Κεραμέως: Μείωση των απουσιών στα δημόσια ΙΕΚ με την τηλεκπαίδευση
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο νομοσχέδιο που από σήμερα συζητείται στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
- Τέλος χρόνου για τις φορολογικές εκκρεμότητες - Τι πρέπει να πληρώσουν οι πολίτες τις επόμενες μέρες
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
- Πώς πέθανε στη Σύμη ο παρουσιαστής του BBC Μάικλ Μόσλεϊ - Απεφάνθη ο ιατροδικαστής
- Φέτος τα Χριστούγεννα σκέφτεστε να κάνετε δώρο έναν σκύλο – Πόσο καλή ιδέα είναι;
Στο 9% έπεσαν οι απουσίες των καταρτιζομένων στα δημόσια ΙΕΚ, από 21%, ποσοστό στο οποίο ανήλθαν οι απουσίες πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως στη Βουλή.
Η υπουργός είχε κληθεί να απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη, σχετικά με τη λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ και καταγγελίες για παράνομη παρακολούθηση τηλεκπαίδευσης από διευθυντές.
«Όπως ξέρετε, κάθε χρόνο υπάρχει ένα ποσοστό καταρτιζομένων οι οποίοι δεν συμμετέχουν. Παρ’ ότι εγγράφονται, δηλαδή, εν συνέχεια δεν συμμετέχουν στα μαθήματα στα ΙΕΚ. Πέρυσι, λοιπόν, το αντίστοιχο εξάμηνο, αυτό το ποσοστό ήταν στο 21%. Στο περσινό δηλαδή χειμερινό εξάμηνο υπήρχαν απουσίες κατά 21%. Φέτος που έχουμε τηλεκπαίδευση, αυτό έχει μειωθεί και είναι στο 9%. ‘Αρα, αυτό μας δείχνει πως όχι μόνο δεν έχει αυξηθεί η διαρροή, όπως λέτε, αλλά ότι έχει αυξηθεί η συμμετοχή στα μαθήματα εν μέσω πανδημίας. Ξαναλέω από το 21% απουσίες, έχουμε πάει στο 9%, ένα πολύ ελπιδοφόρο μήνυμα σχετικά με τη συμμετοχή των καταρτιζομένων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», είπε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι τα στοιχεία απορρέουν από το πληροφοριακό σύστημα «ΠΗΓΑΣΟΣ».
Νωρίτερα, ο Κρίτων Αρσένης ζήτησε από την υπουργό Παιδείας ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την στήριξη της συμμετοχής των καταρτιζομένων στο πρόεγραμμα τηλεκπαίδευσης. « Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, επειδή τα ΙΕΚ είναι οι χώροι όπου τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών πηγαίνουν για τη συνέχεια της εκπαίδευσής τους, αυτή τη στιγμή έχουμε καταγγελίες ότι τα παιδιά αυτά, που συνδέονται σχεδόν πάντα με κινητό, βέβαια, στην τηλεκπαίδευση, πολλές φορές δεν έχουν σήμα, πρέπει να βγουν στον δρόμο με το μπουφάν τους για να κάνουν μάθημα και πάρα πολλά αποκλείονται. Δεν έχετε λάβει κάποια μέτρα για την προστασία της συμμετοχής των παιδιών των δημοσίων ΙΕΚ στην τηλεκπαίδευση. Σας ζητάμε να τα λάβετε και θέλουμε να μας ενημερώσετε, επειδή παίρνουν απουσία όσα παιδιά δεν καταφέρνουν να συμμετέχουν, πόσα παιδιά μέχρι στιγμής έχουν ξεπεράσει το όριο απουσιών και χάνουν τη χρονιά τους», είχε δηλώσει ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.
«Για τους καταρτιζόμενους που δεν μπορούν να συμμετέχουν στις διαδικασίες εξ αποστάσεως, παρέχεται από το κάθε ΔΙΕΚ εξατομικευμένη συνδρομή, αποστολή e-mail με το εκπαιδευτικό υλικό, παροχή εκτυπωμένων σημειώσεων, ανάθεση γραπτών εργασιών, παράδοση των εργασιών στο ΔΙΕΚ, χρήση υπολογιστή που βρίσκεται στον χώρο του ΔΙΕΚ και τηλεφωνική υποστήριξη, διατηρώντας έτσι όλους ενταγμένους στην κατάρτιση χωρίς να λαμβάνουν απουσίες», είπε η Νίκη Κεραμέως και πρόσθεσε, απευθυνόμενη στον βουλευτή: «Οπότε, θα ήθελα να ακούσω συγκεκριμένα ποιοι είναι αυτοί οι εκπαιδευόμενοι, οι καταρτιζόμενοι που λέτε ότι αποκλείονται».
Ως προς την παρακαλούθηση των μαθημάτων από τους διευθυντές, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε τον βουλευτή ότι «υπάρχει συγκεκριμένη εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας, η οποία προβλέπει ακριβώς το πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα ΔΙΕΚ. Εκεί προβλέπεται συγκεκριμένα ότι η διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής πιστοποιεί τη συμμετοχή των εκπαιδευτών στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης». Πρόσθεσε δε ότι δεν υπάρχει καμία καταγγελία με όσα ο βουλευτής αναφέρει, για τα ΔΙΕΚ Δυτικής Αθήνας.
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στο νομοσχέδιο που από σήμερα συζητείται στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. «Η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο το οποίο για πρώτη φορά ίσως πάει να δει σε μία συνεκτική βάση όλο το πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης. Θα το δει συνεκτικά, συνολικά, προκειμένου ακριβώς να υπάρχει μία εθνική στρατηγική για έναν τομέα της εκπαίδευσης που για μένα ίσως είναι από τους πιο κρίσιμους, προκειμένου ακριβώς να χρησιμεύσει ως εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.
Πρέπει από αποπαίδι που είναι σήμερα, να καταστεί ένα πραγματικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.Εμείς ως Κυβέρνηση θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας, προκειμένου ακριβώς να στηρίξουμε αυτόν τον κλάδο, αυτόν τον τομέα, με συγκεκριμένα έργα και πράξεις», είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις