Χατζηδάκης: Μείζων μεταρρύθμιση οι διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση και τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια
Το κρίσιμο, με την ψήφιση του νομοσχεδίου είναι να εφαρμοστούν το ταχύτερο οι διατάξεις του, και κυρίως οι ρυθμίσεις για την εκτός σχεδίου δόμηση και τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια, τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
Το κρίσιμο, με την ψήφιση του νομοσχεδίου είναι να εφαρμοστούν το ταχύτερο οι διατάξεις του, και κυρίως οι ρυθμίσεις για την εκτός σχεδίου δόμηση και τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια, τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, κλείνοντας τη διήμερη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον Εκσυγχρονισμό της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας: «Αυτή είναι η μείζων μεταρρύθμιση» είπε ο κ. Χατζηδάκης. Ειδικότερα για τις ενεργειακές ρυθμίσεις που περιελήφθησαν με ειδική τροπολογία, είπε ότι αντιμετωπίζουν «σίγουρα και σταθερά» το πρόβλημα του Ειδικού Λογαριασμού των ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), που προέκυψε – βασικά – λόγω κορονοϊού, ενώ συντελούν στη μετάβαση των ΑΠΕ στο μοντέλο της ελεύθερης αγοράς. Τέλος σημείωσε ότι δεν μπορούν αυτή την ώρα να γίνουν άλλες αλλαγές, και ότι δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα ως προς τη φιλοσοφία της παρέμβασης της κυβέρνησης.
Στην κριτική της αντιπολίτευσης για τη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ και τη συμβολή της στο πρόβλημα του ΕΛΑΠΕ, είπε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης απέτρεψαν τη φυγή των πελατών της ΔΕΗ και βοήθησαν στην πληρωμή των παραγωγών των ΑΠΕ. Σημείωσε ότι αρχικά το θέμα του ΕΛΑΠΕ αντιμετωπίστηκε, ωστόσο προέκυψε η πανδημία που ανάγκασε και άλλες ευρωπαϊκές χώρες να λάβουν μέτρα. Εμείς δεν επιβαρύνουμε, όπως η Γερμανία τους καταναλωτές, αλλά κάνουμε καταμερισμό βάρους στους προμηθευτές με μία εφάπαξ συμβολή το 2021 (επειδή κέρδισαν από τις εξελίξεις με την πτώση της χονδρεμπορικής τιμής), μια επιβάρυνση 6% ετησίως μόνο για το 2020 για τους παραγωγούς των ΑΠΕ και με μια μικρή επιβάρυνση 3 λεπτών στο ντίζελ. «Πόσο λογικό, εν μέσω κρίσης πανδημίας, [..] να αποδεχθούμε να εξαιρεθούν μόνο οι παραγωγοί των ΑΠΕ» αναρωτήθηκε ο κ. Χατζηδάκης.
Η λύση που δίνουμε για τα οικονομικά του ΕΛΑΠΕ είναι σίγουρα και μακροχρόνια και απόλυτα σταθερή, όπως λένε και οι δύο μελέτες του ΔΑΠΕΠ και της ΡΑΕ. «Αντέχουν όχι μόνο στο σενάριο βασικής γραμμής, θα αντέξουν και στο δυσμενές σενάριο, που θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση της κρίσης σε Ελλάδα και εξωτερικό» είπε ο κ. Χατζηδάκης. Εκτίμησε επίσης ότι «αυτό που προβλέψαμε για να στηριχθούν οι ΑΠΕ, δηλαδή η μεταφορά εσόδων από ΥΚΟ (υπηρεσίες κοινής ωφέλειας), στο ΕΤΜΕΑΡ, μπορεί να μη χρειαστεί [..] Οι καταναλωτές έτσι κι αλλιώς δεν θα επιβαρυνθούν εκτός και εάν εφαρμόσουμε τις προτάσεις της αντιπολίτευσης για αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ».
Μιλώντας για τα διαρθρωτικά μέτρα που εισάγει το νομοσχέδιο, είπε ότι τώρα που οι έπεσε το κόστος ενέργειας από ΑΠΕ, πρέπει να πάμε από τις εγγυημένες τιμές (ταρίφες) σε σταδιακή προσαρμογή σε καθεστώς ελεύθερης αγοράς.
Στην κατεύθυνση αυτή, συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, θα πάμε σε διαγωνισμούς των 350 μεγαβάτ για να υπάρξει ανταγωνισμός, και κατεβάζουμε τα όρια συμμετοχής για την είσοδο όλων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις