Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Σαββατοκύριακο… τριών ημερών με τον ίδιο μισθό στη Νέα Ζηλανδία

Σαββατοκύριακο… τριών ημερών με τον ίδιο μισθό στη Νέα Ζηλανδία

Τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή στη Νέα Ζηλανδία και θεωρείται ότι θα κάνει τους εργαζομένους πιο χαρούμενους, πιο υγιείς και πιο παραγωγικούς

Το πείραμα με το «Σαββατοκύριακο» τριών ημερών θέτουν σε εφαρμογή μεγάλες εταιρείες που θεωρούν ότι οι πιο ευέλικτες μορφές εργασίας στη μετά την πανδημία εποχή είναι εδώ για να μείνουν, αφού φαίνεται ότι συμφέρουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους εργαζομένους.

Τελευταίο παράδειγμα είναι αυτό της Unilever, η οποία αποφάσισε να δοκιμάσει την εφαρμογή των λιγότερων ημερών εργασίας σε όσους απασχολεί στη Νέα Ζηλανδία. Ολοι οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, και μάλιστα θα αποφασίζουν οι ίδιοι για το ποιες θα είναι οι ημέρες αυτές. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν αυτόν τον μήνα και θα διαρκέσουν έναν ολόκληρο χρόνο. Η Unilever έχει ανακοινώσει ότι εάν όλα πάνε καλά θα εξετάσει να εφαρμόσει την πρακτική αυτή σε ευρύτερη κλίμακα. Οι εργαζόμενοί της στη Νέα Ζηλανδία θα διατηρήσουν τις πλήρεις αποδοχές τους και η πρόοδός τους θα καταγράφεται από το Πανεπιστήμιο University of Technology Sydney της Αυστραλίας. Η Unilever απασχολεί 81 άτομα στη Νέα Ζηλανδία και 155.000 άτομα παγκοσμίως.

Πρόκειται για μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες για να δοκιμαστεί μια τέτοια πρακτική, της οποίας οι υποστηρικτές λένε ότι θα κάνει τους εργαζομένους πιο χαρούμενους, πιο υγιείς και πιο παραγωγικούς.

Η εβδομάδα των τεσσάρων εργάσιμων ημερών έχει παρουσιαστεί ως τρόπος για να επιτυγχάνεται καλύτερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, ώστε να αντιμετωπιστούν και οι προκλήσεις και οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Μεγάλη πρόκληση

Το προσωπικό της Unilever στη Νέα Ζηλανδία πουλάει ή διανέμει προϊόντα της αλλά δεν τα παράγει εκεί. Θα αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση το να εφαρμοστεί εργάσιμη εβδομάδα τεσσάρων ημερών σε εργοστάσια, είπε στους «Financial Times» ο γενικός διευθυντής της Unilever Νέας Ζηλανδίας, Νικ Μπανγκς. Ο ίδιος προσέθεσε ακόμα ότι οι συνάδελφοί του θα πρέπει να διατηρήσουν την ίδια παραγωγικότητα. Εάν καταλήξουν να εργάζονται πάρα πολλές ώρες τις τέσσερις αυτές ημέρες, τότε θα έχει χαθεί το νόημα, όπως είπε στη βρετανική εφημερίδα.

Ο Μπανγκς αποκάλυψε ότι εμπνεύστηκε για την ιδέα από τον ιδρυτή της εταιρείας ακινήτων Perpetual Guardian, Αντριου Μπαρνς. Η εταιρεία αυτή είχε προκαλέσει αίσθηση το 2018, όταν ανακοίνωσε ότι κατάφερε να αυξήσει την παραγωγικότητα με το να δίνει μία επιπλέον ημέρα άδεια μετ’ αποδοχών για οκτώ εβδομάδες, σε καθέναν από τους 240 εργαζομένους της.

Ακόμα και η ίδια η Microsoft έχει ανακοινώσει ότι παρατήρησε αύξηση στην παραγωγικότητα όταν τον Αύγουστο υιοθέτησε εβδομάδα με τέσσερις ημέρες εργασίας για τους εργαζομένους της στην Ιαπωνία. Τα αποτελέσματα φαίνεται ότι ήταν πολλά υποσχόμενα. Ενώ ο χρόνος που αφιερώθηκε στην εργασία μειώθηκε σημαντικά, η παραγωγικότητα – που μετρήθηκε από τις πωλήσεις ανά υπάλληλο – αυξήθηκε κατά σχεδόν 40% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ανέφερε η ίδια η εταιρεία.

Η αλυσίδα ταχυφαγείων Shake Shack έχει αρχίσει και αυτή δοκιμές της συγκεκριμένης πρακτικής από πέρυσι για να δει την αποτελεσματικότητά της και να προσελκύσει περισσότερους εργαζομένους.

Και άλλες εταιρείες εξετάζουν αντίστοιχες εργασιακές ρυθμίσεις για παρόμοιους λόγους. Πριν από λίγες μόνο ημέρες η ιαπωνική εταιρεία Nomura Holdings ανακοίνωσε ότι σκέφτεται να εφαρμόσει νέο εργασιακό καθεστώς, το οποίο θα επιτρέπει στους εργαζομένους να περνούν κάθε μήνα έως και το 60% του χρόνου τους μακριά από το γραφείο.

Γενικά σε όλον τον κόσμο υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι υλοποίησης της προσπάθειας για τετραήμερη εβδομάδα εργασίας. Ορισμένες εταιρείες έχουν υπαλλήλους που εργάζονται 10 ώρες την ημέρα για τις τέσσερις αυτές ημέρες, ενώ άλλες μειώνουν τον αριθμό των ωρών εργασίας κάθε εβδομάδα σε 32.

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024