Σχολεία : Κλείνουν από τη Δευτέρα δημοτικά και νηπιαγωγεία
Όλο το παρασκήνιο της απόφασης για «λουκέτο» στα δημοτικά. Εντός της ημέρας οι επίσημες ανακοινώσεις από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Νετανιάχου: Δεν δέχεται τερματισμό του πολέμου με τη Χαμάς στην εξουσία – Άφησε «παράθυρο» για μερική συμφωνία
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
Μετά τα Λύκεια και τα Γυμνάσια όλης της χώρας που έκλεισαν, σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης ετοιμάζονται να μπουν – κατά πληροφορίες – από τη Δευτέρα τα Δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία.
Παρότι είχε επισήμως γίνει γνωστό ότι οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνονταν στη διάρκεια της χθεσινής τακτικής ενημέρωσης από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, έγινε γνωστό ότι η συνεδρίαση της επιτροπής των ειδικών επιστημόνων δεν είχε ολοκληρωθεί, οπότε οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα γνωστοποιηθούν σήμερα στις 12:00.
Το παρασκήνιο της απόφασης
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής, εξήγησε πως, παρότι οι μικροί μαθητές δεν συμβάλλουν ιδιαίτερα στην εξάπλωση της επιδημίας, για τη συγκεκριμένη εισήγηση ρόλο έπαιξε η κινητικότητα που παρατηρείται γύρω από τη λειτουργία των σχολείων και αφορά, μεταξύ άλλων, γονείς και ηλικιωμένους.
Προς το μέτρο του κλεισίματος των σχολείων έκλινε και η κυβέρνηση, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κινητικότητας. Αν και η Βόρεια Ελλάδα είναι στο «κόκκινο», είναι πολύ πιθανό τις επόμενες μέρες ο χάρτης να αλλάξει. Το σκεπτικό της απόφασης στηρίζεται παράλληλα στο γεγονός ότι είναι και ένα μήνυμα γενικότερα στην κοινωνία για το πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση.
«Να μην ξεχάσουμε ότι αυτή τη φορά η κινητικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη σε αυτό το lockdown στη χώρα μας σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε στο πρώτο για διάφορους λόγους λειτουργίας της οικονομίας» ανέφερε ο κ. Τσακρής.
Πώς θα γίνουν τα μαθήματα
Στην περίπτωση που προχωρήσει η αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα κινηθούν σε δύο επίπεδα που είναι έτοιμα:
Εκπαιδευτική τηλεόραση: Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που γίνανε εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων
Τηλεκπαίδευση: Παράλληλα η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».
91.613 tablet και laptop στα σχολεία
Εν τω μεταξύ, συνολικά 91.613 tablet και laptop διατίθενται από το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κοροναϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη.
Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.
Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις