340 Μοίρα : Οι φημισμένες «αλεπούδες» της Πολεμικής Αεροπορίας
Τα αεροσκάφη της 340 Μοίρας, με έμβλημα την αλεπού και χαρακτηριστικό κλήσης FOX, επιχειρούν σήμερα από την Αεροπορική Βάση της Σούδας
- Γερμανία: Σε κρίση το επιχειρηματικό μοντέλο – Καταρρέει η οικονομία
- Άιντα Λουπίνο - Η ατρόμητη σταρ του Χόλιγουντ που ξεπέρασε τη femme fatale τυποποίηση
- Ύποπτοι ως μέλη ακροδεξιών οργανώσεων συνελήφθησαν στη Γερμανία και την Πολωνία – Τι σχεδίαζαν
- Οδηγός ταξί πήρε 160 ευρώ από τουρίστα για να τον πάει στον Πειραιά - «Ευχαριστώ που ήσουν κορόιδο»
Εξ αφορμής του χθεσινού επίσημου εορτασμού του προστάτη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, του Αρχαγγέλου Μιχαήλ, ανατρέχουμε στις πηγές για να γνωρίσουμε τις φημισμένες «αλεπούδες» της ΠΑ, την 340 Μοίρα «Αλεπού».
Η ιστορική αφετηρία της εν λόγω Μοίρας ανάγεται στο μακρινό 1953, και πιο συγκεκριμένα στις 18 Απριλίου εκείνου του έτους, όταν αεροσκάφη F-84G συγκρότησαν την 340 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού (ΜΔΒ) στο αεροδρόμιο της 112 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ).
Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η Μοίρα μετακινήθηκε στην 111 ΠΜ.
Το Μάιο του 1958 τα αεροσκάφη της Mοίρας αντικαταστάθηκαν από F-84F.
Στις 4 Φεβρουαρίου 1960 η 340 ΜΔΒ μεταστάθμευσε από την 111 ΠΜ στην 115 Σμηναρχία Μάχης (ΣΜ).
Τον Ιούλιο του 1964, κατόπιν διαταγής του ΓΕΑ, η 340 ΜΔΒ μετονομάστηκε σε 338 ΜΔΒ, η δε 335 Μοίρα Κρούσεως (ΜΚ), η οποία είχε μετακινηθεί από την 114 ΠΜ στην 115 ΣΜ, σε 340 ΜΚ.
Τον Οκτώβριο του 1966 η 340 ΜΚ έγινε Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού με έδρα την 115 ΠΜ.
Η Μοίρα αυτή κατάφερε με πυρετώδεις προετοιμασίες να καταταγεί στην κατηγορία Α’ του ΝΑΤΟ.
Το 1974 η Μοίρα συμπεριέλαβε στη δύναμή της τα αεροσκάφη F-84F των 338 ΜΔΒ και 339 ΜΔΒ, τα οποία αξιοποίησε σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, κατά την περίοδο της κρίσεως στην Κύπρο, η Μοίρα επάνδρωσε 3 κλιμάκια μετασταθμεύσεως, τα οποία λίγους μήνες αργότερα έγιναν ανεξάρτητες Μοίρες.
Τον Αύγουστο του 1975 άρχισε η παραλαβή του νέου τύπου αεροσκαφών της 340 ΜΔΒ, των A/TA-7H Corsair II, ενώ τα παλαιά αεροσκάφη F-84F της Μοίρας, το προσωπικό και τα μέσα παραδόθηκαν στην 345 ΜΔΒ.
Πηγή: onalert.gr
Το 1990 η Μοίρα πέτυχε κατά την εκτέλεση του πτητικού έργου της μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, με αποτέλεσμα να βραβευτεί με το έπαθλο ασφάλειας πτήσεων.
Στα τέλη Ιουλίου του 1992, στη δύναμη της 340 ΜΒ προστέθηκαν τα μισά αεροσκάφη Α/ΤΑ-7Η της 347 ΜΒ της 110 ΠΜ.
Στις 30 Ιανουαρίου 2001 ανεστάλη η λειτουργία της 340 ΜΒ.
Τα αεροσκάφη της, καθώς και μέρος του προσωπικού της, ενσωματώθηκαν στην 345 ΜΒ.
Στις 3 Μαρτίου 2003 η 340 Μοίρα επανασυγκροτήθηκε στην Αεροπορική Βάση της Σούδας και υπήχθη στην 115 ΠΜ, αποτελώντας μάλιστα την πρώτη Μοίρα της ΠΑ που εξοπλίστηκε με αεροσκάφη F-16 C/D Block 52+.
Τα αεροσκάφη της 340 Μοίρας, με έμβλημα την αλεπού και χαρακτηριστικό κλήσης FOX, επιχειρούν και σήμερα από τη βάση της Σούδας.
Πηγή: veteranos.gr
Η κύρια αποστολή της Μοίρας συνίσταται στη διεξαγωγή επιθετικών αεροπορικών επιχειρήσεων.
Τα αεροσκάφη της είναι διαμορφωμένα για αποστολές πολλαπλών ρόλων, με έμφαση στην κρούση (καταστροφή εχθρικών υποδομών και χερσαίων εχθρικών δυνάμεων) και την καταστολή αεράμυνας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερούν στο πεδίο της αναχαίτισης.
Επίσης, στις αποστολές της Μοίρας περιλαμβάνεται η συνοδεία και παροχή προστασίας φίλιας δύναμης σε επιχειρήσεις μεικτών σχηματισμών.
Πηγή: polemikiaeroporiahaf.com
Πηγή: polemikiaeroporiahaf.com
Πηγή: polemikiaeroporiahaf.com
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην 340 Μοίρα υπηρετούσαν οι σμηναγοί (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης (κρητικής καταγωγής, είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Ικάρων ως Αρχηγός της Σχολής) και Αναστάσιος Μπαλατσούκας (αρτινής καταγωγής), οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας αεροπορικού δυστυχήματος που έλαβε χώρα πλησίον της νήσου Χρυσής Λασιθίου (Λιβυκό πέλαγος, απέναντι από την Ιεράπετρα) στις 26 Αυγούστου 2010, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις