Hyperloop: Πρώτη δοκιμή με επιβάτες για το φουτουριστικό σύστημα μετακίνησης
Το πειραματικό βαγόνι μαγνητικής αιώρησης ανέπτυξε ταχύτητες έως 172 χιλιομέτρων ανά ώρα μέσα σε έναν σωλήνα κενού αέρος μήκους 500 μέτρων.
- Η κάρτα που συνήθως οι οδηγοί λησμονούν να ανανεώσουν - Στα 200 ευρώ το πρόστιμο
- Κύκλοι ΣΥΡΙΖΑ για Κασσελάκη: Επιχειρεί με fake news να φτιάξει παράλληλο μηχανισμό εντός και εκτός κόμματος
- Οδυσσέας Ελύτης: Πέντε άγνωστες ιστορίες
- Πόσο θωρακισμένη είναι η πολύπαθη Μάνδρα μετά από δύο πλημμύρες και δύο πυρκαγιές;
Ο όμιλος Virgin του περιπετειώδους μεγιστάνα Ρίτσαρντ Μπράνσον πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη επανδρωμένη δοκιμή του Hyperloop, ένα κρίσιμο τεστ ασφάλειας για τη φουτουριστική τεχνολογία που υπόσχεται να φέρει επανάσταση στις μεταφορές.
«Είχα την ευχαρίστηση να δω την ιστορία να γράφεται μπροστά στα μάτια μου» δήλωσε περιχαρής ο Σούλταν Άχμεντ μπιν Σουλαγιέμ, πρόεδρος της Virgin Hyperloop, λίγο μετά το δοκιμαστικό ταξίδι στο χώρο δοκιμών DevLoop της εταιρείας στην έρημο της Νεβάδα, έξω από το Λας Βέγκας.
Το πειραματικό βαγόνι μαγνητικής αιώρησης ανέπτυξε ταχύτητες έως 172 χιλιομέτρων ανά ώρα μέσα σε έναν σωλήνα κενού αέρος μήκους 500 μέτρων.
Εφόσον όλα προχωρήσουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας, τα αιωρούμενα βαγόνια θα ταξιδεύουν με ταχύτητα 1.000 χιλιομέτρων την ώρα ή περισσότερο. Αυτή είναι περίπου η ταχύτητα που προσφέρουν σήμερα τα μεγάλα επιβατικά αεροπλάνα.
Η διαδρομή, διάρκειας 15 δευτερολέπττων, «δεν έμοιαζε καθόλου με ρόλερ κόστερ» διαβεβαίωσε ο Τζος Γκίγκελ, chief technology officer της Virgin Hyperloop, ο οποίος ήταν επιβάτης του πρώτου αυτού ταξιδιού μαζί με την Σάρα Λούτσιαν, διευθύντρια του τμήματος Εμπειρίας Επιβατών.
Η Virgin Hyperloop είναι μια από τις εταιρείες που επιχειρούν να εφαρμόσουν στην πράξη την τεχνολογία Hyperloop που πρότεινε το 2012 ο Έλον Μασκ, ιδρυτής των εταιρειών Tesla και SpaceX.
Η πρόταση του Μασκ αποτελεί παραλλαγή της τεχνολογίας μαγνητικής αιώρησης που μέχρι σήμερα έχει αξιοποιηθεί πρακτικά σε ελάχιστες υπερταχείες στην Ιαπωνία και την Κίνα: τα βαγόνια δεν κινούνται με ρόδες, αλλά αιωρούνται πάνω από τις ράγες χάρη σε ισχυρά μαγνητικά πεδία που παράγονται με υπεραγώγιμους μαγνήτες. Τα βαγόνια, ή «κάψουλες» όπως τα ονομάζει η Virgin Hyperloop κινούνται μέσα σε σωλήνες από τους οποίους έχει αφαιρεθεί ο περισσότερος αέρας ώστε να ελαχιστοποιούνται οι τριβές και ο θόρυβος.
Πολλοί, βέβαια, θεωρούν την ιδέα υπερφιλόδοξη, δεδομένου ότι θα απαιτεί την κατασκευή νέων γραμμών υψηλού κόστους, των οποίων η χωροθέτηση θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση.
Η Virgin Hyperloop, πάντως, αισιοδοξεί να έχει λάβει πιστοποίηση ασφάλειας έως το 2025 και να ξεκινήσει τα εμπορικά δρομολόγια το 2030.
Όπως είχε αναφέρει τον περασμένο μήνα το Reuters, η εταιρεία επέλεξε την αμερικανική πολιτεία της Βιρτζίνια ως έδρα για ένα κέντρο πιστοποίησης και δοκιμών που θα κοστίσει μισό δισ. δολάρια.
H Virgin Hyperloop, με έδρα το Λος Άντζελες, εξετάζει επίσης προτάσεις για άλλες χώρες, όπως μια γραμμή που θα συνέδεε το Ντουμπάι και το Άμου Ντάμι μειώνοντας το χρόνο του ταξιδιού από τη μία ώρα στα 12 λεπτά.
Ανάλογα σχέδια για την κατασκευή γραμμών Hyperloop έχουν επίσης παρουσιάσει η καναδική Transpod και η ισπανική Zeleros.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις