Facebook : Τρεις φορές πιο δημοφιλής η παραπληροφόρηση από ό,τι στις εκλογές του 2016 – Έρευνα
«Η παραπληροφόρηση μολύνει τον δημοκρατικό μας λόγο σε ρυθμούς που απειλούν τη μακροπρόθεσμη υγεία της δημοκρατίας μας», δήλωσε η Karen Kornbluh, διευθύντρια της GMF Digital, σε δελτίο τύπου
- Η αχίλλειος πτέρνα υπάρχει αλλά ακόμα δεν έχει βρεθεί ο Έκτορας
- Κύμα οργής από τους κατοίκους της Μαγιότ εναντίον του Μακρόν - «Δεν φταίω εγώ για τον κυκλώνα!»
- Συνελήφθησαν ανήλικοι και οι γονείς τους μετά από επίθεση σε ναυτικό - Τον χτύπησαν με γκλοπ
- Δεν σας αφήνει ο σκύλος σας να φύγετε από το σπίτι; - Οι τρόποι για να λυθεί το πρόβλημα
Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η εμπλοκή από παραπλανητικούς ιστότοπους στο Facebook έχει υπερδιπλασιαστεί από τις προεδρικές εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ.
Ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων των χρηστών με άρθρα που θεωρούνται «παραπλανητικά» αυξήθηκε κατά 242% από το τρίτο τρίμηνο του 2016 στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από το German Marshall Fund Digital, την ψηφιακή πτέρυγα της Ουάσινγκτον.
Η παραπληροφόρηση και ο «χειρισμός»
Οι ερευνητές κατηγοριοποίησαν τα σημεία αναπαραγωγής fake news, ως «False Content Producers» για ιστότοπους, συμπεριλαμβανομένου του «The Federalist», που παρέχουν επανειλημμένα πληροφορίες που είναι ψευδείς, και «Manipulators» για ιστότοπους, όπως το Breitbart, που παρουσιάζουν ισχυρισμούς που δεν υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι από το τρίτο τρίμηνο του 2016, ο αριθμός των άρθρων από False Content Producers αυξήθηκε κατά 102% και ο αριθμός των άρθρων από Manipulators αυξήθηκε κατά 293%.
«Η παραπληροφόρηση μολύνει τον δημοκρατικό μας λόγο σε ρυθμούς που απειλούν τη μακροπρόθεσμη υγεία της δημοκρατίας μας», δήλωσε η Karen Kornbluh, διευθύντρια της GMF Digital, σε δελτίο τύπου.
«Μια χούφτα ιστότοπων που μεταμφιέζονται ως ειδησεογραφικά πρακτορεία διαδίδουν ακόμη περισσότερες ψευδείς και παραπλανητικές πληροφορίες από ό,τι στην περίοδο γύρω από τις εκλογές του 2016».
Νωρίτερα φέτος, η Wall Street Journal ανέφερε ότι μια ομάδα υπαλλήλων του Facebook είπε σε ανώτερα στελέχη ότι οι αλγόριθμοι στον ιστότοπό του ήταν πιο διαιρετικοί παρά ενοποιητικοί.
Οι ηγέτες των πολιτικών δικαιωμάτων κατηγόρησαν το Facebook επειδή δεν έκανε περισσότερα για να αντιμετωπίσει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα του.
Μεγάλα brands έχουν μποϊκοτάρει την πλατφόρμα και διασημότητες, συμπεριλαμβανομένης της Kim Kardashian, ηγήθηκαν μιας ολοήμερης διαμαρτυρίας ενάντια στο Facebook τον περασμένο μήνα με τίτλο Stop Hate for Profit, σύμφωνα με το businessinsider.com.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις