ισλαμιστών πρεσβευτών του.
Η άνευ προηγουμένου τουρκική επιθετικότητα έχει αναχθεί σε ζήτημα ευρωπαϊκό, καθώς αυτή τη φορά η τουρκική προκλητικότητα δεν περιορίζεται μόνο εναντίον της Ελλάδας και της Κύπρου αλλά βάζει στο παιχνίδι και την ισχυρή Γαλλία. Η απαθής και υποτακτική Ευρώπη επιτέλους φαίνεται να σηκώνει σιγά σιγά το ανάστημα της, με την Γαλλία να διεκδικεί
πολιτικό και πολιτιστικό ηγετικό ρόλο, σε αντίθεση με την πολιτική κατευνασμού της μάλλον φιλοτουρκικής Γερμανίας. Οι πολιτικές αποφάσεις με τα καθαρά οικονομικά κριτήρια της βιομηχανοποιημένης ηγετικής Γερμανίας πρακτικά δεν μπορούν να προσδώσουν το κύρος και τη δύναμη σε ένα ενιαίο δυτικό ευρωπαϊκό πολιτισμό, αν απουσιάζει η πολιτισμική και
ιδεολογική βάση που μπορεί να προσδώσει η φιλελεύθερη ιδεολογικά Γαλλία. Αυτό που απομένει στο άμεσο μέλλον είναι να ληφθούν στην πράξη αποφάσεις που θα προασπίζουν τα ευρωπαϊκά συμφέροντα και τις αξίες του δυτικού πολιτισμού στα πλαίσια ενός επικείμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βάζοντας φρένο στις οποιεσδήποτε προσδοκίες και όνειρα του νεοσουλτάνου.
Ο ισλαμικός πολιτισμός αναγνωρίζοντας ότι υστερεί σε σχέση με τον δυτικό διεκδικεί και προσπαθεί να αποδείξει την θεωρητική ανωτερότητα του. Το Ισλάμ δεν αποτελεί μόνο θρησκεία αλλά τρόπο ζωής. Η αέναη σύγκρουση των πολιτισμών σχετίζεται άμεσα με την εξουσία και την επικράτηση.
Τουτέστιν διαιωνίζεται η διαμάχη αναφορικά με το «ποιος θα κυβερνηθεί από ποιόν» ή καλύτερα ποιος θα επιβληθεί σε ποιόν. Ο έντονος μουσουλμανικός αντιδυτικισμός ενισχύεται από την ισλαμική τρομοκρατία και την πεποίθηση για την ανωτερότητα της κουλτούρας του Ισλάμ. Το πρόβλημα του Ισλάμ θα είναι πάντοτε η Δύση, ένας πολιτισμός εκ διαμέτρου διαφορετικός με δύναμη και εκτόπισμα παγκόσμιο. Ο ιερός πόλεμος μεταξύ Ανατολής και Δύσης είναι πάλι στο προσκήνιο.
* Υπ. Διδακτωρ φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου