Αυτό το ιαπωνικό εστιατόριο έχει αντέξει δέκα αιώνες και βάλε
Χίλια είκοσι χρόνια ζωής δείχνουν ότι αυτό το μαγαζί έχει περάσει με επιτυχία από δεκάδες κρίσεις. Και τώρα με τον κοροναϊό τι γίνεται;
Στην Ιαπωνία, μια χώρα με πολιτισμό που χάνεται στα βάθη των αιώνων, είναι λογικό να υπάρχουν ένα σωρό παλιά μαγαζιά. Και όταν λέμε παλιά, μιλάμε για αιωνόβια-όχι όπως στην Αθήνα που κάνουμε λόγο για παλιά μαγαζιά εκατό χρονών. ‘Ενα από τα πιο παλιά ιαπωνικά καταστήματα είναι το περίφημο Ichiwa στη Ναγκόγια της Ιαπωνίας, που σερβίρει παραδοσιακά ιαπωνικά φαγητά με την λογική του «καϊσέκι».
Από πολλούς γνώστες του φαγητού, αυτό θεωρείται το ανώτατο επίπεδο γαστριμαργικής απόλαυσης. Το kaiseki δεν αφορά τόσο τα υλικά καθεαυτά όσο την σχολαστική τεχνική του μαγειρέματος, που συνδέεται άμεσα μάλιστα με τον μήνα του χρόνου. Θα μπορούσαμε να πούμε πως πρόκειται για ένα banquet στο οποίο σερβίρονται 14 ή και περισσότερα πιάτα. Τόσο η διαδικασία όσο και οι γεύσεις ακολουθούν πάρα πολύ αυστηρούς κανόνες.
Αρχικά, το στυλ του kaiseki αναγνωρίζεται από το γεγονός ότι τα φαγητά καταφθάνουν στο τραπέζι με την σειρά παρασκευής τους και στο τέλος κάθε γεύματος σερβίρονται σούπα και ρύζι. Η βασική ιδέα είναι να μεταφέρεται το πνεύμα κάθε εποχής, γι’ αυτό και όλα τα υλικά επιλέγονται με βάση την εποχικότητα.
H κυρία Hasewaga ,η ιδιοκτήτρια του Ichiwa που βρίσκεται στα ηνία της επιχείρησης εδώ και μερικές δεκαετίες, λέει ότι για να έχει διάρκεια μια επιχείρηση, χρειάζεται έναν σκοπό πιο μεγάλο και πιο ιερό από αυτόν του κέρδους. Στην περίπτωση της δικής της επιχείρησης, αυτός ο σκοπός υπάρχεια: το εστιατόριο σερβίρει τους πιστούς του ναού που βρίσκεται εκεί κοντά.
Αξίες όπως τέτοιοι ιεροί σκοποί, αλλά και η έγνοια των ανθρώπων που εργάζονται σε μια επιχείρηση, ο σεβασμός στον πελάτη, η συντήρηση ενός οικογενειακού κλίματος είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους για τους οποίους κάποιες επιχειρήσεις διαρκούν στον χρόνο. Πρόκειται για μια «γιαπωνέζικη επιχειρηματική λογική» με έννοιες και ιδανικά που δύσκολα μεταφράζονται σε άλλη γλώσσα. Σκεφτείτε κάτι σαν…το δικό μας μεράκι και φιλότιμο.
Η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει αρνηθεί πολλάκις προτάσης επέκτασής της ή και ενίσχυσής της με online υπηρεσίες delivery και διάφορα άλλα. Στο Ichiwa σερβίρονται παραδοασικά, χειροποίητα mochi (κέικ ρυζιού) και, φυσικά, πράσινο τσάι.
Φυσικά, αρκετά από αυτά τα μαγαζιά έχουν ζήσει χρυσές περιόδους και φυσικά είχαν την δυνατότητα αποταμίευσης, σε αντίθεση με πιο καινούργια μαγαζιά που πρωτάνοιξαν σε επισφαλείς περιόδους για την ανθρωπότητα και με το άγχος της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας και της ζήτησης.
Επίσης, η παράδοση έχει γίνει το απόλυτο trend τα τελευταία δέκα χρόνια. Μερικά μαγαζιά, όπως το Ichiwa δεν χρειάζεται καν να πληρώνουν διαφήμιση. Είτε η θέση τους, είτε η θέση που καταλαμβάνουν στις προτιμήσεις influencers, documentarists και bloggers τα καθιστούν ξανά και ξανά δημοφιλή.
Ο κοροναϊός δεν μπορεί να απειλήσει τόσο κραταιές επιχειρήσεις-είναι βέβαιο ότι έχουν περάσει και δυσκολότερα. Μάλλον οι ιδιοκτήτες τους, που στην πλειοψηφία τους είναι γηραιοί, πρέπει να προσέχουν, καθώς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
«Θα περάσει κι αυτό», όπως λέει και η κυρία Hasewaga.
Πληροφορίες & Φωτογραφίες από τους New York Times
- Η καρδιά του χρυσού στην Κίνα χτυπάει σε ένα πρώην ψαροχώρι
- Η Alex Consani είναι ένα από τα πρώτα τρανς μοντέλα που περπάτησαν για τη Victoria’s Secret – «Είναι τρελό»
- Η «τέλεια καταιγίδα» στην αυτοκινητοβιομηχανία – Πώς η Κίνα «πήρε κεφάλι» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Ο Βέλντε μπορεί να είναι παίκτης – κλειδί για τα μεγάλα παιχνίδια που έρχονται
- Άρης – Περιστέρι 77-71: Ντε Τζούλιους και τρίτη σερί νίκη για τους Θεσσαλονικείς (vid)
- Taste Atlas: Το ελληνικό πιάτο με τυρί που κατακτά τον κόσμο