Πότε θα ξαναδουλέψουν οι αεροσυνοδοί;
Ένας Έλληνας αεροσυνοδός που εργάζεται σε ξένη αεροπορική εταιρεία μεταφέρει στο in.gr το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους ανήσυχους συναδέλφους του, οι οποίοι επίσης βρίσκονται σε επ' αόριστον αναστολή.
Ο Γιώργος Βιτωράτος, αεροσυνοδός και travel editor, βιώνει τους τελευταίους μήνες πολλές… αναταραχές σε σχέση με την δουλειά του. Τα τελευταία χρόνια, εργάζεται σε γνωστή αεροπορική εταιρεία του εξωτερικού, αφήνοντας, μάλιστα, την Ελλάδα, για να εγκατασταθεί στο Δουβλίνο. Αυτή η δουλειά τού επέτρεψε να έχει μια καλή ζωή στα 26 του μόλις χρόνια και, φυσικά, την δυνατότητα να γυρίσει όλον τον κόσμο.
Κάπως έτσι, προέκυψε και η επιθυμία του να ανοίξει δικό του ιστότοπο για ταξίδια και να μοιράζεται με τους αναγνώστες τις εμπειρίες και τις συμβουλές του. Πέρασαν τρία χρόνια από την στιγμή που εγκαταστάθηκε στο εξωτερικό και, φυσικά. δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι τα πράγματα θα έρχονταν κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Ο ίδιος εξηγεί: «Η καθημερινότητα των αεροπορικών εταιριών περιλαμβάνει μέχρι και σήμερα απολύσεις, μείωση ωρών και υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών στα πληρώματα της, με αποτέλεσμα οι μισθοδοσίες να μην είναι βιώσιμες για τους περισσότερους συναδέλφους. Κάποιες εταιρίες κατέρρευσαν στην δίνη της πανδημίας και όσες απέμειναν, αναγκάστηκαν να κόψουν κάθε τι που περισσεύει. Το ταξίδι παύει να έχει την ίδια σημασία για το κοινό και αυτή την στιγμή εξυπηρετούνται από τον κλάδο μας σχεδόν κατ΄αποκλειστικότητα οι essential travellers, δηλαδή οι επιβάτες εκείνοι που πρέπει να ταξιδέψουν για οικογενειακούς ή επαγγελματικούς σκοπούς.»
«Η πληρότητα των αεροπλάνων είναι επίσης ένα ευαίσθητο θέμα για τις αεροπορικές εταιρίες μιας και οι περισσότερες πτήσεις ταξιδεύουν με το μεγαλύτερο τους μέρος άδειες», σημειώνει ο 28χρονος αεροσυνοδός. «Για όσους επιθυμούν ακόμα να ταξιδέψουν, τα νέα είναι άσχημα και κάποιες φορές περίπλοκα. Φόρμα εντοπισμού επιβάτη και τεστ κορωναϊού είναι απαραίτητα σχεδόν παντού στην Ευρώπη και τον κόσμο και στις χώρες που δεν είναι τελείως κλειστά τα σύνορα ίσως χρειαστεί να κάνεις και καραντίνα για ένα χρονικό διάστημα. Πιο απλά, ο επιβάτης πλέον, για να ταξιδέψει πρέπει να λάβει ακόμα περισσότερες παραμέτρους, να ερευνήσει τους κανονισμούς της χώρας που μένει, αλλά και της χώρας που θέλει να επισκεφτεί και να ακολουθήσει μια διαδικασία που είναι κουραστική. Δεδομένης λοιπόν της εξάπλωσης της πανδημίας αλλά και των μέτρων, η ανάκαμψη στις αεροπορικές εταιρείες και στα σχετικά με αυτές επαγγέλματα δεν υπολογίζεται να γίνει πριν το 2024, με τους περισσότερους διευθυντές των εταιριών να δηλώνουν πως θα είναι μια δύσκολη περίοδος μέχρι τότε.»
Ο Γιώργος Βιτωράτος έχει να πετάξει πάνω από μήνα και λαμβάνει κάποιο απολύτως συμβολικό ποσό από την εταιρεία του, αρκετά χαμηλότερο από τον κανονικό μισθό του, με την αναμονή να τον στείλουν ξανά σε πτήσεις. Τελεί σε… αναγκαστική άδεια, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων του. Ίσως την περίοδο των Χριστουγέννων-αν και δεν είναι βέβαιο- να εργαστεί ξανά με κανονικές οικονομικές συνθήκες, μιας που μεγάλες εταιρείες σαν αυτή στην οποία εργάζεται, έχουν την δυνατότητα να απορροφήσουν ένα μέρος της απώλειας του τζίρου και να μην αφήσουν πλήρως εκτεθειμένο το πολυάριθμο προσωπικό τους.
«Δεν μπορούμε παρά να είμαστε υπομονετικοί μέχρι όλη αυτή η κατάσταση να λάβει ένα τέλος και να ανακάμψει ο τουρισμός», καταλήγει ο Γιώργος Βιτωράτος.
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- ΗΠΑ: Την Παμ Μπόντι ονομάζει υπουργό Δικαιοσύνης ο Τραμπ – Πρώην εισαγγελέας και πιστή συνήγορός του
- Συρία: Στους 82 ανήλθαν οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στην Παλμύρα
- Οι ΗΠΑ πιστεύουν ότι η Ρωσία παρουσίασε νέο πύραυλο με την επίθεση στην Ουκρανία