Διαβάζοντας για το μέλι με την αφή – Η ιστορία μιας εξαιρετικής πρωτοβουλίας
Το μέλι από την Κρήτη και το κώδικας Braille
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Το Packaging of the World είναι το Ευαγγέλιο των όπου γης designers. Εκεί προσφεύγουν για να παρουσιάσουν τις δημιουργικές δουλειές τους, στην πλειονότητα των οποίων καθοριστικό ρόλο παίζει η καινοτομία – πχ η καινοτομία στη συσκευασία ή και στην προώθηση/ προβολή του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
Πριν περίπου ένα μήνα στο http://www.packagingoftheworld.com ανέβηκε ένα θέμα από την Κρήτη – το προώθησε όπως αναφέρεται στα στοιχεία της δημοσίευσης η Ground Branding Agency, ένα δημιουργικό γραφείο από το Ηράκλειο Κρήτης. Ουσιαστικά, το θέμα αφορούσε ένα concept που συνδύαζε ένα τοπικό προϊόν – το μέλι- με την παροχή της δυνατότητας ενημέρωσης και επιλογής των καταναλωτών με προβλήματα όρασης.
Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα της Ground Branding Agency «κρέμασαν» στο γυάλινο βαζάκι με το μέλι ANEMELON (κρητικό μέλι με θυμάρι και πεύκο) ένα καρτελάκι με πληροφορίες τυπωμένο σε γραφή Braille. ( https://www.packagingoftheworld.com/2020/10/anemelon-braille-labels.html?fbclid=IwAR3S30gG3_omsSSgcy6yPGd-82ESG1a-lriUqYut0JHOMYs-Foce8BqwNFs ).
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί – με σχετική ευκολία είναι αλήθεια- ότι πρόκειται για ένα τέχνασμα των ανθρώπων του marketing. Και όμως η δική μου εμπειρία και γνώση με υποχρεώνει να υποδεχθώ και να καλωσορίσω μια ενέργεια με υψηλό αίσθημα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που έχει προβεβλημένο το στοιχείο της καινοτομίας καθώς πέραν όλων των άλλων δίνει σε συμπολίτες μας με προβλήματα όρασης μια δυνατότητα επιπλέον επιλογής.
Πίσω από αυτή την πρωτοβουλία βρίσκεται ένας νέος άνθρωπος. Ο Φανούρης Λεονταράκης, ένας μελισσοκόμος από επιλογή. Του ζήτησα να μου γράψει δύο λόγια. Ανταποκρίθηκε και το κείμενο που ακολουθεί είναι δικό του: «Είμαι ο Φανούρης Λεονταράκης, πτυχιούχος του ΤΕΙ Ηρακλείου στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου αποφάσισα να γίνω μελισσοκόμος.
Περιπέτεια μιας πενταετίας
Tο μέλι Anemelon ξεκίνησε το ταξίδι του στην γεύση πριν από πέντε χρόνια. Δημιουργήθηκε το 2015 πρόκειται για ένα αμιγώς Κρητικό μέλι και περιέχει βότανα του νησιού καθώς καλλιεργείται από πεύκο, θυμάρι. Βρίσκεται στα ράφια μερικών από τα καλύτερα καταστήματα της Ελλάδας και σε πολλά νησιά. Αναγνωρισμένο από τους καταναλωτές, το μέλι Anemelon κατέκτησε την πρώτη θέση αποσπώντας το βραβείο Gold στον διαγωνισμό Mediterranean Taste Awards 2020 στην κατηγορία Quality».
Από τον Φανούρη έμαθα και τις μικρές λεπτομέρειες για το πριν και το μετά της ενέργειας. Όλα ξεκίνησαν από ένα ταξίδι – οικογενειακό ταξίδι- στη Θεσσαλονίκη. Επισκεπτόμενος μαζί με την γυναίκα του καταστήματα τροφίμων με τοπικά προϊόντα σε μια περιοχή της πόλης είδε τους συμπολίτες μας με τα άσπρα μπαστούνια. Η εικόνα αυτή αποτέλεσε και το αρχικό ερέθισμα που μετά από πολλές διαδρομές αναζητήσεων κατέληξε στο καρτελάκι με τη γραφή Braille, ένα καρτελάκι που έρχεται από ένα τυπογραφείο της Πάτρας και αποτελεί το πιο ρεαλιστικό σενάριο δεδομένων των συνθηκών.
Ο λόγος και πάλι στον Φανούρη Λεονταράκη: «Στις 10 Οκτωβρίου 2020 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Όρασης (Κατά της Τύφλωσης)δημιουργήσαμε και προσαρμόσαμε πάνω στις συσκευασίες μας ταμπέλες με την γραφή braille ώστε να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την όραση τους και να στοχεύσουμε στην ευαισθητοποίηση του κοινού. Παρά το υψηλό κόστος της κίνησης μας, το θεωρήσαμε υποχρέωση μας να παραμείνουμε στην ίδια τιμολόγηση των προϊόντων μας».
Καινοτομία σε συνδυασμό με την εταιρική κοινωνική ευθύνη λοιπόν και μια νέα αγορά είναι μπροστά μας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις