Σωτήρης Τσιόδρας: Με τι επιχειρήματα μας έπεισε για να εφαρμόσουμε τα μέτρα
Πως ο Σωτήρης Τσιόδρας έπεισε τους πολίτες στην πρώτη περίοδο της πανδημίας, τι διαδικασίες πειθούς ακολούθησε, ποιά επιχειρήματα χρησιμοποίησε και για ποιόν σκοπό;
- Έκλεβαν ρούχα από καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας – Τέσσερις συλλήψεις
- Το υπέροχο και συγκινητικό «αντίο» της Finos Film στο 2024
- Αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου κάνει... expose τον Φειδία - «Μάθε τους κανόνες»
- Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με περιοριστικό όρο ο 14χρονος που μαχαίρωσε τον πατέρα της φίλης του
Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η πιθανότητα να μην ενστερνιστεί το κοινό τα επιχειρήματα ενός ειδικού και να μην επέλθει αλλαγή συμπεριφοράς είναι υπαρκτή ακόμη και εάν η ποιότητα των επιχειρημάτων ήταν αποδεκτή.
Μια επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στην τετραμηνιαία Πολιτική και Οικονομική επιθεώρηση «Διεθνής και Ευρωπαϊκή Πολιτική» (τ.48-49, σελ. 259-275) επιχειρεί να φωτίσει την επιχειρηματολογία του Σωτήρη Τσιόδρα στην επιδημιολογική κρίση.
Σύμφωνα με την μελέτη της καθηγήτριας Φωτεινής Εγγλέζου, ο καθηγητής χρησιμοποίησε ένα υβριδικό επιχειρηματολογικό σχήμα, αυτό της πρακτικής συλλογιστικής ( practical reasoning).
Η πρακτική συλλογιστική αποτυπώνει με σύγχρονους όρους την αριστοτελική φρόνηση ή πρακτική σοφία.
Ουσιαστικά, διέπεται από την προσήλωση στην επίτευξη ενός επιθυμητού στόχου προσμετρώντας αντικρουόμενες αρνητικές παραμέτρους και ταυτόχρονα αποτυπώνοντας τις αξίες που στηρίζουν την υιοθέτηση της δράσης, η οποία προτείνεται στους πολίτες.
Έτσι, τα πρακτικά επιχειρήματα που προκύπτουν διατυπώνονται ως συμβουλευτική επιχειρηματολογία.
Ο κ. Τσιόδρας χρησιμοποίησε 165 επιχειρηματολογικά σχήματα, αναφορικά με την χρήση των μέτρων.
Αρχικά, μέσω της «επίκλησης για βοήθεια», ένα συναισθηματικό επιχείρημα, έθεσε τη βάση της επιχειρηματολογίας του.
Ο Σ. Τσιόδρας ανέδειξε με αυτήν την επιχειρηματολογία την ανάγκη εφαρμογής των μέτρων για να περιοριστεί ο ιός, να δοθεί χρόνος στη χώρα να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, να προστατευθούν οι ευπαθείς ομάδες και να επανέλθουν οι Έλληνες στην κανονικότητα, γρηγορότερα.
Χρησιμοποίησε και άλλα σχήματα όπως αυτό «των σκοπών και μέσων», που έχει θετικό πρόσημο, αλλά και της «αρνητικής αναλογίας» φέρνοντάς στο προσκήνιο την Ιταλία.
Όμως, χρησιμοποίησε σχήματα, για να στηρίξουν τα επιχειρήματα του, που «βασίζονται σε αξίες», που «προέρχονται από αξίες», σε «θετικές και αρνητικές συνέπειες» και «εναλλακτικές».
Ενεργοποίησε την «συλλογικότητά των Ελλήνων» και την «συλλογική αποδοχή της οικογένειας» ( π.χ. ποιούς θέλουμε να έχουμε μαζί μας του χρόνου; Δεν μπορούμε να έχουμε ταυτότητά χωρίς τις μανάδες, πατεράδες, γιαγιάδες, παπούδες).
Οι θετικές και αρνητικές συνέπειες για τις οποίες επιχειρηματολόγησε, έθεσαν πλαίσιο «συναισθηματικού προσανατολισμού», με έντονα φορτισμένη γλώσσα, που στόχευε να δεσμεύσει το ακροατήριο.
Για τις αρνητικές συνέπειες χρησιμοποίησε πολλές φορές αριθμητικά δεδομένα από το εξωτερικό ή επικαλείτο πηγές «αυθεντίας» , όπως διακεκριμένοι επιστήμονες για να προσδώσει αντικειμενικότητα στο συμπέρασμα.
Στο 3ο κεφάλαιο του τόμου που επιμελήθηκε ο καθηγητής Αθανάσιος Σαμαράς με τίτλο «Ζητήματα Επικοινωνίας και Στρατηγικής: Από την οικονομική κρίση στον Covid-19», αναλύονται ακόμη ο «λόγος» του Σόιμπλε για την Ελλάδα την περίοδο 2015-2017, ο πολιτικός λόγος για την Cosco στην Ελλάδα, οι εικόνες των κρατών με βάση την ισχύ τους, η εφαρμογή της θεωρίας διαχείρισης κρίσεων στις πανδημικές κρίσεις, οι στρατηγικές διαχείρισης της τουριστικής βιομηχανίας στην εποχή της πανδημίας και οι στρατηγικές αποδόμησης της εικόνας της Κίνας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης λόγω του covid.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις