Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Ηλεκτροκίνηση: Μια περιπέτεια αναζήτησης φορτιστή στο οδικό δίκτυο

Ηλεκτροκίνηση: Μια περιπέτεια αναζήτησης φορτιστή στο οδικό δίκτυο

Η ηελκτροκίνηση στα αυτοκίνητα αποτελεί σπουδαία εξέλιξη. Όμως, για να πετύχει απαιτούνται σοβαρές υποδομές φόρτισης στο οδικό δίκτυο

Ένα ζευγάρι από το Κεντ  περιέγράψε πώς τους πήρε περισσότερες από εννέα ώρες για να οδηγήσουν 130 μίλια στο σπίτι τους από το Μπόρνμουθ καθώς προσπάθησαν να βρουν έναν φορτιστή  ικανό να παράγει αρκετή ενέργεια  για το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο.

Όπως εξιστορεί ο Guardian την περιπέτειά τους, η Λίντα Μπαρνς και ο σύζυγός της έπρεπε να επισκεφθούν έξι σταθμούς φόρτισης. Ο ένας μετά τον άλλο, είτε ήταν εκτός λειτουργίας, είτε είχαν ήδη μια μεγάλη ουρά αναμονής  ή ήταν πολύ αργοί είτε παλαιότερες εκδόσεις που δεν θα μπορούσαν ποτέ να παρέχουν αρκετά γρήγορη ενέργεια στο σύγχρονο αυτοκίνητό τους.

Η περιπέτειά  τους  τους αναδεικνύει πολλά  από τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν πριν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μπορούν να βασιστούν στην υποδομή φόρτισης της Μεγάλης Βρετανίας αλλά και στην χώρα μας όπου η ηλεκτροκίνηση είναι στα σπάργανα.

Το ζευγάρι, που λατρεύει το νέο πλήρως ηλεκτρικό Porsche Taycan 4S, το οποίο έχει εμβέλεια  περίπου 250 μιλίων, εξήγησε στον Guardianι πόσο δύσκολο είναι να επαναφορτίσει ένα αυτοκίνητο μακριά από το σπίτι. Το ταξίδι τους θα χρειαζόταν δυόμισι ώρες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, λένε.

Το ζευγάρι δεν είναι οι πρώτοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικού αυτοκινήτου  που διαμαρτύρονται για το ότι το δίκτυο  του Ηνωμένου Βασιλείου είναι κακώς συντηρημένο, περίπλοκο και εξαιρετικά δύσκολο να χρησιμοποιηθεί μέσω των διαφόρων εφαρμογών και συστημάτων πληρωμών.

Τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν γρήγορους φορτιστές 50kW-100kW για να ξαναγεμίζουν κατά τη διάρκεια ταξιδιού, αλλά είναι δύσκολο να βρεθούν και συχνά δεν λειτουργούν.

Το ταξίδι τους δείχνει την κλίμακα της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση εάν θέλει να λειτουργήσει μια σωστή  υποδομή πριν από την απαγόρευση της κυκλοφορίας νέων βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων το 2030.

Κάτι που εφαρμόζεται σταδιακά σε ολόκληρη την ΕΕ.

Η Λίντα Μπαρνς λέει ότι ήξεραν ότι θα έπρεπε να σταματήσουν για μια γρήγορη φόρτιση στο σπίτι τους, αλλά δεν ήταν προετοιμασμένοι για το τι συνέβη στη συνέχεια.

«Αφήσαμε το Μπόρνμουθ με δυνατότητα να καλύψουμε 45 μίλια και ακολουθήσαμε το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου στον πλησιέστερο γρήγορο φορτιστή, το συνδέσαμε αλλά δεν συνέβη τίποτα», λέει. «Ένας υπάλληλος στάθμευσης μας είπε ότι ήταν εκτός λειτουργίας  για εβδομάδες.»

Ένα κοντινό γκαράζ της Porsche με αργό φορτιστή τους έδωσε δωρεάν ενέργεια για να φθάσει στις επόμενες υπηρεσίες αυτοκινητόδρομου.

Στην επόμενη στάση τους, υπήρχε μια ουρά για να χρησιμοποιήσουν  τον αργό φορτιστή 7kW, ο οποίος λειτουργούσε , αλλά θα έπρεπε να περιμένουν  45 λεπτά, οπότε ένας άλλος οδηγός πρότεινε ένα κοντινό ξενοδοχείο που είχε σημεία φόρτισης. Τηλεφώνησαν και ο υπάλληλος τους είπε πως δεν ήξερε αν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει το όχημα τους..

Όταν τελικά έφτασαν σε έναν γρήγορο φορτιστή που λειτουργεί σε υπηρεσίες αυτοκινητόδρομου – με δύο ενδιάμεσους που δεν λειτουργούσαν – είδαν οκτώ λαμπερούς φορτιστές Tesla, αλλά ανακάλυψαν ότι είναι διαθέσιμοι μόνο στους ιδιοκτήτες της μάρκας.

Ευτυχώς, υπήρχε ένας άλλος γρήγορος φορτιστής που ήταν διαθέσιμος και τελικά μπόρεσαν να πάρουν αρκετή ισχύ για να φτάσουν στο σπίτι με μόλις 11% ενέργεια να έχει απομείνει.

Νομίζοντας ότι ήταν άτυχοι στην πρώτη τους εκδρομή ο σύζυγός της την επόμενη μέρα πήγε σε κοντινά σημεία της πόλης όπου υπήρχαν φορτιστές αλλά διαπίστωσε ότι αντιμετώπιζε τα ίδια προβλήματα. Δεν λειτουργούσαν!

«Το αυτοκίνητό μας είναι υπέροχο στην οδήγηση και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον. Ωστόσο, κάποιος πρέπει να κατανοήσει την υποδομή φόρτισης », λέει. «Από την άλλη πλευρά, ανακαλύψαμε ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια  ομάδα και όλοι όσοι συναντήσαμε προσπάθησαν να βοηθήσουν».

Φαίνεται ότι στην παρούσα φάση για τους περισσότερους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, η φόρτιση στο σπίτι η/και στην εργασία τους οδηγεί εκεί που επιθυμούν.

Αυτή η εμπειρία, είναι διδακτική για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα να αποκτήσει τις υποδομές που χρειάζεται.

Must in

Η Generation Rent ασφυκτιά – Το 60% του μισθού για ένα τριάρι

H γενιά των ενοικιαστών ή Generation Rent, αναγκάζεται να πληρώνει ως και το 60% ενός μέσου μισθού για όλο και πιο μικρά διαμερίσματα. Ο ένας στους τέσσερις δυσκολεύεται να πληρώσει το νοίκι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024