Αudi Q3 45 TFSI e: Στην πρίζα και τα compact SUV των Γερμανών
Η γερμανική φίρμα συμπληρώνει την γκάμα του μεσαίου SUV της με μια plug-in υβριδική έκδοση η οποία αξιοποιεί το σύνολο που εφοδιάζει και το VW Golf GTE.
H Αudi συνεχίζει με ταχείς ρυθμούς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας όπως άλλωστε προβλέπει ο φιλόδοξος οικονομικός όσο και προϊόντικός σχεδιασμός του VW Group, μεταφέροντας την ηλεκτροκίνηση στα compact SUV της με την μορφή μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του Q3.
To Q3 45 TFSI e όπως είναι η πλήρης ονομασία της έκδοσης η οποία αναμένεται από την προσεχή άνοιξη τόσο σε παραδοσιακή SUV εκδοχή αμαξώματος όσο και στην Sportback, συνδυάζει τον γνώριμο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,4 λίτρων του VW Group με ηλεκτρικό μοτέρ, εξασφαλίζοντας συνδυαστική ισχύ 245 ίππων και 400 Nm ροπής. Το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία ενός κιβωτίου έξι σχέσεων Stronic το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Σύμφωνα με τις συστάσεις τα παραπάνω μεγέθη ισχύος δίνουν την δυνατότητα στην plug-in υβριδική έκδοση του Q3 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 210 χλμ./ώρα.
Όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες «εφαρμογές» του συγκεκριμένου συνόλου σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW και στην προκειμένη περίπτωση, την plug-in υβριδική εξίσωση συμπληρώνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου με απόδοση 13 kWh οι οποίες τοποθετούνται στο πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Η μπαταρία εξασφαλίζει στo Q3 τη δυνατότητα να κινείται αποκλειστικά με την ενέργεια των συστοιχιών ιόντων λιθίου για 50 χλμ. και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Παράλληλα, όπως συνηθίζεται στις plug-in υβριδικές… περιστάσεις το Q3 διαθέτει μια σειρά από προγράμματα οδήγησης τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να διαμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού του συνόλου.
Αναλυτικότερα, εκτός από το προαναφερθέν πρόγραμμα EV το οποίο δίνει προτεραιότητα στον ηλεκτροκινητήρα καθιστώντας την κίνηση εφικτή αποκλειστικά με την ενέργεια των μπαταριών, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα Auto Hybrid το οποίο επί της ουσίας εναλλάσσει τους δύο κινητήρες αναλόγως με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες.
Παράλληλα, με τα παραπάνω προγράμματα, υπάρχουν και τα Battery Charge και Battery Hold η επιλογή των οποίων στοχεύει στην διατήρηση της ενεργειακής στάθμης των μπαταριών και στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας αντίστοιχα, και παραμετροποιεί το βαθμό παρέμβασης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας με το οποίο εφοδιάζεται η έκδοση και που σύμφωνα με τις συστάσεις μπορεί να ανακτήσει έως και 40 KWh ενέργειας.
Σε ό,τι αφορά την δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας, απαιτούνται 3 ώρες και 45 λεπτά μέσω επιτοίχιου φορτιστή ενώ ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει αλλά και να προγραμματίσει τη διαδικασία μέσω του smartphone του και της αντίστοιχης εφαρμογής.
Αναφορικά με τις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού, σύμφωνα με τις αρχικές συστάσεις τα Audi Q3 TFSI e και Audi Q3 TFSI e Sportback θα προσφέρονται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού Technik, S Line, Black Edition και Vorsprung όπως ισχύει για τα όλα τα νεότερα μοντέλα της Audi.
- Μαγδεμβούργο: Καταδικάζει την επίθεση η Σαουδική Αραβία – «Βαθύτατα συγκλονισμένος» ο Μακρόν
- ΗΠΑ: Οι Ρεπουμπλικανοί προστατεύουν τις επενδύσεις του Μασκ στην Κίνα, λένε οι Δημοκρατικοί
- Αμαλιάδα: «Αν δω το παραμικρό θα την ”σκίσω” επιστημονικά», λέει ο τεχνικός σύμβουλος της Ειρήνης Μουρτζούκου
- Αμαλιάδα: «Το ψέμα θέλει μνήμη και η αλήθεια θάρρος» – Ανατροπή από μάρτυρα – «κλειδί»
- Μαγδεμβούργο: Για «κενό ασφαλείας» στη χριστουγεννιάτικη αγορά κάνει λόγο ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας
- ΗΠΑ: Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψηφίζει νομοσχέδιο για την αποτροπή του κυβερνητικού shutdown