Audi A3 Sportback 45 TFSI e: Plug-in υβριδικό downsizing
Μετά το Q3, το plug-in υβριδικό χρίσμα αποκτά και το Α3 που μεταφέρει την συγκεκριμένη τεχνολογία στις μικρομεσαίες διαστάσεις της γκάμας της Audi.
- Με στάσεις εργασίας συμμετέχουν στην απεργία τα ΜΜΜ - Πώς θα κινηθούν
- Συνελήφθη ο γιος της πριγκίπισσας της Νορβηγίας με την υποψία βιασμού - Το περιστατικό
- Ο πρώτος κήπος με τεχνητή νοημοσύνη που θα επιτρέπει να μιλάτε με τα λουλούδια
- Μπορεί ο σκύλος να μιμηθεί τις δικές μας κινήσεις; Κι αν ναι, πώς;
Με ελάχιστη χρονική απόσταση από την αποκάλυψη του plug-in υβριδικού Q3, η Audi μεταφέρει την ηλεκτρική τεχνολογία στο μικρομεσαίο της μοντέλο καθιστώντας την προσβάσιμη σε ένα ακόμα ευρύτερο κοινό.
Ο λόγος για το Α3 Sportback 45 TFSI e το οποίο αξιοποιεί την ίδια ακριβώς τεχνολογία με την plug-in υβριδική έκδοση του Audi Q3 και η οποία χρησιμοποιείται και σε άλλες εφαρμογές του VW Group.
Όπως ισχύει και στις υπόλοιπες τετράτροχες plug-in υβριδικές περιστάσεις του γερμανικού ομίλου και στην περίπτωση του A3 αξιοποιείται ο συνδυασμός του TSI των 1,4 λίτρων των 150 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων. Συνδυαστικά η απόδοση ανέρχεται σε 245 ίππους και 400 Nm ροπής ενώ το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων S Tronic το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Φυσικά από την εξίσωση δεν θα μπορούσαν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που και στην προκειμένη περίπτωση έχουν απόδοση 13 kWh και εξασφαλίζουν στο μικρομεσαίο μοντέλο τη δυνατότητα να κινείται με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση έως και 63 χλμ. -μέγεθος που εναρμονίζεται με το πρωτόκολλο WLTP- λειτουργία κατά την οποία μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 140 χλμ./ώρα. Η φόρτιση των 96 συστοιχιών ιόντων λιθίου απαιτεί περίπου πέντε ώρες σε συμβατική πρίζα.
Το plug-in υβριδικό σύνολο περιορίζει σημαντικά τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τα οποία περικόπτονται σε 1,4 λίτρα/100 χλμ. και 31 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Επίσης, όπως ακριβώς ισχύει και για την αντίστοιχη έκδοση του Q3, το plug-in υβριδικό A3 διαθέτει επιπλέον προγράμματα οδήγησης ειδικά διαμορφωμένα για τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Εκτός από το παραπάνω πρόγραμμα EV που δίνει προτεραιότητα στο ηλεκτρικό μοτέρ ο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα Auto Hybrid το οποίο επί της ουσίας εναλλάσσει τους δύο κινητήρες αναλόγως με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες.
Παράλληλα, υπάρχουν τα Battery Charge και Battery Hold η επιλογή των οποίων στοχεύει στην διατήρηση της ενεργειακής στάθμης των μπαταριών και στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας αντίστοιχα.
Αναλόγως έχουν αναδιαμορφωθεί και οι ενδείξεις του ψηφιακού cockpit το οποίο ενσωματώνει στοιχεία για την απόδοση του ή των κινητήρων, αναγράφει το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, το βαθμό φόρτισης των μπαταριών και την ηλεκτρική αυτονομία. Αντιστοίχως η οθόνη του infotainment έχει αποκτήσει επιπλέον γραφικά που αναπαριστούν την ροή της ενέργειας στο κινητήριο σύνολο.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του, το Α3 Sportback 45 TFSI e εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται σε 232 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά το Α3 Sportback 45 TFSI e ξεχωρίζει από ορισμένες σκούρες λεπτομέρειες στη γρίλια η οποία φέρει γυαλιστερά μαύρα στοιχεία ενώ προαιρετικά οι αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν φωτιστικά σώματα matrix LED και δυναμικούς δείκτες αλλαγής πορείας. Επίσης τα φώτα ημέρας τα οποία αποτελούνται από 15 τμήματα LED δημιουργούν το μοτίβο Ε σηματοδοτώντας την φύση της συγκεκριμένης έκδοσης.
Επιπροσθέτως το plug-in υβριδικό μοντέλο διαθέτει τροχούς 17 ιντσών πίσω από τους οποίους παρεπιδημούν μεγαλύτερα δισκόφρενα σε σχέση με την έκδοση 40 TFSI με διάμετρο 340 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών πίσω.
Την εικόνα συμπληρώνουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης περιλαμβάνονται το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης Audi Drive Select, σπορ καθίσματα, σκούρες γυάλινες επιφάνειες, σύστημα διζωνικού κλιματισμού και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.
Σημειώνεται ότι το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο στη γερμανική αγορά όπου διατίθεται ξεκινώντας από τα 40.395 ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις