VW Golf GTI Clubsport 2021: Στο club των ισχυρών
Ένα από τα πλέον εμβληματικά hot hatch αποκτά μια νέα, ακόμα ισχυρότερη έκδοση με τα διακριτικά Clubsport η οποία, σε αντίθεση με την προηγούμενη ενσάρκωσή της οπότε και είχε το status της ειδικής έκδοσης, πλέον είναι προσβάσιμη σε όσους την επιθυμήσουν.
Μετά την αποκάλυψη της «απλής» έκδοσης GTI, η VW συμπληρώνει την γκάμα του διαχρονικού best-seller της με την ακόμα πιο σκληροπυρηνική και γρήγορη έκδοση Clubsport.
H Clubsport είναι ελαφρύτερη πιο «επιθετική» σε χαρακτηριστικά και εμφάνιση, υιοθετώντας ένα χαρακτήρα που ταιριάζει περισσότερο σε πίστα σε σχέση με την απλή GTI έκδοση. Εφοδιάζεται με τον ίδιο δίλιτρο turbo κινητήρα ο οποίος όμως στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής, δηλαδή 55 ίππους και 30 Nm ροπής επιπλέον σε σχέση με το GTI.
Προκειμένου να αποφευχθεί η… υπέρ το δέον συνάφεια με την κορυφαία έκδοση R η οποία αναμένεται σύντομα με απόδοση πέριξ των 330 ίππων, η κίνηση και στην περίπτωση της έκδοσης Clubsport μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η VW υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς οι τροποποιήσεις δεν αφορούν μόνο τον κινητήρα αλλά και το πλαίσιο.
Στις σημαντικότερες συγκαταλέγεται η παρουσία ενός νέου ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης ενώ η Clubsport διαθέτει τις δικές ρυθμίσεις σε ό,τι αφορά τη γεωμετρία της ανάρτησης όπου έχει μεταβληθεί η γωνία camber εξασφαλίζοντας περισσότερη ευελιξία κατά την είσοδο στις στροφές.
Διαφορετικό είναι και το setup του συστήματος διεύθυνσης το οποίο υπόσχεται ακόμα υψηλότερη απόκριση σε σχέση με το απλό GTI.
To παζλ των βελτιώσεων συμπληρώνουν τα μεγαλύτερα και ελαφρύτερα δισκόφρενα που αυξάνουν τις δυνατότητες πέδησης μειώνοντας παράλληλα την μη αναρτώμενη μάζα.
Όπως ισχύει και στην περίπτωση της έκδοσης GTI, το Clubsport προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual Settings) που στην προκειμένη περίσταση είναι περισσότερα καθώς έχει προστεθεί και το πρόγραμμα Special.
Κάθε πρόγραμμα αλλάζει τη διαμόρφωση μιας σειράς παραμέτρων από τον κινητήρα και το κιβώτιο έως τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης ενώ σε ό,τι αφορά ειδικά το νέο πρόγραμμα Special αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια διαμόρφωση που έχει σμιλευτεί στα «μέτρα» της απαιτητικότερης πίστας της Ευρώπης, το Nurburgring όπου οι μηχανικοί της VW εξέλιξαν τη συγκεκριμένη έκδοση.
Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στα αεροδυναμικά στοιχεία που έχουν αναθεωρηθεί σε σχέση με το απλό GTI προσδίδοντας στην έκδοση Clubsport ένα ακόμα πιο αιχμηρό προφίλ. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μεγαλύτερες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και τα γραφικά Clubsport που παρεπιδημούν στο μπροστινό τμήμα. Τα φωτιστικά σώματα LED ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό ενώ οι τροχοί ξεκινούν από τις 18 ίντσες.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δερμάτινες επενδύσεις με το διάτρητο δέρμα ενώ προαιρετικά μπορούν να επιλεγούν και κόκκινες ραφές. Το Digital Cockpit ανήκει επίσης στο βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με οθόνη 10,0 ιντσών για το infotainment ενώ το ίδιο ισχύει για τα λειτουργικά Apple CarPlay, Android Auto αλλά και τον ατμοσφαιρικό των 30 αποχρώσεων.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά του Golf η έκδοση Clubsport δεν συνοδεύεται από περιορισμούς στην παραγωγή της καθώς αυτή θα προσαρμοστεί στη ζήτηση.
- Λίβανος: Ο ισραηλινός στρατός σκότωσε και αιχμαλώτισε μαχητές της Χεζμπολάχ παρά την κατάπαυση του πυρός
- Ισραήλ: Πέθανε ο Σαλόμ Ναγκάρ που απαγχόνισε τον εγκληματία ναζί Aντολφ Aϊχμαν
- Γερμανία: Ρωσικές ενέργειες δολιοφθοράς μπορεί να ενεργοποιήσουν το Αρθρο 5 του ΝΑΤΟ
- Ρεκόρ για την παγκόσμια αγορά smartphone
- Πίσω από φώτα της δημοσιότητας: Ο Φάμελλος μαθαίνει το εκλογικό αποτέλεσμα για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ
- Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει θέμα πρόωρων εκλογών – Τι είπε για Σαμαρά, Καραμανλή και Τουρκία