Παράταση των μέτρων για το Μεγάλο Περίπατο ζητάει ο Γ. Αμυράς
Λίγη ώρα μετά την απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης για το Μεγάλο Περίπατο στην Αθήνα, ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Αμυράς κατάθεσε τροπολογία στη βουλή με την οποία ζητάει την παράταση των εν λόγω κυκλοφοριακών μέτρων μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2021.
Λίγη ώρα μετά την απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει τη νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης για το Μεγάλο Περίπατο στην Αθήνα, ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Αμυράς κατάθεσε τροπολογία στη βουλή με την οποία ζητάει την παράταση των εν λόγω κυκλοφοριακών μέτρων μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2021.
Παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ως το Φεβρουάριο
Συγκεκριμένα ο κ. Αμυράς προτείνει να παραταθεί η ισχύεις των προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2021 και επικαλείται την ανάγκη μείωσης της διασποράς του κορονοϊού.
Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας ο κ. Αμυράς σημειώνει, ότι πρέπει να παραταθεί η εφαρμογή των μέτρων του Ν. 4688/2020 και ιδίως της δημιουργίας προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινής δημιουργίας περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα.
Το ΣτΕ ακύρωσε τη νομοθετική ρύθμιση
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώνεται για διαδικαστικούς λόγους η νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης που έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη των έργων για τον Μεγάλο Περίπατο στην Αθήνα, συμπεριλαμβάνοντας τη σχετική εξουσιοδότηση, που απαιτεί ο νόμος μαζί με τα κυκλοφοριακά μέτρα που έλαβε τον περασμένο Μάρτιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κοροναϊού.
Η απόφαση που εκδόθηκε από το Δ Τμήμα του Δικαστηρίου με πρόεδρο την Μαρία Καραμανώφ, δεν αφορά την ουσία του έργου ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας, ούτε έχει επίπτωση στις εργασίες για την εξέλιξη του έργου.
Όπως σημειώνουν δικαστικές πηγές η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου αφορά καθαρά στο διαδικαστικό θέμα, γιατί η εξουσιοδότηση για το έργο περιλήφθηκε στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα κυκλοφοριακά μέτρα για τον κοροναϊό, κάτι που κρίθηκε από το δικαστήριο ότι δεν ήταν σωστό.
Μετά από αυτή την εξέλιξη κυβέρνηση αναμένεται να φέρει νέα διάταξη για το θέμα.
Αναλυτικά η απόφαση του ΣτΕ
«Με τις διατάξεις της περιπτώσεως (η) της παρ. 2 του άρθρου πρώτου της ΠΝΠ τής 25.2.2020 και της παρ. 3 του άρθρου εξηκοστού ογδόου της ΠΝΠ τής 20.3.2020 παρασχέθηκε στους οικείους Υπουργούς η εξαιρετική αρμοδιότητα να λαμβάνουν τα απολύτως αναγκαία και επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, κατόπιν λήψεως υπ’ όψιν της γνώμης της αρμόδιας προς τούτο Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κοροναϊού COVID-19, εκφερομένης επί τη βάσει των επιστημονικών δεδομένων της ιατρικής επιστήμης για την αναγκαιότητα της λήψεως συγκεκριμένων μέτρων προς αντιμετώπιση της πανδημίας, όχι όμως και να προβαίνουν, επ’ ευκαιρία αυτής, σε ρυθμίσεις οι οποίες, και αν ήθελε ακόμα θεωρηθεί ότι θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση του συγχρωτισμού και την τήρηση των αποστάσεων, δεν υπαγορεύονται, πάντως, από τους ανωτέρω λόγους εξαιρετικά επείγουσας ανάγκης και, κατά συνέπεια, δύνανται να θεσπισθούν με τήρηση των πάγιων νομοθετικών διατάξεων και των εκεί προβλεπόμενων διαδικασιών.
Εν προκειμένω, με την ένδικη κυα Δ1α/ΓΠ.οικ.31688/21.5.2020, η ισχύς της οποίας παρατάθηκε με την υα 179/21.8.2020, θεσπίζονται μέτρα συνιστάμενα στον περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων στην περιοχή της Πλάκας και στη μετατροπή τμημάτων οδών του Κέντρου της Αθήνας σε χώρους προοριζόμενους αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπια μέσα μετακίνησης.
Μολονότι, όμως, τα μέτρα αυτά θεσπίσθηκαν κατ’ επίκληση των ανωτέρω εξουσιοδοτικών διατάξεων των ΠΝΠ τής 25.2.2020 και τής 20.3.2020, για την αντιμετώπιση επιτακτικών λόγων δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κοροναϊού COVID -19, δεν συνιστούν πράγματι μέτρα περιορισμού της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων και μέσων μεταφοράς, κατά την έννοια των εξουσιοδοτικών διατάξεων των εν λόγω ΠΝΠ, δηλαδή επί σκοπώ άμεσης και επιτακτικής ανάγκης αποφυγής του συγχρωτισμού, προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος εμφάνισης της νόσου και να περιορισθεί η διάδοσή της, αλλά αποτελούν αμιγώς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κατά την έννοια του ΚΟΚ, οι οποίες, όπως προκύπτει από την 250/11.5.2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, εντάσσονται στη νέα πολιτική αναβάθμισης του δημόσιου χώρου στην Αθήνα, θεσπίζονται δε επ’ ευκαιρία της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης στη χώρα. Συνεπώς, η ένδικη Δ1α/ΓΠ.οικ.31688/21.5.2020 κυα, με την οποία θεσπίζονται τα επίμαχα μέτρα, δεν ευρίσκει εξουσιοδοτικό έρεισμα στις διατάξεις των ΠΝΠ τής 25.2.2020 και τής 20.3.2020, κατ’ επίκληση των οποίων εξεδόθη, και πρέπει, ως εκ τούτου, να ακυρωθεί, όπως και η υα 179/21.8.2020, με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της».
Η απάντηση του Δήμου Αθηναίων
Με αφορμή το σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Αυγή», από τον Δήμο Αθηναίων επισημαίνονται τα εξής:
«Ο Μεγάλος Περίπατος συνεχίζεται με βάση τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας. Η απόφαση του ΣτΕ αφορά σε διαδικαστικές συστάσεις για την πιλοτική εφαρμογή του έργου. Ο Δήμος Αθηναίων με τον υφιστάμενο προγραμματισμό του προχωρά στην κατάθεση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και τη δημόσια διαβούλευση για την οριστική μορφή του Μεγάλου Περιπάτου».
- Ρωσία: Ο Πούτιν δηλώνει «πρόθυμος να συνεχίσει τις προμήθειες φυσικού αερίου στη Δύση»
- Μαγδεμβούργο: Φουντώνει η οργή κατά των γερμανικών αρχών για το μακελειό
- Στα «ΝΕΑ» της Δευτέρας: Οδηγός επιβίωσης στην πολυκατοικία
- ΗΠΑ: Ο Τραμπ… διαβεβαίωσε ότι ο Μασκ δεν μπορεί να γίνει Πλανητάρχης
- Super Μπάλα Live: Τα όργια της διαιτησίας αλλοιώνουν το πρωτάθλημα
- Υπερθέαμα: Δείτε γκολ και highlights από τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (vids)