χόρευε ένας χορευτής σήμερα, χωρίς όμως να την αλλοιώσει. Η χαρά, η επικοινωνία, η πολύπλοκη χορογραφία και η αμεσότητα των ερμηνευτών είναι κάποια από τα στοιχεία που θα δει και θα μοιραστεί το κοινό μαζί με τους χορευτές», υπογραμμίζει.
Plan B
Χορογραφία: Ερμίρα Γκόρο
Μουσική: Δήμητρα Τρυπάνη
Η Ερμίρα Γκόρο είναι μια καλλιτέχνις κίνησης και χοροθεάτρου, που βρίσκεται πάντοτε σε αναζήτηση νέων μορφών έρευνας και επικοινωνίας των ιδεών της. Για την χορογραφία του έργου Plan B σημειώνει: «Το Plan B είναι ένας χορογραφικός πειραματισμός πάνω σε αυστηρά δομημένες, ασύμμετρες ηχητικές φόρμες. Οι χορευτές κινούνται στον χώρο σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ροή από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο και τανάπαλιν. Plan B, γιατί το Plan A δεν κατέστη δυνατό και το Plan C συμβαίνει ήδη».
Λίγα λόγια για τη μουσική
Οι δύο διαφορετικοί μουσικοί κόσμοι από τους οποίους προέρχονται τα έργα του Γιώργου Κουμεντάκη και της Δήμητρας Τρυπάνη –από τη μια ο κόσμος της συνεχούς, εξελισσόμενης παράδοσης και από την άλλη ο κόσμος της νεωτερικότητας– αποτελούν το υπόβαθρο για τις νέες χορογραφίες του Human Behaviour.
Γιώργος Κουμεντάκης
Point of No Return
Typewriter Tune για σόλο βιολί
Τόσο στο Point of No Return (για κουαρτέτο εγχόρδων, πρώτη εκτέλεση Θέατρο Παλλάς, 20.10.2008, από το Kronos Quartet, στο οποίο και είναι αφιερωμένο) όσο και στο Typewriter Tune για σόλο βιολί (πρώτη εκτέλεση στο Φεστιβάλ Présences, 2004, από τη Χε-Σαν Κανγκ), ο Κουμεντάκης ακολουθεί τα χνάρια των «ανώνυμων» του δημοτικού τραγουδιού, «ανασυντάσσοντας ή ανασυνθέτοντας παραδοσιακά μουσικά θέματα, διατηρώντας την ενέργεια και τη λεπτότητά τους, την αυθεντικότητα του αρχέγονου μοντέλου τους, τον παλμό και την ψυχή τους».
Δήμητρα Τρυπάνη
Plan B
«Ο αρχικός τίτλος του έργου, πάνω στον οποίο (γ)ράφτηκε η μουσική του Plan B ήταν η λέξη Risk – το ρίσκο. Το κόνσεπτ, λοιπόν, που ενεργοποίησε τη συνθετική διαδικασία ήταν η ηχητική αποτύπωση ενός φαντασιακού παιχνιδιού βιντεογκέιμ σε περιβάλλον με ένα μόνο επίπεδο, το οποίο οφείλει να διανύσει ο παίχτης. Μέσα σ’ αυτό το ένα επίπεδο, όμως, υπάρχουν πολλά “δωμάτια-παγίδες”, τα οποία διαδέχονται το ένα το άλλο γρήγορα, απρόσμενα και, συχνά, απροειδοποίητα. Στόχος φυσικά είναι να “επιβιώσει” ο παίχτης μέχρι να βγει και από το τελευταίο “δωμάτιο-παγίδα” του παιχνιδιού», σημειώνει η Δήμητρα Τρυπάνη.
Για το δίπτυχο σύγχρονου χορού Human Behaviour, ο Διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος σημειώνει: «Το Μπαλέτο της ΕΛΣ μπαίνει δυναμικά στην Εναλλακτική Σκηνή με ένα ιδιαίτερο δίπτυχο χορού. Η ιδέα μας είναι να υπάρξει μια πλατφόρμα δημιουργίας που χρησιμοποιεί τη φόρμα των κλασικών χορευτών της ομάδας σε ένα νέο ρεπερτόριο. Ξεκινάμε με το Human Behaviour, ένα δίπτυχο νέων έργων τα οποία στέκονται το ένα απέναντι στο άλλο. O Γιάννης Μανταφούνης με την ακαδημαϊκή του λυρικότητα παίρνει την κλασική τέχνη της ομάδας και πειραματίζεται επινοώντας μια νέα γεωγραφία κινήσεων στον χώρο, δημιουργώντας ένα ακραία συγκινητικό έργο πάνω στη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη. Η Ερμίρα Γκόρο από την άλλη πλευρά έρχεται με όλη τη δύναμη της release τεχνικής και του physical dance να χορογραφήσει ένα έργο ακρίβειας πάνω στην πρωτότυπη μουσική παραγγελία στην Δήμητρα Τρυπάνη. Ένα κουαρτέτο εγχόρδων στη σκηνή συνοδεύει ζωντανά τους χορευτές σε ένα εναλλακτικό ταξίδι».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη