To εκτελεστικό όργανο της Ε.Ε απέρριψε το αίτημα των αυτοκινητοβιομηχανιών για την αναβολή των νέων, αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων που, κατά τα φαινόμενα, τελικώς θα εφαρμοστούν από 1ης Ιανουαρίου 2021, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, θέτοντας νέα πρότυπα στις εκπομπές ρύπων των diesel κινητήρων.

Το αίτημα αναβολής είχε αποσταλεί από τον ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) τον περασμένο Ιούλιο με αποδέκτη τον Ευρωπαίο Επίτροπο υπεύθυνο για την αυτοκινητοβιομηχανία, Thierry Breton.

Το ζητούμενο ήταν μια εξάμηνη αναβολή για το πρότυπο Euro 6d ISC-FCM καθώς, όπως ανέφερε ο ACEA, λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας, περίπου 600.000 αυτοκίνητα τα οποία είχαν ήδη κατασκευαστεί δεν θα «προλάβαιναν» να διατεθούν πριν τεθούν σε εφαρμογή οι νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Παράλληλα όπως σημείωνε ο ACEA, στην επιστολή του προς τον Ευρωπαίο Επίτροπο υπάρχει επίσης ο κίνδυνος ορισμένα μοντέλα τα οποία δεν συμβαδίζουν με την συγκεκριμένη προδιαγραφή να μην κατασκευαστούν ξανά θέτοντας σε κίνδυνο θέσεις εργασίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της απάντησε ότι : «η Επιτροπή έχει καταστήσει σαφές στη βιομηχανία ότι μια σχετική νομοθετική ευελιξία δεν πρέπει να επιφέρει καθυστερήσεις στις ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές φιλοδοξίες και να ανατρέπει τις δεσμεύσεις μας στην Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα και του στόχους μας για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Η αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία είναι ο καλύτερος τρόπος για την προαγωγή της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας. Είναι εξίσου σημαντικό να διασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας τους και του περιβάλλοντος».

Σε ό,τι αφορά το επίμαχο πρότυπο ονόματι Euro 6d ISC-FCM, στοχεύει στην μείωση των εκπομπών των diesel κινητήρων, σε ρύπους όπως το οξείδιο του αζώτου το οποίο πρέπει να περιοριστεί  σε 80 mg/χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αυτό προϋποθέτει την τοποθέτηση ενός νέου συστήματος καταμέτρησης κατανάλωσης καυσίμου το οποίο επιγράφεται ως FCM.

Mέχρι το 2023 οι αρμόδιες αρχές θα πιστώνουν ένα περιθώριο λάθους, ωστόσο αυτό σημαίνει ότι κάθε αυτοκίνητο που θα πάρει έγκριση τύπου από τον Ιανουάριο του 2021 και ως το 2023  δεν θα μπορεί να εκλύει στην ατμόσφαιρα παραπάνω από 1,43 φορές το όριο των 80 mg/χλμ. σε μονοξείδιο του αζώτου.