Αυτάρκεια σε μπαταρίες για ηλεκτροκίνητα έως το 2025 προαναγγέλλει η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει σε επενδύσεις που θα εξασφαλίσουν την απαιτούμενη επάρκεια σε συστοιχίες ιόντων λιθίου στο πλαίσιο του στόχου διάδοσης της ηλεκτροκίνησης, προωθώντας παράλληλα στην χάραξη μιας ευρωπαϊκής πολιτικής που με τη συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα οδηγήσει στην αυτάρκεια της Ευρώπης σε μπαταρίες.
- Ηνωμένο Βασίλειο: Ο δολοφόνος και βιαστής της Louisa Dunne συνελήφθη 57 χρόνια μετά
- Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων και τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
- Προειδοποιήσεις ΕΚΤ για νέα κρίση χρέους στην ευρωζώνη αν δεν ληφθούν μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης
- Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Την πεποίθηση του ότι θα υπάρχει επάρκεια μπαταριών για τα ολοένα αυξανόμενα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Ευρώπης εξέφρασε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Maros Sefcovic κατά τη διάρκεια ευρωπαϊκής συνδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε για το ζήτημα.
«Είμαι πεπεισμένος ότι έως το 2025, η EE θα μπορεί να παράγει αρκετές μπαταρίες προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ή ακόμα και να εξάγει» δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν σημειώνοντας ότι σε μια πενταετία η ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών θα μπορεί να καλύψει τουλάχιστον έξι εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Επί του παρόντος ωστόσο, αυτή που κρατά τα σκήπτρα της παραγωγής των κρίσιμων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα συστοιχιών ιόντων λιθίου είναι η Κίνα η οποία καλύπτει το 80% της παγκόσμιας ζήτησης σε μπαταρίες.
Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, ο νέος κύκλος κρατικών επιδοτήσεων και κινήτρων προκειμένου να ενισχυθεί η ηλεκτροκίνηση συνδυαστικά και με τους στόχους της ΕΕ σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, πυροδότησε σχετικά προσφάτως το ενδιαφέρον για την παραγωγή μπαταριών στην ευρωπαϊκή επικράτεια. Για την ακρίβεια, αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στην Ευρώπη 15 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών είτε από Ευρωπαίους είτε από ξένους επενδυτές. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το νέο υπό κατασκευή εργοστάσιο της Northvolt στη Σουηδία, το εργοστάσιο της κινεζικής CATL στη Γερμανία και η δεύτερη βιομηχανική μονάδα μπαταριών της SK στη Βουλγαρία.
Παράλληλα προετοιμάζεται και το Gigafactory της Tesla σε γερμανικό και για την ακρίβεια σε βερολινέζικο έδαφος ενώ η Daimler βρίσκεται σε διαδικασία επέκτασης των δικών της εργοστασίων σε Kamenz και Unterturkheim στη Στουτγκάρδη δημιουργώντας συνεχώς γραμμές παραγωγής μπαταριών. Επιπλέον, έχει ήδη ανακοινώσει ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών σε πολωνικό έδαφος αλλά και την προσθήκη μιας αντίστοιχης βιομηχανικής μονάδας στο Sindelfingen. Δικό του εργοστάσιο μπαταριών έχει δρομολογήσει και όμιλος PSA που σε συνεργασία με την Total/Saft σχεδιάζουν την κατασκευή δύο εργοστασίων μπαταριών στο γαλλικό Douvrin και το γερμανικό Kaiserslautern,
Eκτός από τα παραπάνω υπό κατασκευή εργοστάσια, η Ευρώπη φιλοξενεί επίσης εργοστάσια μπαταριών της Samsung (Βουλγαρία) το οποίο τροφοδοτεί με συστοιχίες ιόντων λιθίου τις BMW, VW, Volvo Trucks, της SK, επίσης στη Βουλγαρία, το οποίο κατασκευάζει μπαταρίες με προορισμό τις Daimler, Ηyundai, VW και την κινεζική BAIC, το πολωνικό εργοστάσιο της LG Chem (Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Renault και JLR), τα σουηδικών συμφερόντων και επί σουηδικού και γερμανικού εδάφους της NorthVolt που συνεργάζεται με τις BMW και VW.
Βέβαια σύμφωνα με τους στόχους της Κομισιόν σε σχέση με το περιβάλλον και σε συνάρτηση με τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, η πρόβλεψη είναι ότι έως το 2025 θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους περίπου 13 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία θα εκπροσωπούν όλο το φάσμα τεχνολογιών που άπτονται της ηλεκτροκίνησης.
Εξ ου και όπως επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν θα χρειαστούν περαιτέρω επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα.
«Τα 750 δισεκατομμύρια ευρώ επιχορηγήσεων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης είναι ένας πρώτης τάξεως εργαλείο προκειμένου να υποστηριχθούν αντίστοιχα project», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μ. Sefcovic.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι τον προσεχή Δεκέμβριο, οι Βρυξέλλες θα προτείνουν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές στις οποίες θα πρέπει να υπόκεινται οι μπαταρίες ενώ, παράλληλα δημιουργείται μια συμμαχία όπου θα συμμετέχουν ευρωπαϊκές εταιρείες και εκπρόσωποι της Ε.Ε προκειμένου να υπάρξουν τα απαιτούμενα αποθέματα υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών αλλά και να διασφαλιστεί η διαφάνειά τους ως προς την προέλευση και τους τρόπους εξόρυξης όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις