Η Ε.Ε. οριοθετεί το πλαίσιο των «πράσινων επενδύσεων» για την αυτοκινητοβιομηχανία
Πρόταση της Κομισιόν για διαχωρισμό των επενδύσεων σε πράσινες και μη, σχέδιο που θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις με κλιμακωτή αυστηροποίηση, αυξάνουν τον βαθμό δυσκολίας για την πράσινη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει από το 2021 να συμμορφωθούν με ένα αυστηρότερο πλαίσιο επενδύσεων σε μια προσπάθεια της Ε.Ε να οριοθετήσει το χρηματοοικονομικό τομέα του κλάδου με στόχο να ενθαρρύνει τις «πράσινες» επενδύσεις.
Αναλυτικά, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο που προωθείται προκειμένου να ισχύσει από τα τέλη του 2021, η Ε.Ε. θα κρίνει ποιες επενδύσεις μπορούν να χαρακτηριστούν «πράσινες» με γνώμονα το κατά πόσο «συμβάλλουν σημαντικά» στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Με αυτό τον τρόπο, η Ε.Ε. αποσκοπεί να στρέψει τις επενδύσεις προς μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κατεύθυνση αναγκάζοντας παράλληλα τους επενδυτές να αποκαλύψουν την φύση και τη διοχέτευση των επενδύσεων τους.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που προωθεί η Κομισιόν και το οποίο τέθηκε ήδη υπό δημόσια διαβούλευση, οι επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών θα λογίζονται ως «πράσινες» από τα τέλη του 2021 μόνο εφόσον αφορούν την εξέλιξη και την παραγωγή αυτοκινήτων που εκλύουν λιγότερο από 50 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το συγκεκριμένο μέγεθος εκπομπών θα ισχύει για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα με βάρος μικρότερο των 3,5 τόνων.
Από το 2026, ως «πράσινες» επενδύσεις θα λογίζονται μόνο εκείνες που αφορούν την εξέλιξη και την παραγωγή αυτοκινήτων που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων κάτι που σημαίνει ότι από την ανωτέρω χρονιά και εφεξής, οι επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα προορίζονται για υβριδικά/plug-in υβριδικά οχήματα δεν θα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως «πράσινες» ενώ προφανώς το ίδιο θα ισχύσει και για τα οχήματα αντίστοιχης τεχνολογίας αυτά καθ΄αυτά.
Η πρόταση της Κομισιόν αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς όπως σημειώνει ο ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) οι νέοι κανόνες για τις επενδύσεις θα καταστήσουν ακόμα δυσκολότερη την εύρεση των απαιτούμενων πόρων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να δημιουργήσουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία εκφράζει την ανησυχία του κατά πόσο ο συγκεκριμένος κανονισμός θα επιφέρει δυσκολίες στους επενδυτές τη στιγμή μάλιστα που ο κλάδος χρειάζεται πρόσθετη χρηματοδότηση για την μετάβαση προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα», ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος του ACEA.
Σημειώνεται ότι οι εκπομπές ρύπων που σχετίζονται με τον τομέα των μετακινήσεων-μεταφορών εμφανίζονται αυξημένες στην Ευρώπη σε σχέση με τη δεκαετία του ’90, τάση που πρέπει να αλλάξει ριζικά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050. Αξίζει να επισημανθεί επίσης ότι ο τομέας των μετακινήσεων-μεταφορών είναι υπεύθυνος για το περίπου 30% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται στην ατμόσφαιρα στην ευρωπαϊκή επικράτεια.
- Είναι αυτό το αρχαιότερο αλφάβητο του κόσμου;
- ΣτΕ: Σφραγίδα νομιμότητας στην προσωρινή διοίκηση της Κιβωτού του Κόσμου
- Μαρία Ζαχάροβα: Το τηλεφώνημα που δέχθηκε σε ζωντανή σύνδεση – «Μην σχολιάσεις το πλήγμα στην Ουκρανία»
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- ΑΕΚ Β’: Τέλος ο Κούστας – Ψάχνει νέο προπονητή
- Πούτιν: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά» – Διάγγελμα του προέδρου της Ρωσίας