Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Lockdown : Στις συνήθειες της καραντίνας του Μαρτίου επιστρέφουν οι καταναλωτές

Lockdown : Στις συνήθειες της καραντίνας του Μαρτίου επιστρέφουν οι καταναλωτές

Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τους καταναλωτές την εποχή του lockdown

Σε συνήθειες που είχαν υιοθετήσει την περίοδο του αρχικού lockdown, την Άνοιξη του 2020, επιστρέφουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ με δείγμα 850 ατόμων από 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020.

Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), η μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ του lockdown του Μαρτίου και του Νοεμβρίου, είναι η μείωση της εστίασης (ένα μεγάλο ποσοστό ήδη και πριν την εφαρμογή των μέτρων δεν την επέλεγε), ενώ πέρα από την κατανάλωση τροφίμων σε εστιατόρια, αναμένεται να επηρεαστούν και οι κατ’ οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή έτοιμου φαγητού (take-away) από το κατάστημα.

Αντίθετα φαίνεται ότι αυξάνονται σημαντικά τρεις συνήθειες των καταναλωτών:

  • Η μαγειρική στο σπίτι, καθώς και η παρασκευή γλυκών και καφέ
  • Η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού, όπως καθαρισμός, επισκευές, κηπουρική κλπ
  • Η χρήση των social media

Προϊόντα, υπηρεσίες την εποχή του lockdown

Λιγότερη αύξηση αναμένεται να παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες και ο χρόνος μπροστά στην τηλεόραση. Αντίστοιχα στοιχεία είχαν καταγραφεί και την προηγούμενη άνοιξη.

Σε αντίθεση όμως με την Άνοιξη φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια είδη η δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.

Οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το σουπερμάρκετ. Εκτιμάται επομένως ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη αύξηση αυτής δαπάνη, η οποία παρέμενε άλλωστε ήδη αυξημένη, ενώ καταγράφεται και η κόπωση του αγοραστικού κοινού. Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής αναμένεται επίσης να μην επηρεαστούν από τις εξελίξεις.

Με αυξητική τάση όμως φαίνεται ότι θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία των καταναλωτών όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κλπ καθώς η αναμενόμενη διατήρηση των μέτρων προστασίας, αλλά και η έξαρση της πανδημίας φαίνεται ότι προκαλούν ανησυχία στους καταναλωτές.

Επιπλέον δεν υπάρχει ορίζοντας για άμεση άρση των μέτρων προστασίας, κάτι που επίσης επηρεάζει τις εξελίξεις. Αυξητικά αναμένεται να κινηθούν και τα είδη οικιακής φροντίδας, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής στο σπίτι του κοινού και της τάσης που αναφέρθηκε παραπάνω.

Αντίθετα πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η δαπάνη σε είδη ζαχαροπλαστείου, λόγω της υιοθέτησης των μέτρων social distancing (σημειώνεται ότι ακολουθεί η περίοδος των εορτών), αλλά και τα είδη προσωπικής περιποίησης για τους ίδιους λόγους. Η κατανάλωση έτοιμου φαγητού και καφέ επίσης φαίνεται ότι θα παρουσιάσει κάμψη, κάτι που οφείλεται στην παραμονή στο σπίτι, στην τηλεργασία, αλλά και στο γενικότερο καταναλωτικό κλίμα.

Must in

Περί κλίματος, Ντόναλντ Τραμπ και… άλλων δαιμονίων

Στη φετινή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα, με «οικοδεσπότη» το πετρελαιοπαραγωγό Μπακού, είναι βαριά η σκιά του Ντόναλντ Τραμπ, αλλά πολλοί οι «ελέφαντες στο δωμάτιο»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024