Ακροβατικά, followers και διαφημίσεις: Πώς οι νεαρές μαζορέτες βγάζουν χρήματα στις Η.Π.Α.
Μέσα από χορηγίες και συμφωνίες με brands οι «τσιρλέμπριτις» επιτρέπεται, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους νεαρούς αθλητές, να κερδίζουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά.
Στο ξεκίνημά του, στα τέλη του 19ου αιώνα, το τσιρλίντινγκ ήταν απλά ενθαρρυντικές κραυγές που είχαν σκοπό να εμψυχώσουν τους αθλητές. Από τότε έχει μετεξελιχθεί σε ανταγωνιστικό σπορ που συνδυάζει τα ακροβατικά με τον χορό και στοιχεία ρυθμικής γυμναστικής.
Στην Ελλάδα πρόσφατα ακούσαμε τα νέα για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που επιτρέπει την είσοδο του στα ελληνικά σχολεία ενώ το τσίρλιντινγκ έχει επίσης πάρει προσωρινή αναγνώριση ως ολυμπιακό άθλημα και είναι στο δρόμο για την πλήρη αναγνώρισή του.
Με το θάρρος τους και τα εντυπωσιακά νούμερα που μοιάζουν να αγνοούν τον νόμο της βαρύτητας οι καλύτερες μαζορέτες των αμερικάνικων κολεγίων αποκτούν φήμη, κάποιες φορές μεγαλύτερη και από αυτή των νεαρών αθλητών στα παιχνίδια των οποίων εμφανίζονται, και παρέα μ’ αυτήν το ανάλογο, εξαργυρώσιμο instragram following.
Οι κανόνες του εθνικού κολεγιακού συνδέσμου απαγορεύουν στους πανεπιστημιακούς αθλητές και αθλήτριες να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες που μπορεί να τους αποφέρουν χρήματα. Καθώς όμως το τσιρλίντινγκ δεν υπόκειται στους ίδιους κανονισμούς έχει εξελιχθεί σε έναν ιδιότυπο εμπορικό μηχανισμό στο πλαίσιο της σχολικής δραστηριότητας με διαφόρων ειδών προνόμια για τις νεαρές «τσιρλέμπριτις».
Οι followers και οι συμφωνίες
Ένα καλό παράδειγμα της μπίζνας που ακολουθεί το τσιρλίντινγκ είναι η Jamie Andries. Ως μαζορέτα για την ομάδα του πανεπιστημίου της Οκλαχόμα εμφανίστηκε σε δεκάδες παιχνίδια και κολεγιακές αθλητικές διοργανώσεις με μεγάλη προβολή.
Και ενώ οι σταρ αθλητές των παιχνιδιών (κάποιοι απ’ τους οποίους βρέθηκαν έπειτα να παίζουν στο N.B.A.) δεν δικαιούνταν να εξαργυρώσουν την φήμη τους, η Andries έβγαζε χιλιάδες δολάρια μέσω συμφωνιών με τα Crocs, την L’Oréal, την American Eagle και την Lokai.
Στις αρχές του 2010 η Andries άρχισε να χτίσει το προσωπικό της following και έγινε μιά από τις πρώτες τσιρλίντερ – σταρ τoυ Instagram. Οι πρώτες της συμφωνίες ήταν με μικρές εταιρείες που πουλούσαν εξοπλισμό για μαζορέτες, όπως μια επωνυμία με κορδέλλες μαλλιών.
Τώρα οι followers της στο Instagram ξεπερνούν τους 429.000 και οι συνεργασίες της περιλαμβάνουν ονόματα όπως η Nissan, το Amazon και η Urban Decay. Και αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα.
Προσοδοφόρες ευκαιρίες εμφανίζονται συνέχεια για δημοφιλείς τσιρλίντερς όπως η Andries. Καθώς οι κανόνες του N.C.A.A., του Εθνικού Κολλεγιακού Αθλητικού Συνδέσμου των Ηνωμένων Πολιτειών δεν τις αφορούν, οι μαζορέτες μπορούν να πωλούν αυτόγραφα, να εμφανίζονται σε διαφημιστικά σποτ και να προωθούν προϊόντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φορώντας τις επίσημες στολές τους.
Αν οι υπόλοιποι αθλητές/ αθλήτριες επιχειρούσαν να κάνουν κάτι παρόμοιο θα βρίσκονταν άμεσα αντιμέτωποι με ποινές για τους ίδιους και για τις ομάδες τους και ίσως να αναγκάζονταν να χάσουν τη σεζόν, ακόμα και την υποτροφία τους.
Το παράδειγμα της Σιμόν Μπάιλς
Η σουπερστάρ της ενόργανης γυμναστικής, Σιμόν Μπάιλς λόγω των παραπάνω κανόνων αναγκάστηκε να αφήσει τον κόσμο των κολεγιακών σπορ. Συγκεκριμένα η Μπάιλς εγκατέλειψε την υποτροφία που της πρόσφερε το U.C.L.A. καθώς θα την απέκλειε από διάφορες προσοδοφόρες διαφημιστικές συμφωνίες.
Αυτή τη περίοδο, μετά από χρόνια προσπαθειών, διαφαίνεται η πιθανότητα να αλλάξουν οι κανόνες του N.C.A.A. ανοίγοντας μια ολόκληρη νέα αγορά, επιτρέποντας στους αθλητές να κερδίζουν χρήματα μέσω συμφωνιών στα social media.
- «Ήταν όλοι τους παιδιά μου», το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ στο θέατρο Αλκυονίς
- Το ΕΚΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο του CIVIS: Μια Διαδρομή Πρωτοπορίας και Εξωστρέφειας
- Εφορία: Αυτόματη επιβολή προστίμων για εκπρόθεσμες φορο-δηλώσεις
- Πως ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ακροδεξιά και πληθωρισμό παγκόσμιους «βασιλιάδες»
- Επιστροφή στον πρώην: Η σύγχρονη «Οδύσσεια» των σχέσεων
- Καιρός: Επιδείνωση των συνθηκών με κρύο, βροχές και χιόνια – Πότε θα εκδηλωθούν καταιγίδες στην Αττική