Όσκαρ Ουάιλντ : Ο αμετανόητα κακός Ντόριαν Γκρέι
Ο Ντόριαν Γκρέι γοητεύεται από τη φαυλότητά του, αγαπά τη φαυλότητα
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Η προσωπικότητα του Ντόριαν Γκρέι είναι ένας συνδυασμός τόσων αντιθέσεων που μετά βίας μπορούμε να τις καταλάβουμε.
Είναι καλός και συγχρόνως κακός· όμορφος και συγχρόνως ειδεχθής· αψεγάδιαστος και συγχρόνως τρομερά επιλήψιμος.
Το πιο σημαντικό όλων: είναι κυριολεκτικά δύο σε ένα – είναι αυτός που είναι, μια ζώσα ύπαρξη και συγχρόνως ένα πορτραίτο, μια ορατή αντανάκλαση της ψυχής του.
Το ζήτημα είναι ότι ο Ντόριαν δεν είναι ο μόνος που έχει μια στρεβλή άποψη για την αληθινή ομορφιά.
Γνωρίζει καλά ότι και οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την τάση να μπερδεύουν την εξωτερική εμφάνιση με την εσωτερική ομορφιά, και γι’ αυτόν τον λόγο όσο μπορεί να βγάζει μια εικόνα αμαρτωλού προς τα έξω τόσο μπορεί να αμαρτάνει ελεύθερα.
Είναι αλήθεια πως φοβερές φήμες πλανώνται γύρω από το όνομά του, αλλά οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν από κοντά δεν μπορούν να τις πιστέψουν.
Αυτό που τον κάνει να συνεχίζει είναι η τέλεια «εικόνα» του – ζει αποκλειστικά για τις σωματικές απολαύσεις και αντλεί απόλαυση από τα ίδια του τα αισθητικά προτερήματα.
Ο Ντόριαν βρίσκει πεισματικά την ευχαρίστηση στην αχρεία και διεφθαρμένη ψυχή του.
Δεν ανησυχεί για το πορτραίτο του επειδή νιώθει κάποια ενοχή, αλλά επειδή φοβάται μήπως αποκαλυφθεί το μυστικό του.
Και το πιο φοβερό μυστικό από όλα είναι ότι το πρόβλημα δεν είναι το ίδιο το πορτραίτο, αλλά το τι σημαίνει για τον Ντόριαν ο τρόπος που βλέπει το πορτραίτο.
Έχει πλήρη επίγνωση τού πόσο φαύλος είναι, αλλά δε θέλει να κάνει κάτι για να αλλάξει.
Γοητεύεται από τη φαυλότητά του, αγαπά τη φαυλότητα.
Στο τέλος του μυθιστορήματος είναι ήδη πολύ αργά – παρά τη φαινομενική αθωότητα και την απίστευτη ομορφιά ο πραγματικός Ντόριαν είναι αμετανόητα κακός.
«Το Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι», εκδόσεις Γκοβόστη (μετάφραση Άρης Αλεξάνδρου)
Ο συγγραφέας και ποιητής Όσκαρ Ουάιλντ (Oscar Fingal O’Flahertie Wills Wilde) γεννήθηκε στο Δουβλίνο, στις 16 Οκτωβρίου 1854.
Σπούδασε στο Trinity College του Δουβλίνου (1871-1874) και φοίτησε στο Magdalen College της Οξφόρδης (1874-1878), όπου και άρχισε να διαμορφώνεται η ξεχωριστή και παράδοξη προσωπικότητά του.
Το 1881 κυκλοφόρησε η πρώτη ποιητική συλλογή του Ουάιλντ, ο οποίος αργότερα, μετά το γάμο του με την Constance Lloyd (1884), με την οποία έμελλε να αποκτήσει δύο παιδιά, δημοσίευσε μια σειρά από παιδικά παραμύθια.
Το 1891 εκδόθηκε «Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι», αλλά η πρώτη μεγάλη επιτυχία για τον Ουάιλντ ήρθε με το θεατρικό έργο «Η Βεντάλια της Λαίδης Ουίντερμηρ» (1892).
Ακολούθησαν άλλα τρία θεατρικά έργα: «Μια γυναίκα χωρίς σημασία», «Ένας ιδανικός σύζυγος» και «Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός».
Το τέταρτο («Σαλώμη») δημοσιεύτηκε στη Γαλλία το 1893.
Το 1895 ο Ουάιλντ καταδικάστηκε σε καταναγκαστικά έργα δύο ετών με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας.
Μέσα στη φυλακή γεννήθηκε το αριστούργημά του «De Profundis».
Μετά την αποφυλάκισή του, το 1897, ο Ουάιλντ εγκαταστάθηκε οριστικά στο Παρίσι έως το θάνατό του, στις 30 Νοεμβρίου 1900.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις