Εκτινάχθηκε η χρήση της τεχνολογίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας – Ποια πλατφόρμα επικράτησε
Την αξία της τεχνολογίας σε περιόδους κρίσης ανέδειξε η πανδημία του COVID-19, καθώς μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών μεταφέρθηκε online και έννοιες όπως η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση μπήκαν για τα καλά στη ζωή όλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το «ψηφιακό σούπερ μάρκετ» ανέβηκε στο 30%, με τον τζίρο των super markets από τις ηλεκτρονικές […]
Την αξία της τεχνολογίας σε περιόδους κρίσης ανέδειξε η πανδημία του COVID-19, καθώς μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών μεταφέρθηκε online και έννοιες όπως η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση μπήκαν για τα καλά στη ζωή όλων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το «ψηφιακό σούπερ μάρκετ» ανέβηκε στο 30%, με τον τζίρο των super markets από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να παρουσιάζει αλματώδη αύξηση της τάξεως του 150% μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με το 2019.
Αυτό επιβεβαιώνουν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Kaspersky, σύμφωνα με τα οποία 3 στους 4 (το 75,2%) Έλληνες εμπιστεύτηκαν το διαδίκτυο για να ενημερωθούν και να αναζητήσουν πληροφορίες για την πανδημία, ενώ το χρησιμοποίησαν πολύπλευρα για να καλύψουν ένα ευρύτερο φάσμα των καθημερινών αναγκών τους μέσα στο 2020.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από τα στοιχεία της έρευνας (ολοκληρώθηκε στις 13 Νοεμβρίου), το 75,8% (3 στους 4) παρακολούθησε διαδικτυακά κάποια ταινία, το 53,8% παρήγγειλε φαγητό μέσω διαδικτύου, ενώ σχεδόν 6 στους 10 (63,1%) επικοινώνησαν με γνωστούς και συγγενείς μέσω ομαδικών βιντεοκλήσεων. Υπήρξαν και αυτοί που φλέρταραν ψηφιακά (30,3%) και πραγματοποίησαν ηλεκτρονικά αγορές από super market (29,5%).
Το διαδίκτυο είναι πλέον απαραίτητο σε κάθε βήμα της ζωής των πολιτών, από τις αρχές του περασμένου Μαρτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες (68,7%) δήλωσαν πως θα αντιμετώπιζαν μεγάλο πρόβλημα αν έχαναν τη σύνδεσή τους στο Ίντερνετ έστω και για ημέρα, μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Ειδικά, για όσους εργάζονται σε συνθήκες τηλεργασίας, η διακοπή της σύνδεσης μπορεί να δυσχεράνει τη ροή της εργασίας τους.
Ωστόσο, εξίσου σημαντική με τη σύνδεση στο Ίντερνετ, αναδεικνύεται και η ανάγκη ύπαρξης ψηφιακής ασφάλειας, η οποία μπορεί να διογκωθεί σε ένα περιβάλλον εκτεταμένης τηλεργασίας.
Σύμφωνα με την Kaspersky, «σε μία πραγματικότητα όπου τα όρια της προσωπικής και της επαγγελματικής ζωής γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα μέσω της τηλεργασίας, είναι αναγκαίο να οχυρωθεί κανείς ψηφιακά όσο αποτελεσματικότερα γίνεται, καλλιεργώντας σταδιακά μία κουλτούρα ψηφιακής ασφάλειας».
Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι θα χρειαστεί περισσότερη, ατομική και συλλογική προσπάθεια για να οικοδομηθεί μία φιλοσοφία ψηφιακής ασφάλειας στη χώρα. Είναι ενδεικτικό πως μόνο 1 στους 4 Έλληνες (25,6%) επένδυσε στη διαδικτυακή ασφάλεια του ιδιωτικού του δικτύου κατά τη φετινή χρονιά.
Όσον αφορά την τηλεργασία, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στοιχείο πως σχεδόν 6 στους 10 (58,7%) Έλληνες χρήστες του Ίντερνετ, εργάστηκαν απομακρυσμένα μέσω των προσωπικών τους υπολογιστών- φορητών laptops, των οποίων η πλειονότητα (75,8%) έχει εγκαταστημένα προγράμματα προστασίας απέναντι σε ιούς.
Επιπλέον, το στοιχείο της έρευνας που επισημαίνει την ανάγκη για περισσότερη εκπαίδευση πάνω σε ζητήματα ασφάλειας, είναι αυτό που θέλει μόνο 2 στους 10 Έλληνες (23,1%) εργαζόμενους σε συνθήκες τηλεργασίας, να έχουν παρακολουθήσει κάποιο εκπαιδευτικό σεμινάριο για ασφαλή τηλεργασία κατά το τελευταίο εξάμηνο.
Αναφορικά με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο από τους Έλληνες για τηλεδιασκέψεις, «νικήτρια» αναδείχτηκε αυτή του Zoom, καθώς ήταν η επικρατέστερη επιλογή για σχεδόν τους μισούς χρήστες τους 48,9%). Ακολουθούν το Skype με 41,8%, το Webex με 29,9%, το Viber με 24,7% και το Teams με 22,7%.
Όπως επισημαίνει ο κ. Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για την Ελλάδα και την Κύπρο, την ανάγκη των Ελλήνων για μεγαλύτερη ψηφιακή ασφάλεια καταδεικνύουν και τα ευρήματα του Kaspersky Security Network για το 2020. Παρά το γεγονός ότι σε σύγκριση με το 2019 σημειώθηκε αισθητή μείωση του αριθμού των επιθέσεων σε σταθερούς υπολογιστές (-39,16%), καθώς και μείωση του συνολικού αριθμού ανιχνεύσεων κακόβουλου λογισμικού για φορητές συσκευές (-52,38%), όσον αφορά τα banking trojans σημειώθηκε τεράστια αύξηση της δραστηριότητάς τους σε σύγκριση με το 2019.
Συγκεκριμένα, τα banking trojans που επιχειρούν να υποκλέψουν τους προσωπικούς κωδικούς των ηλεκτρονικών συναλλαγών των πολιτών με τις τράπεζες, αυξήθηκαν κατά 132,75% στο εννεάμηνο του 2020, με το τρίτο τρίμηνο να παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 604,56%.
Επίσης, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα είναι ότι, σε σύγκριση με πέρυσι, ο αριθμός των μοναδικών χρηστών στην Ελλάδα που επηρεάστηκαν φέτος από ransomware προγράμματα αυξήθηκε κατά 108,55%, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται τους πρώτους τρεις μήνες του έτους (296,01%). Τέλος, ο εγκλεισμός στο σπίτι λόγω της πανδημία, φαίνεται ότι οδήγησε και στη μείωση των stalkerware σε σύγκριση με το 2019, κατά 56,8%.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις