VW Golf R 2021: Ο σκληρός πυρήνας των hot-hatch
Το νέο Golf R προσφέρει επιπλέον ισχύ σε σχέση με το παρελθόν και μια σειρά νέων δυνατοτήτων διαμόρφωσης που υπόσχονται να απογειώσουν τον δυναμικό χαρακτήρα του, στοχεύοντας σε περισσότερη διασκέδαση αλλά και επιδόσεις.
- «Λουκέτο» σε βαριά παραβατικό ιδιωτικό σχολείο βάζει το ΥΠΑΙΘ, μετά από καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ και γονέων
- Σύσταση καθηγητή του Χάρβαρντ σε Κίεβο: Σταματήστε τις δολοφονίες, δεν σας συμφέρουν
- Χριστουγεννιάτικες διακοπές στο Σαιν-Τροπέ: Γιατί παίρνουν τις παραλίες τέτοιες ημέρες ο Τζορτζ Κλούνεϊ και η Αμάλ;
- Ο γιος της Πάμελα Άντερσον θέλει να καταρρίψει την άποψη της «ξανθιάς βόμβας» για τη μαμά του
H γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της ισχυρότερης έκδοσης του VW Golf με τα διακριτικά R συμπληρώνοντας την γκάμα της όγδοης κατά σειράς γενιάς του δημοφιλούς μικρομεσαίου hatchback.
Όπως ίσχυε και για τον προκάτοχό του, το Golf R επωφελείται από ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση έχει επέλθει βελτίωση ως προς την απόδοση ισχύος η οποία έχει αυξηθεί στους 320 ίππους από 310 στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου ενώ αυξημένη κατά 20 Nm είναι και η ροπή η οποία διαμορφώνεται σε 420 Nm.
H ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, εξασφαλίζοντας στην κορυφαία παραλλαγή του Golf τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή σε 270 χλμ./ώρα με την επιλογή του προαιρετικού Performance Pack.
Όπως ισχύει για τις περισσότερες σκληροπυρηνικές εκδόσεις της VW, το Golf R επωφελείται από σειρά συστημάτων που παρεμβαίνουν στις ρυθμίσεις του πλαισίου με στόχο την βελτίωση των δυνητικών επιδόσεων σε πίστα.
Σε αυτά συγκαταλέγονται ένα σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας δύο σταδίων, ένα εξελιγμένο traction control καθώς και ένα νέο σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο μπορεί να μεταβάλει την κατανομή της τόσο ανάμεσα στους δύο άξονες όσο και ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, αναλόγως με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης.
Ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει μια σειρά παραμέτρων επιλέγοντας ένα από τα διαθέσιμα έξι προγράμματα (Comfort, Sport, Race, Individual, Special και Drift). Για τους μη εξοικειωμένους με το μοντέλο τα δύο τελευταία προγράμματα είναι καινούριες προσθήκες.
Το πρώτο έχει «σμιλευτεί» στα 21,8 χλμ. της απαιτητικότερης πίστας στην Ευρώπη και παραμετροποιεί τα αμορτισέρ και το σύστημα διαχείρισης ροπής με γνώμονα την μέγιστη απόδοση ισχύος στην φιδίσια και γεμάτη υψομετρικές διαφορές διαδρομή του Nurburgring.
To πρόγραμμα Drift αποτελεί ωστόσο σίγουρα ακόμα πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη μιας και όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, παρεμβαίνει στο traction control ώστε να κατανέμει υψηλότερα μεγέθη ροπής στον πίσω άξονα επιτρέποντας τα drifts.
Τις παραπάνω νέες ρυθμίσεις και δυνατότητες συνοδεύουν σημαντικές βελτιώσεις στην ανάρτηση η οποία επωφελείται από πιο σκληρά, και αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης υποσχόμενο ακόμα υψηλότερη απόκριση σε σχέση με το παρελθόν της έκδοσης ενώ το παζλ συμπληρώνουν δισκόφρενα 18 ιντσών στον μπροστινό άξονα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τις απλές εκδόσεις τoυ Golf έχει μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 2,0 εκατοστά προς όφελος ενός χαμηλότερου κέντρου βάρους αλλά και μιας πιο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς.
Σε αντίθεση με τον «ακραίο» χαρακτήρα του ως κορωνίδα της γκάμας του Golf, το R διατηρεί σχεδιαστικά ένα σχετικά χαμηλό προφίλ που περιορίζεται στην αναδιαμόρφωση των κατώτερων πλευρικών τμημάτων και ένα ελαφρώς αιχμηρότερο bodykit. Για την ακρίβεια, εκτός από τα σήματα R, αυτό που ουσιαστικά προδίδει την έκδοση είναι οι απολήξεις της εξάτμισης και ο νέος, πιο επιθετικός αεροδυναμικός διαχύτης.
Για όσους επιθυμούν κάτι παραπάνω θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής τροχών 19 ιντσών, ένα δύο τμημάτων spoiler καθώς και ένα ελαφρύτερο και πιο θορυβώδες σύστημα εξαγωγής με την υπογραφή Akrapovic.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές της VW έχουν ανεβάσει λίγο παραπάνω τους τόνους, με κυρίαρχα τα σπορ καθίσματα, τα πεντάλ από χάλυβα, τις χαρακτηριστικές επενδύσεις με τις μπλε ραφές και το σπορ τιμόνι με τα μεγαλύτερα paddles. Tην εικόνα συμπληρώνουν ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και η… πολλαπλή παρουσία του λογότυπου R σε διάφορες επιφάνειες.
Εμπλουτισμένα επί το αθλητικότερο είναι και τα γραφικά που εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment των 10 ιντσών. Ο οδηγός του θα μπορεί να επιλέξει δύο διαμορφώσεις για τον πίνακα οργάνων επιλέγοντας ένα κυκλικό ή ένα τοποθετημένο οριζόντια στροφόμετρο.
Σε ό,τι αφορά τον χρόνο άφιξης, η εμπορική πορεία του Golf R αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις