Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Facebook: Ποιος μοιράζει τις ειδήσεις που διαβάζουν οι χρήστες του

Facebook: Ποιος μοιράζει τις ειδήσεις που διαβάζουν οι χρήστες του

Οι χρήστες του Facebook δεν διαβάζουν συχνά πολιτικές ειδήσεις από το χρονολόγιο τους. Όμως, όσοι και όταν διαβάζουν από παίρνουν τις ειδήσεις;

Πόσες πολιτικές ειδήσεις βλέπουν στη ροή τους οι χρήστες στο Facebook και ποιός τις έχει διαμοιράσει;

Στο ερώτημα αυτό η απάντηση είναι όπως αναμενόταν.

Η πλειοψηφία των χρηστών του Facebook στις 10 πρώτες δημοσιεύσεις δεν είδαν στην ροή τους καμία είδηση. Σε ποσοστό άνω του 54% οι χρήστες στις ΗΠΑ έβλεπαν στις πρώτες δέκα δημοσιεύσεις που δεν είχαν σχέση με την ειδησεογραφία.

Σχεδόν τα ίδια ποσοστά (50%) υπήρχαν και σε έρευνα που έγινε πριν από 3 χρόνια, από την ίδια ομάδα ερευνητών.

Σύμφωνα με την έρευνα του Nieman Lab, από τις  1730 δημοσιεύσεις που εξετάστηκαν και μάλιστα κατά την προεκλογική περίοδο στις ΗΠΑ μόλις 138 αφορούσαν τις αποκαλούμενες «σκληρές» ειδήσεις (πολιτική , κορωναϊός, κ.α.) . Όμως, από το σύνολο των 178 ειδήσεων αποτελούσαν την σημαντική πλειοψηφία.

Πέρα από τη διαπίστωση , ότι οι χρήστες του Facebook δεν καταναλώνουν γενικότερα  στη ροή τους ειδήσεις, αλλά προσωπικές ιστορίες, σκέψεις διαδικτυακών ή/και πραγματικών φίλων τους τα σποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι όταν καταναλώνουν ειδήσεις, αυτές προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από τον διαμοιρασμό που κάνουν ο φίλοι τους.

Από τις 173 δημοσιεύσεις ειδήσεων στο δείγμα της έρευνας, το 49% κοινοποιήθηκε από τους ειδηεογραφικούς οργανισμούς  και το 38% κοινοποιήθηκε από φίλους / οικογένεια / ή δημόσιες σελίδες που ακολουθούσε  ο κάθε χρήστης. Μόλις  9 αναρτήσεις  προέρχονταν από τη λειτουργία του Facebook «Προτεινόμενα για εσάς», η οποία βασίζεται στους αλγόριθμους του Facebook και σχετίζεται με την κατανάλωση που κάνει ο κάθε χρήστης σε τέτοιο περιεχόμενο.

Τριάντα τέσσερα τοις εκατό των ερωτηθέντων απάντησαν «Όχι» στην ερώτηση «Ελέγχετε ποτέ το Facebook για ειδήσεις;». Όμως δύο στους τρεις από αυτή την κατηγορία ακολουθούν  τουλάχιστον έναν ειδησεογραφικό οργανισμό, και οι ειδήσεις  μπήκαν στη ροή τους με αυτόν τον τρόπο. Συνολικά, με βάση την έρευνα  63 άρθρα ειδήσεων μοιράστηκαν απευθείας από εκδότες και 17 άρθρα  μοιράστηκαν φίλοι ή άλλες σελίδες.

Πάντως, το 66%  των ερωτηθέντων απάντησαν «Ναι» στην ερώτηση «Ελέγχετε ποτέ το Facebook για ειδήσεις;». Ενενήντα τέσσερα τοις εκατό των ατόμων σε αυτήν την ομάδα ακολουθεί τουλάχιστον έναν ειδησεογραφικό οργανισμό – το 10% ακολουθούσε περισσότερους από 10-. Αυτή η ομάδα είδε συνολικά 59 άρθρα που μοιράστηκαν οι εκδότες ειδήσεων και 49 άρθρα που μοιράστηκαν φίλοι

Must in

Όταν ο Τσίπρας άφησε άφωνη τη Μέρκελ – Μέρος «καλά σχεδιασμένης στρατηγικής το δημοψήφισμα» λέει η Σιδηρά Κυρία

Στρατηγικό ελιγμό αναγνωρίζει στον Τσίπρα η Μέρκελ, μιλώντας για τη στιγμή που της ανακοινώνει την απόφαση για το δημοψήφισμα το 2015, που γέννησε τις αντιδράσεις «this is a coup», παραμένει θέμα αγκάθι για την Αριστερά, ενώ περιμένει τη σειρά του στο Εφετείο... της ιστορίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024