Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Διεθνείς διαπραγματεύσεις για τη ρύπανση της ναυσιπλοΐας

Διεθνείς διαπραγματεύσεις για τη ρύπανση της ναυσιπλοΐας

Περιβαλλοντικές οργανώσεις απορρίπτουν τις προτάσεις στη διάσκεψη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού

Στη διάσκεψη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που ξεκίνησε στο Λονδίνο, κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο θα επιχειρήσουν να λύσουν το πρόβλημα της ρύπανσης από τη ναυσιπλοΐα, μια αγορά που απελευθερώνει κάθε χρόνο ένα δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα.

Ο οργανισμός του ΟΗΕ θα επιχειρήσει έτσι να δώσει οδικό χάρτη για τους στόχους που έθεσε το 2018, σύμφωνα με τους οποίους οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να μειωθούν πριν από το 2030 και να περιοριστούν στο μισό μέχρι το 2050.

Τα πλοία αντιστοιχούν σήμερα στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών, περισσότερο από ό,τι παράγουν βιομηχανικές χώρες όπως η Γερμανία.

Η διάσκεψη, μεταδίδει το BBC, άρχισε εν μέσω διαμαρτυριών των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Σε κοινή τους ανακοίνωση, έξι μη κυβερνητικοί οργανισμοί προειδοποίησαν πως οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο τραπέζι δεν επαρκούν.

«Η πρόταση αυτή δεν θέτει όρια, πόσο μάλλον δεν μειώνει, τους ένα δισεκατομμύριο τόνους [Co2] του κλάδου της ναυσιπλοΐας και την αύξηση των ετήσιων εκπομπών αυτή τη δεκαετία -την ίδια δεκαετία στην οποία οι επιστήμονες λένε ότι πρέπει να μειώσουμε στο μισό τις εκπομπές, προκειμένου να περιοριστεί στον 1,5 βαθμό η αύξηση της θερμοκρασίας [έως το 2100] σύμφωνα με τη δέσμευση της Συμφωνίας του Παρισιού».

Τη λύση θα μπορούσαν θεωρητικά να δώσουν νέα είδη καυσίμων, όπως το υδρογόνο, η αιθανόλη, η αιολική ενέργεια ή ακόμα και η αμμωνία. Ωστόσο η ναυτιλιακή βιομηχανία επιμένει ότι η τεχνολογία παραμένει ανώριμη και ότι το κόστος νέων υποδομών θα ήταν απαγορευτικό.

Ο Γκάι Πλάτεν, εκπρόσωπος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Εμπορικής Ναυτιλίας, θα ζητήσει από τη διάσκεψη τη δημιουργία ταμείου 5 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών. «Τη στιγμή που μιλάμε, τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα δεν είναι διαθέσιμα στις ποσότητες και την κλίμακα που απαιτείται» υποστήριξε στο BBC.

Μια σημαντική αλλαγή θα ερχόταν αν η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέτασσε τη βιομηχανία ναυσιπλοΐας σε προγράμματα εμπορίας των δικαιωμάτων εκπομπής, ένα μέτρο που περιόρισε τις εκπομπές από άλλες ρυπογόνες βιομηχανίες.

Και μια άλλη εξέλιξη θα μπορούσε να έρθει ταχύτερα από τις ΗΠΑ, καθώς ο εκλεγμένος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει θέσει τη ναυσιπλοΐα ως αντικείμενο των πράσινων πρωτοβουλιών του.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024