Ταμάρα Ντζούροβιτς : Η visual artist που τίμησε τις αόρατες γυναίκες του κόσμου
Μια από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης τέχνης έφυγε από τη ζωή αφήνοντας πίσω της μια σπουδαία καλλιτεχνική κληρονομιά
Μια από τις σημαντικότερες visual asrtists της εποχής μας, η Αργεντινή street artist Ταμάρα Ντζούροβιτς (Tamara Djurovic), γνωστή για τον ποιητικό φεμινισμό της, έφυγε από τη ζωή το πρωί της 19ης Νοεμβρίου, στο σπίτι της στην Βαλένθια.
Η Ντζούροβιτς, έχει υπερβεί την διάσταση της ύλης, αφήνοντας πίσω με τις πινελιές της μια ανυπολόγιστη καλλιτεχνική κληρονομιά.
Η Hyuro -όπως ήταν το καλλιτεχνικό ψευδώνυμό της- συχνά απεικόνιζε γυναίκες που αγωνίζονται, αυτές που παλεύουν στην καθημερινή ζωή τους.
Τα τελευταία 10 χρόνια ταξίδευε, και οι μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες της στολίζουν διάφορες γωνιές του πλανήτη, από τη Βραζιλία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία, το Μαρόκο και την Τυνησία.
Στη Βαλένθια είναι που εξέλιξε το πιο σημαντικό μέρος της καριέρας της.
Αν και πολλά από τα έργα της έχουν ξεθωριάσει με το πέρασμα των χρόνων, μπορούμε ακόμα να βρούμε κάποια στο κέντρο της πόλης, στους τοίχους οικοπέδων και σε τοίχους εγκαταλελειμμένων κτιρίων.
Τρεις από τις πιο εμβληματικές τοιχογραφίες της πόλης όπως αναφέρει το ΑΠΕ, έχουν διατηρηθεί: ένας φόρος τιμής στην Τζέιν Τζέικομπς που φιλοτέχνησε το 2019 στη συνοικία Κάρμεν, η συμμετοχή της στο πρότζεκτ «Sense Murs» στη συνοικία Λα Πούντα, με τη γιγαντιαία γυναικεία φιγούρα που υπερασπίζεται ένα περιβόλι με ντομάτες και η παρέμβασή της στην πρόσοψη του κτιρίου La Base, στη μαρίνα, όπου παρουσίασε μια από τις πιο γνωστές σκηνές της πλήθους.
Η δουλειά της Hyuro ήταν ενδόμυχη και πολύ προσωπική. Το σύμπαν της στοιχειώνει και θέλγει. Η γλώσσα της είναι αληθινή και φιλική.
Το μυαλό της ήταν τα χέρια της και η ζωγραφική της ήταν ένα δώρο για τους δρόμους της πόλης.
Οι τοιχογραφίες της ξεχωρίζουν για την εσωτερική δύναμη που αντικατοπτρίζουν εκείνες οι γυναίκες, μερικές φορές χωρίς πρόσωπο, που αγωνίζονται στην καθημερινότητά τους.
Γυναίκες που δημιουργούν τη δική τους πολιτική διαμαρτυρία
Η Hyuro χρησιμοποιούσε τον τοίχο σαν καθρέφτη μέσα στον οποίο έψαχνε και είναι εκεί, σε αυτή την ατέρμονη διαδικασία, που το έργο της διύλιζε την ηχώ αυτής της συζήτησης.
Η Hyuro δεν ζωγράφιζε στον δρόμο. Μιλούσε στον δρόμο.
Και το έκανε με τόσο σεβασμό και τρυφερότητα που είμαστε εμείς εκείνοι που, όταν πλησιάσουμε, ζωγραφίζουμε τις τοιχογραφίες που μόλις έχει ψιθυρίσει.
- LIVE: ΑΕΚ – Λεβαδειακός
- Ισραήλ: Η Χαποέλ Μπέιτ Σεάν έδιωξε τερματοφύλακα επειδή είχε αγωνιστεί με την Εθνική Παλαιστίνης
- H τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζει σημεία άνοιας, λένε οι νευρολόγοι
- Τότεναμ – Λίβερπουλ 3-6: Νέα παράσταση τίτλου από την ομάδα του Σλοτ
- Η μαγική σφυρίχτρα που… έβαλε φωτιά στην Τούμπα: Πως μια κίτρινη έγινε κόκκινη και άλλαξε το αφήγημα στο ΠΑΟΚ – Ατρόμητος
- Οδυσσέας Τσιαμπόκαλος: Ένοχος ο οδηγός του αυτοκινήτου που παρέσυρε θανάσιμα το ιδρυτικό μέλος των Razastarr