Βενιάμης : Ανοίγει ο δρόμος για προσέλκυση νέων εργαζομένων στην ελληνική ναυτιλία
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών υπογράμμισε πως το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους όρους απασχόλησης από τις ναυτιλιακές εταιρείες θα οδηγήσει σε αύξηση των προσλήψεων.
- Λήγει το τελεσίγραφο της Ουάσιγκτον στο Ισραήλ – Τι αποκαλύπτει η Washington Post
- Οι αναρτήσεις της Ειρήνης μετά το θάνατο κάθε παιδιού στην Αμαλιάδα
- «Ευχαριστώ, αλλά δεν»: Η βασίλισσα Ελισάβετ αρνήθηκε το Νόμπελ Ειρήνης
- Σκάνδαλο υποκλοπών, slapp αγωγές Δημητριάδη, ελευθερία του Τύπου και η σημασία της για τη δημοκρατία
Στις αλλαγές που έχει προωθήσει η κυβέρνηση σχετικά με την απασχόληση από τις ναυτιλιακές εταιρείες αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List», υπογραμμίζοντας ότι η ΕΕΕ είναι έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης των νέων ανέργων Ελλήνων στην ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Η ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης, αναγνωρίζουν πλέον γενικά τη σημασία του κλάδου και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η κυβέρνηση θέσπισε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα σε διεθνείς συνδικαλιστικές συμβάσεις, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να επιλέξουν είτε τους όρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών είτε τις συμφωνίες του Διεθνούς Φόρουμ διαπραγματεύσεων» αναφέρει σε συνέντευξή του ο κ. Βενιάμης.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ προσθέτει ότι τα νέα μέτρα έχουν ως στόχο να αποκαταστήσουν την χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία τώρα δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 1/5 του ελληνικού στόλου, αλλά και να δώσει στους νέους Έλληνες περισσότερες πιθανότητες να βρουν εργασία στα πλοία.
Αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο
Σημειώνεται ότι με σχετική νομοθετική διάταξη του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που ψηφίσθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι, επιτρέπεται στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας, που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατώτερου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ’ Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.
«Με το νέο καθεστώς η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ανταγωνιστική έναντι των άλλων σημαιών της Ευρώπης» υποστηρίζει ο κ. Βενιάμης στη συνέντευξή του και δηλώνει βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειοψηφία των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις