Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Εφαρμογές Smartphones: Πώς θα ήταν ο (ψηφιακός) κόσμος χωρίς αυτές

Εφαρμογές Smartphones: Πώς θα ήταν ο (ψηφιακός) κόσμος χωρίς αυτές

Κονσόλα παιχνιδιών, το δημοφιλές Fortnite και άλλα θα παίζονται από τα κινητά χωρίς ειδική εφαρμογή (Αpp).

Τι θα συμβεί αν παίζουμε παιχνίδια, αγοράζουμε προϊόντα, παρακολουθούμε το Netflix και διαβάζουμε ειδήσεις στα smartphone, χωρίς να χρησιμοποιούμε εφαρμογές;

Τα smartphone, όπως και οι υπολογιστές μας, θα αποτελούσαν, ως επί το πλείστον, πύλες για σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω ενός προγράμματος περιήγησης ιστού (browser).

Τα μειονεκτήματα του συστήματος των εφαρμογών – κυρίως ο έλεγχος που ασκούν η Apple και η Google, οι κυρίαρχοι ιδιοκτήτες καταστημάτων για να κατέβασμα εφαρμογών σε μεγάλο μέρος του κόσμου στην ψηφιακή μας ζωή – είναι αρκετά για να εξεταστεί μια τέτοια προοπτική, κατάργησής τους.

Άλλωστε, παραμένουν σοβαρά τεχνικά εμπόδια στη χρήση ιστότοπων μέσω smartphone για τα πάντα. Είμαστε επίσης, συνηθισμένοι στις εφαρμογές.

Όμως, τους τελευταίους μήνες, η κονσόλα παιχνιδιών βίντεο Xbox της Microsoft, το δημοφιλές παιχνίδι Fortnite και άλλες εταιρείες παιχνιδιών έχουν προχωρήσει με την τεχνολογία που καθιστά δυνατή την αναπαραγωγή βιντεοπαιχνιδιών σε προγράμματα περιήγησης ιστού μέσω smartphone.

Τα παιχνίδια είναι από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές smartphone και είναι συχνά τεχνικά εξελιγμένα. Εάν τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να απομακρυνθούν από εφαρμογές, ίσως και κάθε άλλη βιομηχανία μπορεί, επίσης.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν οι εφαρμογές έχουν ξεπεράσει τη χρησιμότητά τους;

Οι εφαρμογές δεν ήταν αναπόφευκτες. Στα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας των smartphone, υπήρχε μια σύγκρουση μεταξύ τεχνολογιών των ιστότοπων και των εφαρμογών που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Στον πόλεμο αυτό, οι εφαρμογές κέρδισαν, κυρίως επειδή ήταν τεχνικά ανώτερες.

Ωστόσο, τα προγράμματα περιήγησης στο Web έχουν εξελιχθεί και το cloud computing επιτρέπει πλέον πολλά περισσότερα να γίνονται από το τηλέφωνο.

Ο Aram Zucker-Scharff, ο οποίος επιβλέπει τεχνολογικά την ψηφιακή διαφήμιση στην  Washington Post, μέσω twitter εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι οι εφαρμογές είναι λάθος και ήρθε η ώρα το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας smartphone να μεταφερθεί στους ολοένα πιο εξελιγμένους ιστότοπους για κινητά .

Ένα από τα σημεία του Zucker-Scharff αφορά τον έλεγχο. Η Apple και η Google υπαγορεύουν μεγάλο μέρος του τι επιτρέπεται στα τηλέφωνα του κόσμου. Αυτό έχει και θετικά αφού αποκλείονται κακόβουλες εφαρμογές.

Όμως, η Apple και η Google χρεώνουν σημαντικά ποσά σε πολλές αγορές εντός εφαρμογής και έχουν υποχρεώσει τους κατασκευαστές εφαρμογών σε δύσκολες αποφάσεις. (Όσοι προσπάθησαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο Kindle σε μια εφαρμογή iPhone, δεν μπόρεσαν). Τα παράπονα από τους κατασκευαστές εφαρμογών αυξάνονται και φαίνεται  ότι τα μειονεκτήματα του ελέγχου εφαρμογών μπορεί να είναι μεγαλύτερα από τα οφέλη.

Τα smartphone θα μπορούσαν να στηριχθούν στον Παγκόσμιο Ιστό.

Μια εναλλακτική πραγματικότητα όπου οι εταιρείες δεν χρειάζεται να αφιερώσουν οικονομικούς πόρους στη δημιουργία εφαρμογών που είναι προσαρμοσμένες σε iPhone και τηλέφωνα Android και δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε άλλες συσκευές δεν θα  υποχρεώνουν τους κατασκευαστές εφαρμογών να παραδώσουν τμήμα των εσόδων τους για κάθε πώληση.

Ίσως περισσότερες μικρότερες ψηφιακές εταιρείες θα μπορούσαν να αναπτυχθούν. Ίσως οι ψηφιακές υπηρεσίες  να γίνουν  φθηνότερες και καλύτερες. Ίσως να εξελιχθούν περισσότερα από δύο κυρίαρχα συστήματα smartphone.

Ή ίσως να είναι καταστροφικό. Δεν γνωρίζουμε γιατί ζούμε στην εποχή της αδιαμφισβήτητης κυριαρχίας των εφαρμογών. Η ανατροπή του συστήματος των εφαρμογών είναι δύσκολη και μπορεί να μην αξίζει τον κόπο.

Όμως, οι αδυναμίες του συστήματος των εφαρμογών δεν μπορούν να διορθωθούν και ίσως πρέπει να διερευνηθούν εναλλακτικές λύσεις που ελαχιστοποιούν το ρόλο των εφαρμογών στην ψηφιακή μας ζωή.

με πληροφορίες από New York Times

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο