Η μάχη Νew York Times – Washington Post για τους συνδρομητές
Η εκδοτική - επιχειρηματική στρατηγική των δύο εκδοτικών μεγαθήριων στην μετα -Τραμπ εποχή
Ότι ο Τύπος την εποχή που οι πολίτες έχουν «εθιστεί» στην δωρεάν ενημέρωση από το διαδίκτυο – πολλές φορές αδιαφορώντας για την ποιότητα και την εγκυρότητά της- αντιμετωπίζει προβλήματα επιβίωσης είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες.
Το μοντέλο της συνδρομητικής διαδικτυακής ενημέρωσης σε πολλές χώρες – κυρίως ευρωπαϊκές δεν απέδωσε σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ.
Και στην χώρα μας υπήρξαν τέτοιες προσπάθειες που δεν ευοδώθηκαν αλλά ίσως ήταν πρόωρες όταν οι πολίτες δεν είχαν εξοικειωθεί τόσο πολύ με τις online εκδόσεις και με τις online συνδρομές.
Δυο εκδοτικά μεγαθήρια στις ΗΠΑ, τα οποία ο Τραμπ στοχοποίησε, έχουν επενδύσει στο μοντέλο της συνδρομητικής επιβίωσής τους και φαίνεται ότι αποδίδει. Έχουν όμως, διαφορετικές στρατηγικές για τον τρόπο που θα προσελκύσουν αναγνώστες, ψηφιακά και στο χαρτί.
Πρόκειται για τους New York Times και την Washington Post, ενώ στον αντίποδα του μοντέλου, της δωρεάν ενημέρωσης χωρίς συνδρομή, και των εσόδων αποκλειστικά μέσω διαφημίσεων έρχεται να αντιπαρατεθεί η σύμπραξη BuzzFeed με HuffPost.
Η Post πλησιάζει τα 3 εκατομμύρια ψηφιακούς συνδρομητές, αύξηση των συνδρομών κατά 50% σε ετήσια βάση και πάνω από 3 φορές από τους ψηφιακούς συνδρομητές που είχε το 2016. Οι New York Times έχουν τώρα περισσότερους από 6 εκατομμύρια ψηφιακούς συνδρομητές, σχεδόν 3πλάσιοι από όσους είχε το 2016.
Σύμφωνα με την ανάλυησ της Sara Fischer της Αxios, μεγάλο μέρος της ανάπτυξης της Post οφείλεται σε επενδύσεις τεχνολογίας back-end που υποστηρίζονται από τον ιδιοκτήτη της, Jeff Bezos, οποίος ως ιδιοκτήτης της Amazon μεταφέρει τεχνογνωσία στο εκδοτικό κομμάτι.
Οι Times στην στρατηγική τους για την προώθηση των συνδρομών έχουν εντάξει από τηλεοπτικά βίντεο έως την πρόσληψη μεγάλων ονομάτων της δημοσιογραφίας οι οποίοι έχουν πιστό κοινό που τους ακολουθεί ενώ πάνω τους «κτίζει» συγκεκριμένα ειδησεογραφικά προϊόντα. Ίσως ένα αντίγραφο των τηλεοπτικών σταρ – δημοσιογράφων/ παρουσιαστών της αμερικανικής τηλεόρασης. Πρόσφατα, έκαναν μεταγγραφές μεγάλων ονομάτων για την αμερικανική δημοσιογραφική αγορά όπως η Ezra Klein, ο Ben Smith, ο Kara Swisher και η Jane Coaston.
Οι Times επικεντρώνoνται επίσης στη δημιουργία προϊόντων που ελπίζουν ότι θα γίνουν καθημερινή συνήθεια για τους αναγνώστες τους.
Εφαρμογές μαγειρικής και σταυρόλεξων, έχουν τον χώρο τους και στην ψηφιακή έκδοση των New York Times με στόχο να καλύψουν τα διαφορετικά και τμηματοποιημένα κοινά.
Η επιχειρηματική κουλτούρα της Post δεν καθοδηγείται από την ενίσχυση των εκδόσεων με μεμονωμένα εμπορικά σήματα.
Η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να μπει στο μεταγγραφικό κυνήγι μεγάλων ονομάτων για να ενισχύσει το δημοσιογραφικό της προφίλ.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν επενδύει στο συντακτικό ταλέντο, αλλά δείχνει περισσότερο επικεντρωμένη στη δημιουργία συντακτικών ομάδων σε τομείς που προκαλούν μεγάλο ενδιαφέρον των χρηστών, όπως πολιτική, διεθνή, τεχνολογία, επιχειρήσεις, έρευνες και δημοσιογραφία δεδομένων.
Η Post εστίασε σε εσωτερικές αναβαθμίσεις ταλαντούχων δημοσιογράφων και στελεχών δίνοντας έμφαση σε περισσότερες γυναίκες οι οποίες κατέλαβαν ηγετικές θέσεις.
Οι Times έχουν επίσης δώσει έμφαση στις στήλες άποψης, στρατολογώντας μεγάλα ονόματα όχι μόνο για τις γραπτές στήλες – έντυπες και ψηφιακές- αλλά και για την κυκλοφορία νέων απόψεων σε podcast.
Ορισμένοι επικριτές, υποστηρίζουν, ότι η εστίαση στις συνδρομές θα μπορούσε να κάνει τη δημοσιογραφία της να στοχεύει περισσότερο στην πιο προοδευτική και εύπορη βάση συνδρομητών της.
Συγκριτικά, η Post δεν ρίχνει βάρος στις στήλες γνώμης για να ενθαρρύνει τις συνδρομές. Επικεντρώνεται περισσότερο στην προσέλκυση ενός ευρύτερου δικτύου δυνητικών συνδρομητών μέσω επενδύσεων σε βίντεο που διαμοιράζει σε κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το TikTok, το Snapchat, το YouTube και το Twitch (ανήκει στη μητρική εταιρεία Amazon).
Ένας από τους μεγαλύτερους τομείς εστίασης της Post είναι η δημιουργία μιας βάσης τεχνολογίας που μπορεί να τη βοηθήσει να συγκεντρώσει και να διατηρήσει τους συνδρομητές της μακροπρόθεσμα.
Επικέντρωσε στα δικά της αποκλειστικά εργαλεία λογισμικού διαφήμισης και δημοσίευσης, που ονομάζονται Zeus and Arc, αντίστοιχα.
Τα εργαλεία λογισμικού είναι σημαντικοί παράγοντες εσόδων για την εταιρεία, αλλά βοηθούν επίσης να γίνει η ψηφιακή εμπειρία της Post πιο φιλική προς τον χρήστη.
Τελικά, η Post ευελπιστεί να δημιουργήσει μια ενιαία εφαρμογή ελέγχου ταυτότητας του χρήστη για όλους τους ιστότοπους που λειτουργούν με διαφημιστικό πρόγραμμα Zeus, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλλει στην αύξηση των συνδρομών, ειδικά σε τοπικό επίπεδο. Από τον Φεβρουάριο, περισσότεροι από 100 ιστότοποι έχουν υπογράψει με το Zeus, συμπεριλαμβανομένων πολλών τοπικών ειδησεογραφικών καταστημάτων.
Οι τεχνικοί της Post έχουν συμβάλλει στο χτίσιμο πιο φιλικών εφαρμογών για τις πληρωμές συνδρομών και στη μείωση της διακοπής τους καθώς και το κατέβασμα της εφαρμογής της.
Όμως, και οι Times δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια αφού οι τεχνικοί λογισμικού είναι οι αμέσως μετά πιο πολυάριθμη ομάδα μετά τους δημοσιογράφους.
Πάντως, οι έρευνες δείχνουν ότι το περιεχόμενο και τα μεγάλα ονόματα συμβάλλουν περισσότερο από την τεχνολογία στην αύξηση των συνδρομητών.
Content is the King, είχε τιτλοφορήσει μια έκθεση 100 σελίδων, ο Bill Gates το 1996 στον ιστότοπο της Microsoft.