«Μαύρο» χρήμα : Γιατί μπαίνουν στο στόχαστρο της εφορίας οι influencers
Παράγοντες εκτιμούν ότι μέσω φωτογραφιών διακινείται αρκετό «μαύρο» χρήμα
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Τυχερά μου Χριστούγεννα: Για αυτά τα τρία ζώδια οι γιορτές θα είναι μέλι
Οι πάσης φύσεως influencers φαίνεται πώς μπαίνουν των φορολογικών αρχών καθώς εκτιμάται ότι… κυκλοφορεί «μαύρο» χρήμα μέσω διαφημίσεων.
Για παράδειγμα, τα social media αποτελούν μία πραγματική δεξαμενή χρήματος με τηλεοπτικούς αστέρες και celebrities καθώς κερδίζουν κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ.
Είναι γνωστό, ότι οι λεγόμενοι influencers έχουν τη μερίδα του λέοντος στη διαφημιστική πίτα.
Διάσημα πρόσωπα που μπορεί να προέρχονται είτε από το χώρο της ηθοποιίας, είτε του μόντελινγκ ή οποιουδήποτε άλλου χώρου αναρτούν φωτογραφίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζοντας προϊόντα.
Πώς γίνεται αυτό; Ανεβάζουν φωτογραφίες που φτιάχνουν ψωμί με γνωστό αλεύρι, πίνουν γάλα με δημητριακά δημοφιλούς μάρκα, φοράνε παπούτσια και τρέξιμο από γνωστή μάρκα αθλητικών ειδών.
Για να διαφημίζουν τα προϊόντα αμείβονται, αρκετές φορές αδρά.
Το οικονομικό επιτελείο έχει διαπιστώσει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις διαφημίσεων υπάρχει σημαντική διακίνηση «μαύρου» χρήματος και φοροδιαφυγής, οπότε εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος αναμένεται να πυκνώσουν οι έλεγχοι στους Έλληνες influencers.
Το «μαύρο» χρήμα σε νούμερα
Σύμφωνα με με έκθεση τα τελευταία χρόνια τα εισοδήματα των influencers έχουν αυξηθεί δραματικά.
Η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019.
Όπως σημειώνει το Business Insider, οι μάρκες φαίνονται πρόθυμες να πληρώσουν μεγάλα ποσά ως χορηγοί δημοσιεύσεων, βίντεο, ιστοριών και μπλογκ, αν και ένας ειδικός επιμένει ότι αυτό δεν σηματοδοτεί το τέλος της παραδοσιακής διαφήμισης.
Στο «μικροσκόπιο» της συγκεκριμένης μελέτης μπήκε το περιεχόμενο που καλύπτεται από χορηγίες στο Facebook, το YouTube, το Instagram και άλλα μπλογκ, εξετάζοντας τα σχετικά ποσοστά από το 2014 έως το 2019.
Κατά τους ερευνητές:
- Το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019.
- Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε ιστολόγιο έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019.
- Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019.
- Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019,
- Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019.
- Για τα μπλογκ το κόστος μιας διαφημιστικής ανάρτησης αυξήθηκε από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις