Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Facebook : Τρεις φορές πιο δημοφιλής η παραπληροφόρηση από ό,τι στις εκλογές του 2016 – Έρευνα

Facebook : Τρεις φορές πιο δημοφιλής η παραπληροφόρηση από ό,τι στις εκλογές του 2016 – Έρευνα

«Η παραπληροφόρηση μολύνει τον δημοκρατικό μας λόγο σε ρυθμούς που απειλούν τη μακροπρόθεσμη υγεία της δημοκρατίας μας», δήλωσε η Karen Kornbluh, διευθύντρια της GMF Digital, σε δελτίο τύπου

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η εμπλοκή από παραπλανητικούς ιστότοπους στο Facebook έχει υπερδιπλασιαστεί από τις προεδρικές εκλογές του 2016 στις ΗΠΑ.

Ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων των χρηστών με άρθρα που θεωρούνται «παραπλανητικά» αυξήθηκε κατά 242% από το τρίτο τρίμηνο του 2016 στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από το German Marshall Fund Digital, την ψηφιακή πτέρυγα της Ουάσινγκτον.

Η παραπληροφόρηση και ο «χειρισμός»

Οι ερευνητές κατηγοριοποίησαν τα σημεία αναπαραγωγής fake news, ως «False Content Producers» για ιστότοπους, συμπεριλαμβανομένου του «The Federalist», που παρέχουν επανειλημμένα πληροφορίες που είναι ψευδείς, και «Manipulators» για ιστότοπους, όπως το Breitbart, που παρουσιάζουν ισχυρισμούς που δεν υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι από το τρίτο τρίμηνο του 2016, ο αριθμός των άρθρων από False Content Producers αυξήθηκε κατά 102% και ο αριθμός των άρθρων από Manipulators αυξήθηκε κατά 293%.

«Η παραπληροφόρηση μολύνει τον δημοκρατικό μας λόγο σε ρυθμούς που απειλούν τη μακροπρόθεσμη υγεία της δημοκρατίας μας», δήλωσε η Karen Kornbluh, διευθύντρια της GMF Digital, σε δελτίο τύπου.

«Μια χούφτα ιστότοπων που μεταμφιέζονται ως ειδησεογραφικά πρακτορεία διαδίδουν ακόμη περισσότερες ψευδείς και παραπλανητικές πληροφορίες από ό,τι στην περίοδο γύρω από τις εκλογές του 2016».

Νωρίτερα φέτος, η Wall Street Journal ανέφερε ότι μια ομάδα υπαλλήλων του Facebook είπε σε ανώτερα στελέχη ότι οι αλγόριθμοι στον ιστότοπό του ήταν πιο διαιρετικοί παρά ενοποιητικοί.

Οι ηγέτες των πολιτικών δικαιωμάτων κατηγόρησαν το Facebook επειδή δεν έκανε περισσότερα για να αντιμετωπίσει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα του.

Μεγάλα brands έχουν μποϊκοτάρει την πλατφόρμα και διασημότητες, συμπεριλαμβανομένης της Kim Kardashian, ηγήθηκαν μιας ολοήμερης διαμαρτυρίας ενάντια στο Facebook τον περασμένο μήνα με τίτλο Stop Hate for Profit, σύμφωνα με το businessinsider.com.

Must in

Βγαίνει στην αγορά ο Παναθηναϊκός μετά τον τραυματισμό του Λεσόρ: Ο Καμπόκλο, οι… Ευρωλιγκάτοι και το ΝΒΑ

Ο Ματίας Λεσόρ υπέστη κάταγμα περόνης και θα μπει άμεσα χειρουργείο, κάτι που σημαίνει ότι ο Παναθηναϊκός βγαίνει στην αγορά για να καλύψει το κενό. Ποιες είναι οι επιλογές και τα πρώτα ονόματα που ακούστηκαν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο