Η εταιρεία που σας ταξιδεύει από τον καναπέ σας: Πώς και πού μπορείτε να «πάτε» εν μέσω πανδημίας
Η ιστορία πίσω από τη Clio Muse Tours και πως μία ομάδα νέων παιδιών, κοντά στα 30, έφτιαξε μία εφαρμογή που μεταφέρει το κοινό στο Κολοσσαίο, το Παλάτι των Δόγηδων, τον Καθεδρικό Ναό της Σεβίλλης, το Παλάτι της Αλάμπρα, την Ακρόπολη, την Έφεσο
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- «Είσαι ενδοτικός», «Μην είσαι κατά συρροή δειλός»: Συνεχίζεται ο πόλεμος Νετανιάχου και Γκαντζ
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
- Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη των Ελλήνων αν ενεργοποιηθεί η «βόμβα» Τραμπ για 5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες
Μα πόσο πολύ μας έχει λείψει μία απόδραση; Αυτή η χαρά να φτιάξεις βαλίτσες και να μπεις σε ένα αεροπλάνο μαζί με τους αγαπημένους σου και να ταξιδέψεις προς τη Ρώμη… ή το Παρίσι ή σε άλλους προορισμούς με την προσδοκία να “γεμίσεις” το μυαλό σου με νέες εικόνες. Να περπατήσεις στα σοκάκια νέων πόλεων και να θαυμάσεις τα αξιοθέατα.
Ευτυχώς, ακόμα και σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, η τεχνολογία σε συνδυασμό με την εφευρετικότητα των Ελλήνων επιχειρηματιών μπορούν να δώσουν τη λύση: πως θα σας φαινόταν λοιπόν αν “ταξιδεύατε” στο Κολοσσαίο της Ρώμης από τον καναπέ του σπιτιού σας;
Μία ομάδα νέων παιδιών, κοντά στα 30, έφτιαξε μία εφαρμογή ονόματι Clio Muse Tours. Δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε εκδρομές στα αξιοθέατα με θεματικές εκδρομές που μπορείτε να ακούσετε ή να διαβάσετε εν κινήσει. Από το 2014 που ιδρύθηκε η εταιρεία ουσιαστικά λειτουργούσε ως ξεναγός και οι ηχητικοί οδηγοί περιλαμβάνουν χειρόγραφες συλλογές ιστοριών, ταξιδιωτικές συμβουλές για διαδραστικούς χάρτες και συνεντεύξεις εκτός σύνδεσης.
Μετά … ξέσπασε η πανδημία
Κατά το πρώτο κύμα η Clio Muse δημιούργησε τη νέα γενιά ξεναγήσεων, τα virtual tours. Καθιστώντας έτσι δυνατή την εμπειρία απομακρυσμένης επίσκεψης σε κορυφαία μουσεία και αξιοθέατα, μεταφέροντας έτσι το κοινό στο Κολοσσαίο, το Παλάτι των Δόγηδων, τον Καθεδρικό Ναό της Σεβίλλης, το Παλάτι της Αλάμπρα, την Ακρόπολη, την Έφεσο κλπ.
Μιλώντας στο In.gr και tanea.gr, oι ιδρυτές της εταιρείας, Δάφνη Τσεβρένη, Ανδρέας Φατούρος και Γιάννης Νικολόπουλος μεταφέρουν πως ακόμα είναι άγνωστο πως θα διαμορφωθεί το μέλλον του τουρισμού την επόμενη μέρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο τουρισμός δεν θα είναι όπως τον γνωρίζαμε. Και εκτιμούν πως τα ψηφιακά μέσα ήρθαν για να μείνουν και με αφορμή τις επιπτώσεις του COVID-19.
Πως μπορείτε να ταξιδέψετε
Η Clio Muse Tours ακολουθεί έναν δυναμικό τρόπο για τη δημιουργία υψηλής ποιότητας ψηφιακών ξεναγήσεων, δίνοντας τη δυνατότητα σε επαγγελματίες του τουρισμού και του πολιτισμού να δημιουργήσουν εύκολα τις δικές τους ξεναγήσεις για αξιοθέατα και περιπάτους στην πόλη. Κάθε ξενάγηση ακολουθεί τη μεθοδολογία αφήγησης της Clio Muse, δημιουργώντας μια εμπειρία για τον ταξιδιώτη που του παρέχεται από την εφαρμογή Clio Muse App για Android & iOS συσκευές ή από το Tour Experience μέσω link, χωρίς την εγκατάσταση της εφαρμογής, σε οποιονδήποτε browser (σε υπολογιστή, tablet, και smartphone).
LINK: (https://cliomusetours.com/)
Οι ξεναγήσεις διατίθενται μέσω παγκόσμιων τουριστικών εταιρειών όπως GetYourGuide, Viator-TripAdvisor, Expedia, TUI Musement κ.α.
Η Clio Muse διαθέτει ακουστικές ξεναγήσεις, virtual ξεναγήσεις & skip-the-line πακέτα (ηλεκτρονικό εισιτήριο & ακουστική ξενάγηση) για κορυφαία αξιοθέατα.
Η νέα γενιά ξεναγήσεων, τα virtual tours, καθιστούν δυνατή την εμπειρία απομακρυσμένης επίσκεψης σε κορυφαία μουσεία και αξιοθέατα. Η εν λόγω μεθοδολογία περιεχομένου και αφήγησης συνδυάζεται με την δύναμη της δορυφορικής και της οδικής προβολής (satellite & street view), μεταφέροντας το κοινό στο Κολοσσαίο, το Παλάτι των Δόγηδων, τον Καθεδρικό Ναό της Σεβίλλης, το Παλάτι της Αλάμπρα, την Ακρόπολη, την Έφεσο και άλλα κορυφαία αξιοθέατα.
Τα Clio Muse Virtual Tours έρχονται σε μια εποχή που ο κόσμος αναζητά εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας και ταξιδιού και δίνουν τη δυνατότητα στο κοινό να ταξιδέψει και να περιηγηθεί στα μέρη που ονειρεύεται από την ασφάλεια του σπιτιού του.
Πότε ξεκίνησε η ιδέα
Προέκυψε το 2012 σε ένα σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας στο οποίο συναντήθηκαν οι τρεις συνιδρυτές της εταιρείας: Δάφνη Τσεβρένη, Ανδρέας Φατούρος και Γιάννης Νικολόπουλος. Μιλώντας στο in.gr η Δάφνη αναφέρει πως η αρχική ιδέα προέκυψε από το γεγονός ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελείται από διάφορα κομμάτια τα οποία συχνά δεν συνδέονται. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα διαδικτυακό τόπο συνάντησης του πολιτισμού με τον τουρισμό. Μια πλατφόρμα που θα δίνει πρόσβαση τόσο στους ταξιδιώτες σε μνημεία και μουσεία αλλά και αντίστροφα, στους ίδιους τους πολιτιστικούς φορείς που μέσω αυτής μπορούν να γίνουν γνωστοί σε ένα ευρύτερο διεθνές κοινό.
Η πορεία και τα εμπόδια
Η ιδέα έγινε πραγματικότητα μέσα από τη δημιουργία της εταιρείας το 2014 και μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια η τρεις συνιδρυτές δημιούργησαν την μεθοδολογία για την ανάπτυξη περιεχομένου μέσα από συνεργασία με γνωστά μουσεία της Αθήνας. “Παρόλο που αυτό μας έδωσε ένα προβάδισμα όταν τελικά ιδρύσαμε την Clio Muse Tours γιατί το όνομα μας δεν ήταν τελείως άγνωστο, κάποιοι μας έβλεπαν με δυσπιστία. Δεν τους αδικούμε, ήμασταν μια νεοσύστατη startup με ιδρυτές το 2012” αναφέρει η Δάφνη και προσθέτει πως “ένα άλλο πρόβλημα που είχαμε, στην αρχή ήταν ότι οι ξεναγοί μας αντιμετώπιζαν ανταγωνιστικά θεωρώντας ότι οι ακουστικές ξεναγήσεις μπορούν να λειτουργήσουν επιζήμια για τη δουλειά τους. Ευτυχώς, αυτό έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι επικοινωνούν μαζί μας για τη δημιουργία της δικής τους ακουστικής ξενάγησης”.
Χρηματοδότηση
Στην αρχή η εταιρεία είχε λάβει χρηματικά βραβεία από διαγωνισμούς για startups. Μέχρι σήμερα έχουν βραβευτεί σε 10 παγκόσμιους διαγωνισμούς και έχουν λάβει 40.000€ από αυτούς. Οι σημαντικότεροι, από άποψη ποσών, ήταν το Booking Cares Lab (από την booking.com) όπου έλαβαν 20.000 ευρώ και από το The Squeeze Orange Grove – SNF 10.000 ευρώ. Επιπλέον έχουν λάβει επιχορηγήσεις από Horizon 2020 project (2 σε αριθμό) ύψους συνολικά 360.000 ευρώ και τον Οκτώβριο 2018 έλαβαν επίσης χρηματοδότηση από το Uni.fund υψους 200.000 ευρώ και συμπληρωματική δόση τον Νοέμβριο 2019 ύψους 300.000 ευρώ.
Επιχειρηματικότητα και πανδημία
Ως μια εταιρεία που λειτουργεί μέσα από συνεργασίες στον πολιτισμό και τον τουρισμό, η Clio Muse Tours μας τονίζουν οι ιδρυτές, δεν έμεινε ανεπηρέαστη από τις επιπτώσεις της πανδημίας. “Δε θα σας κρύψουμε ότι από τον Μάρτιο και για τους επόμενους δύο μήνες η εταιρεία βρισκόταν σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης. Δεν ήταν μόνο ότι έπρεπε να παγώσουμε τα σχέδια μας αλλά και να βρούμε τρόπους να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα, η οποία όπως σε όλους έτσι και σε μας ήταν εντελώς άγνωστη”, αναφέρει η Δάφνη.
Τονίζει δε πως το 2019 είχαν αγοράσει τα προϊόντα μας 50.000 ταξιδιώτες, το οποίο δεκαπλασίασε τα έσοδα της εταιρείας μας. Λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, η Clio Muse Tours βρισκόταν στις τελευταίες συζητήσεις για τη σύναψη συνεργασίας με κάποια από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά, ταξιδιωτικά πρακτορεία στον κόσμο (online travel agents) και οι προβλέψεις έδειχναν ότι το 2021 θα κάναμε το μεγάλο βήμα από τη start-up στο scale-up. Η ομάδα μας είχε μεγαλώσει και για την ακρίβεια, το Μάρτιο ήμασταν στη διαδικασία συνεντεύξεων και προσλήψεων 4 ακόμα ατόμων ενώ είχαμε μόλις ξεκινήσει τη μετακόμιση μας σε μεγαλύτερα γραφεία.
Covid και επιπτώσεις
Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα τόσο στο χώρο του πολιτισμού όσο και στου τουρισμού και όπως και άλλες εταιρείες του χώρου. Ετσι και η Clio Muse Tours αναγκάστηκε να αναδιαμορφώσει το επιχειρηματικό μας μοντέλο. “Πήραμε αποφάσεις γρήγορα αλλά υπεύθυνα και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι όλα λειτούργησαν καλύτερα από ότι περιμέναμε. Στρέψαμε το βλέμμα μας προς συνεργασίες με τους πολιτιστικούς φορείς παγώνοντας για λίγο τις συζητήσεις για εταιρικές συνεργασίες. Επιπλέον, οι 23 εικονικές περιηγήσεις που κυκλοφορήσαμε σε μόλις δύο εβδομάδες από το πρώτο lockdown, δέχτηκαν πολύ καλές κριτικές τόσο από τα διεθνή διαδικτυακά, ταξιδιωτικά πρακτορεία όσο και από τους ταξιδιώτες. Παρόλο που δεν ήταν στα άμεσα σχέδια μας, η πανδημία μας ανάγκασε να επιταχύνουμε τη διαδικασία. Το μεγαλύτερο πλήγμα, ήταν ότι δυστυχώς για να μπορέσουμε να προστατέψουμε το μέλλον της εταιρείας αναγκαστήκαμε να μειώσουμε την ομάδα μας κατά 30%”, αναφέρει η Δάφνη.
Το μέλλον
Οι ιδρυτές της εταιρείας μεταφέρουν στο In.gr πως ακόμα είναι άγνωστο το πως ακριβώς θα διαμορφωθεί το μέλλον του τουρισμού την επόμενη μέρα μετά την πανδημία. Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι ο τουρισμός δεν θα είναι όπως τον γνωρίζαμε. Τα ψηφιακά μέσα ήρθαν για να μείνουν και με αφορμή τις επιπτώσεις του COVID-19, έρχεται πιο έντονα στο προσκήνιο η ανάγκη για βιώσιμο τουρισμό που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα. Στην Clio Muse Tours “θα συνεχίσουμε αυτό που κάναμε από την ίδρυσή μας, δηλαδή να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για να κάνουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά προσβάσιμη σε όλους. Πλέον, όμως πιστεύουμε ότι όλο και περισσότεροι θα μοιραστούν το όραμα μας βλέποντας και την αναγκαιότητα της αγοράς. Ο βιώσιμος τουρισμός ήταν πάντα κομμάτι της φιλοσοφίας μας και γι’ αυτό και έχουμε εφαρμόσει τις πρακτικές βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης σε κάθε μια από τις ξεναγήσεις μας”, τονίζει η Δάφνη Τσεβρένη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις