Τράβις Σκοτ : Ο ράπερ που άλλαξε τους κανόνες του celebrity marketing
Η δημιουργική φαντασία του 28χρονου ράπερ από το Τέξας δεν του χάρισε μόνο αμύθητο πλούτο, αλλά ανανέωσε την εικόνα «παραδοσιακών» εταιρειών, καθιστώντας τες δημοφιλείς στα νεανικά κοινά
- Νέα καταστροφή υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας - Δεν αποκλείεται το σαμποτάζ
- Το τελευταίο μήνυμα επιβάτη στη σύζυγό του πριν την συντριβή του αεροσκάφους στο Καζακστάν
- Μπάτλερ, σαμπάνια και μια καταγγελία για διακρίσεις: H καλλιτέχνις που δεν ήθελε άνδρες στον χώρο της
- «Μας χτύπησε και μας κλώτσησε»: Αντιδήμαρχος καταγγέλλει τον αστυνομικό που χαιρέτισε ναζιστικά στο Χαλάνδρι
Στα 28 του, ίσως είναι ο πιο επιδραστικός ράπερ στον κόσμο. Από όταν μπήκε στη λίστα των «30 κάτω των 30» του Forbes, ο Τράβις Σκοτ έχει καταφέρει να κερδίσει περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια ακόμη, μέσα από τα άλμπουμ και τα τουρ του. Όμως αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό, είναι η επιρροή που ασκεί στον επιχειρηματικό κόσμο.
Επί δεκαετίες, οι διάσημοι έβγαζαν τεράστια ποσά μέσα από διαφημίσεις. Αργότερα, μπήκαν και οι ίδιοι στον επιχειρηματικό κόσμο, αποκομίζοντας ακόμη περισσότερα κέρδη. Σύμφωνα με το Forbes, ο Σκοτ έχει κατορθώσει ένα αξιοθαύμαστο υβρίδιο: Εργάζεται μαζί με εταιρείες αλλά και εντός τους, δίνοντας εκείνος το στίγμα, αντί να τις ακολουθεί. «Αυτοί οι τύποι μας αφήνουν να δημιουργήσουμε τον δικό μας κόσμο», εξηγεί ο ίδιος στο Forbes.
View this post on Instagram
Αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού
Ο Σκοτ έχει γίνει το πρόσωπο τόσο για νεανικές όσο και για παραδοσιακές εταιρείες που χρειάζονται μια… ανανέωση. Και την επιτυγχάνει εφευρίσκοντας νέες διαφημιστικές μεθόδους. Για την Epic Games, έδωσε μια ζωντανή συναυλία εντός του Fortnite, προσελκύοντας 12 εκατ. θεατές. Για τα McDonald’s έφτιαξε ένα δικό του γεύμα που έγινε τόσο δημοφιλές ώστε να προκαλέσει ένα… ευχάριστο πρόβλημα: Ο κολοσσός του fast-food αντιμετώπισε μια σπάνια έλλειψη προμηθειών.
Από το Τέξας στο Χόλιγουντ
Πριν μεταμορφωθεί στο φαινόμενο «Τράβις Σκοτ», τον έλεγαν Ζακ Γουέμπστερ ΙΙ και τον φώναζαν Τζακ. Κατάφερε να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο του Τέξας, όμως τα παράτησε για τα φώτα του Λος Άντζελες, όπου θα έβαζε την τεράστια φαντασία του σε δράση. Ο ατζέντης του, Άντονι Κιλχόφερ τον ξεχώρισε όταν του έστειλε μερικά samples σε ένα ψυχρό e-mail. «Συνήθως μπορώ να καταλάβω έναν καλλιτέχνη απλώς και μόνο από τον τρόπο που γράφει. Ο Σκοτ είναι εξαιρετικά ευφυής», θυμάται ο Κιλχόφερ.
View this post on Instagram
Έτσι, τον έφερε σε επαφή με τον Κάνιε Γουέστ, με τους δύο να συνεργάζονται, ενώ παράλληλα ο Σκοτ σχεδίαζε τη σόλο καριέρα του. Το βήμα έγινε το 2005, με τον πρώτο του προσωπικό δίσκο, Rodeo, που όμως δεν κυκλοφόρησε όπως ο ίδιος είχε οραματιστεί: Στο διάδρομο με τα παιχνίδια, σε ένα USB stick, με μια κούκλα… Τράβις Σκοτ. «Αναγκάστηκα να συμβιβαστώ με μια θήκη κοσμημάτων», θυμάται ο Σκοτ, που παραμένει εμφανώς ενοχλημένος. Το δεύτερο άλμπουμ του, Birds in the Trap Sing McKnight θα γινόταν πλατινένιο.
Το σύμπαν των Καρντάσιαν
Ακολούθησαν τουρ, μια σύλληψη για υποκίνηση εξέγερσης και η ένταξη του στο «σύμπαν των Καρντάσιαν». Η τελευταία, του έδωσε αρκετή δημοσιότητα, ώστε να του επιτρέψει να υλοποιήσει το δημιουργικό του όραμα. Το 2018, αυτό περιοριζόταν σε συναυλίες, εμπορεύματα που συνδέονταν με το brand του και ένα νέο άλμπουμ. Αργότερα, θα δημιουργούσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες.
View this post on Instagram
Όλα ξεκίνησαν όταν σχεδίασε το δικό του ζευγάρι παπουτσιών – τα οποία παρεμπιπτόντως ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα Yeezys του… μπατζανάκη του, Κάνιε Γουεστ. Πλέον, στα δικά του παπούτσια συμπεριλαμβάνεται ζευγάρι αξίας… $22.500. Πιθανότατα, τα εισοδήματά του μόνο από το συμβόλαιό του με τη Nike ξεπερνούν τα 10 εκατ. δολάρια ανά έτος, ενώ έχει καθιερωθεί ως άτομο που ορίζει τα trends. Πράγμα που, φυσικά, του έχει φέρει ακόμη περισσότερα συμβόλαια, αλλά και τη δυνατότητα να αλλάξει τους κανόνες των χορηγιών σε celebrities.
Πρωτοπόρος του marketing
Ας πάρουμε για παράδειγμα τη συνεργασία του με την Epic Games. Η εικονική συναυλία που έδωσε ο Σκοτ για τους παίκτες του Fortnite, ενώ η φιγούρα του στεκόταν μπροστά τους σε ύψος… πολυκατοικίας, φορώντας ένα εξίσου τεράστιο ζευγάρι παπούτσια Nike, δεν άλλαξε τους κανόνες μόνο για τον ίδιο, αλλά και για την εταιρεία. Έδειξε ότι μια εικονική συναυλία μπορεί να περικλείσει ουσιαστική καλλιτεχνική καινοτομία, να παρακολουθηθεί από υπερτριπλάσιο κοινό, αλλά και να οικοδομήσει μια νέα σχέση μεταξύ θεατών, καλλιτέχνη και brand.
View this post on Instagram
«Όλα θα ανακοινωθούν μέσα σε λίγες εβδομάδες», δηλώνει ο ίδιος για τη συνεργασία του με τα PlayStation μιλώντας στο Forbes (όχι εντελώς νηφάλιος) από ένα γήπεδο μπάσκετ στο Χόλιγουντ. Μια πηγή υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο deal, το οποίο θα περιλαμβάνει μια κονσόλα με το όνομά του και ίσως ακόμη και ένα παιχνίδι σχεδιασμένο από τον Σκοτ. Εντέλει, ο ράπερ αναμένεται να αποκομίσει περισσότερα από 20 εκατ. δολάρια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις